Mijn man, mijn held,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Mijn man, mijn held,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 20:56

Tja weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Ik ben net met een hevige ervaring geconfronteerd en ik merk dat het me niet lekker zit.

Mijn man komt net thuis, ik zag al meteen dat er iets gebeurt was.
Gelukkig begon hij er zelf voorzichtig over.
Het verhaal was schokkend( dat vond ik tenminste) en ik had nooit verwacht dat dit ons ( of hem) zou overkomen.

Hij stond op parkeerplaats bij tankstation en stapt uit de auto om wat los afval in de vuilnisbak te gooien.

Hij laat de deur open staan, zonder sleutel op contact, en loopt 5 meter naar de vuilnisbak. Hij draait zich om en er staan 4 buitenlanders ( afkomst zeer bekend in NL maar wil verder daar geen discussie over) bij zijn auto, eentje zit er half in.

Mijn man, mijn held loopt er naartoe en sommeert op te rotten. Alle vier in opstand dat zij de auto beter kunnen gebruiken en ze het belachelijk vinden dat mijn man zo'n auto rijd ( niet eens een uitzonderlijke auto),ze wilden de sleutel, tja dat was natuurlijk een tegenvaller voor hun dat die er niet inzat. Dit was gewoon carjacking
Mijn man zag geen andere oplossing dan degene die achter stuur zat, een flinke elleboogstoot op zijn neus te geven. Na hem knock out uit de auto hebben getrokken en de andere drie een beetje beduusd daar stonden, is hij in zijn auto gestapt en in volle vaart wegreden.

Onderweg werd hij gebeld door politie, tankstation had op afstand gezien wat er gebeurde en kenteken door gegeven.
Mijn man was best overstuur na zijn actie en heeft er niet aan gedacht zelf te bellen.
Politie gaf aan dat ze veel overlast daar van criminaliteit hebben maar we moesten toch ff afwachten of andere partij ook nog aangifte van mishandeling zou kunnen komen doen.

Tankstation heeft verklaard dat de situatie naar mijn man toe bedreigend was.
Eigenlijk hoop ik dat ze zich melden want politie gaf aan dat ze dan eindelijk eens zelf actie op hun kunnen ondernemen.

Aan de andere kant, ik ben bang dat ze bijv. Thuis verhaal komen halen.

Al met al , geeft weer een hoop stress maar ik ben erg trots op mijn man, dat hij voor zichzelf opkwam. Maar ook heel dankbaar dat ze geen wapen ofzo gebruikt hebben, dit had heel anders af kunnen lopen .......( En dat in Nederland, wie had dat gedacht)

Waarom ik het vertel, misschien als waarschuwing ofzo. Wij zijn heel alert en dan gebeurt het ( bijna) nog

Ik zou met de sleutel naar het tankstation gerend zijn dus ik had het anders opgelost maar tja, ik ben dan ook niet zo'n held
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 28-04-20 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinnepin

Re: Mijn man, mijn held,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:59

Ocj jeetje, Wat een lef heeft je man. Maar ik begrijp jouw angst ook.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:03

Afkomst zeer bekend in Nederland..... Toen was je me kwijt.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:05

Jeetje wat heftig.. En wat een schoften lopen er toch los zeg, bah bah. Stoer met meerdere tegen 1. Hoop dat je man er niet teveel aan over houd. Heel veel sterkte!!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:13

Boras schreef:

Kijk maar eens naar opsporing verzocht. Dan kom je er er wel achter waar ik het gevonden heb. dus jammer dat jij het kwijt bent geraakt maar nog veel jammer dat het helaas wel weer zo blijkt te zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:14

Wat een stress gedoe...!

Als het een bemenst tankstation was geweest was ik idd ook naar het tankstation gelopen. Fijn dat men een en ander kennelijk wel gezien heeft.

Zijn er herkenbare videobeelden...?
Want ik vind het raar als er geen actie komt zonder aanklacht van de buitenlanders.

(Afgezien van de kwestie dat echte buitenlanders hier de weg niet weten. Zeg dan gewoon dat het Polen zijn. Of Surinamers of Nederlanders met een kleurtje ipv dit flauwe gedoe. Zeg waar het op staat ipv geschutter van dat je dat niet mag zeggen. We leven in een vrij land, gedraag je daar dan naar.)

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:16

Janneke2 schreef:
Wat een stress gedoe...!

Als het een bemenst tankstation was geweest was ik idd ook naar het tankstation gelopen. Fijn dat men een en ander kennelijk wel gezien heeft.

Zijn er herkenbare videobeelden...?
Want ik vind het raar als er geen actie komt zonder aanklacht van de buitenlanders.

(Afgezien van de kwestie dat echte buitenlanders hier de weg niet weten. Zeg dan gewoon dat het Polen zijn. Of Surinamers of Nederlanders met een kleurtje ipv dit flauwe gedoe. Zeg waar het op staat ipv geschutter van dat je dat niet mag zeggen. We leven in een vrij land, gedraag je daar dan naar.)

Mijn man gaat geen aanklacht doen, hij wil geen verder gedoe.
Dus komt er geen verdere actie

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:17

Boras schreef:

Ik zou zeggen Nederlands dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:25

Wat heftig zeg, gelukkig goed afgelopen.
Ik denk dat je jouw zin beter kunt aanpassen naar 4 mannen/gasten ipv 4 buitenlanders.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:26

Tip, als je ergens geen discussie over wil moet je het anders aanpakken, '4 mannen' had ook volstaan.

