Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eileen_ schreef:Er is ook wel een topic van op bokt ([MWS] wie ook te trage schildklier). Ligt al wel een tijdje stil, maar dat kan je wel weer omhoog schoppen en er staat veel informatie in.
De klachten zijn erg breed en soms ook heel vaag. Zo ging ik naar de dokter met verergerende gewrichtsklachten (ik was 21) en dan elke keer wisselende gewrichten (wel vooral pols en schouder). Niet iets waarvan je meteen denkt aan een trage schildklier. Dokter heeft me laten prikken op oa vermoeidheid (want hier had ik ook last van) en hieruit kwam dat mijn TSH flink verhoogd was. Dus medicatie gekregen en elke keer dat ik weer zo'n pilletje nam, verdwenen de gewrichtsklachten. Nu ik 2 jaar medicatie slik, heb ik daar eigenlijk zelden tot nooit meer last van. De gewrichtsklachten konden in het begin zo erg zijn dat ik soms niet eens wat lichts zoals een glas water kon vast houden.
Ook vermoeidheid etc heb ik uiteraard (nog steeds) last van. Vooral in de winter is dat echt hel.
anjali schreef:Mijn schildklier werkt nog maar gedeeltelijk nadat hij door een ontsteking beschadigd is.Daarom moet ik nu levenslang aanvullende medicijnen slikken (Euthyrox) maar die werken zo goed dat ik geen klachten meer heb.Het is echt wel iets voor de internist want geneest niet vanzelf.@Svadifari: inderdaad gaat een ontstoken schildklier eerst veel te snel werken en dat vond ik veel erger dan te langzaam.