Jillz1 schreef:
Ik zou met de sleutel naar het tankstation gerend zijn dus ik had het anders opgelost maar tja, ik ben dan ook niet zo'n held
dat heeft niets met wel of geen held te maken, dat zou gewoon verstandig zijn.

Hoe dan ook een vervelende ervaring en erg genoeg dat dit tuig bestaat. Jammer dat hij er geen aangifte van wil doen, vooral nu er ook een getuige is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:34

Wat heftig!

Jammer dat hij geen aangifte gaat doen. Nu komen ze er wel heel makkelijk mee weg en is de kans groter dat het iemand anders ook overkomt..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:34

Wat een vervelende ervaring, ik snap dat dat je wel even bijblijft. Jammer dat je man er verder geen aangifte van wil doen, mede omdat niemand dit doet (begrijpelijk want niemand wil 'gedoe') gebeurt er nooit iets mee.

Hier ook een nare ervaring gehad op een tankstation, een man (blanke hollandse vent, jaja, ook die zijn slecht!) wilde me in mekaar timmeren omdat ik te lang over het tanken deed aldus hem. Terwijl wij de enige 2 op het tankstation waren en alle andere pompen vrij waren. Snel in mijn auto gestapt en weggereden voordat hij mijn deur open kon trekken. Is een paar maanden geleden gebeurd maar ik durf nog steeds niet meer in mijn eentje te tanken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:36

Ik vind het ook erg jammer dat hij geen aangifte doet. Het gaat natuurlijk niet enkel om gedoe voor jullie, maar al het toekomstige gedoe dat deze mannen nog kunnen veroorzaken in de toekomst bij andere mensen. Zeker aangezien er getuigen waren en misschien videobeelden van de zaak, lijkt het me erg nuttig als hij dat wel doet.

Wel veel sterkte gewenst, kan me voorstellen dat het schrikken is!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:38

Cayenne schreef:
Wat heftig!

Jammer dat hij geen aangifte gaat doen. Nu komen ze er wel heel makkelijk mee weg en is de kans groter dat het iemand anders ook overkomt..

Hij is bang dat ze ergens achter adres ofzo komen. Hij wil geen risico lopen. De straffen in NL zijn zo laag voor dit soort vergrijpen. Hij zegt dan lopen ze zo weer vrij rond.

Maar politie is wel op de hoogte vd problemen daar dus ze moeten er maar zelf achteraan gaan. Zal niet het eerste en laatste probleem zijn wat die lui veroorzaken of veroorzaakt hebben.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 28-04-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:39

In welke plaats is dit gebeurd eigenlijk? Misschien ook wel goed voor anderen om te weten.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:39

Niobe schreef:
Boras schreef:

Ik zou zeggen Nederlands dan

Ik denk ook dat grofweg de meeste Nederlanders van Nederlandse komaf zijn. Dus met Nederlands heb je een aardig grote kans dat je goed zit lijkt mij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:41

...de optie om te voorkomen dat jullie adres bekend wordt heet: domicilie kiezen.

Je naam komt wel in de aangifte, je adres niet (je kiest het politiebureau als postadres/ 'domicilie').

Op alleen maar dreigen een auto in te pikken staat idd geen jarenlange straf.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:42

Cayenne schreef:
In welke plaats is dit gebeurd eigenlijk? Misschien ook wel goed voor anderen om te weten.

Omgeving Breda.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:45

Dat is echt schrikken, je man heeft goed gehandeld. +:)+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:46

Om in de Opsporing verzocht termen te blijven zullen het wel licht getinte jongemannen zijn geweest.
Maar goed, ze wilde daar geen discussie over.

Ik snap dat je man geschrokken is maar wat dapper zeg. Dat hij dat durfde. Voor hetzelfde geld trekt de ander een mes ofzo. Zeker een held, super goed van hem.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:52

...als hij een telefoon bij zich had, had hij ook zelf een filmpje kunnen maken ipv geweld te gebruiken.
Dat was minstens veiliger geweest.
(Geweld heeft de neiging geweld op te roepen en dan was hij beslist in het nadeel.)

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:54

Suzanne F. schreef:
Om in de Opsporing verzocht termen te blijven zullen het wel licht getinte jongemannen zijn geweest.
Maar goed, ze wilde daar geen discussie over.

Ik snap dat je man geschrokken is maar wat dapper zeg. Dat hij dat durfde. Voor hetzelfde geld trekt de ander een mes ofzo. Zeker een held, super goed van hem.

Dat was het eerste wat ik ook zei, waarom doe je dat, dadelijk steken of schieten ze je neer, en dat om een auto.
Hij zei dat het een reflex was en na de klap was hij als een speer in de auto gesprongen en meteen weg.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:55

Janneke2 schreef:
...als hij een telefoon bij zich had, had hij ook zelf een filmpje kunnen maken ipv geweld te gebruiken.
Dat was minstens veiliger geweest.
(Geweld heeft de neiging geweld op te roepen en dan was hij beslist in het nadeel.)

Nou daar was hij op dat moment echt niet mee bezig. Daar maak je bij zulk gajes geen indruk mee.
Maar ben het verder wel met je eens.
Ik had het ook zo niet gedaan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:00

Cayenne schreef:
Wat heftig!

Dit. Jou partner kon misschien op adrenaline snel handelen. Een ander misschien niet. Wel super heftig en nare ervaring. Hoe is het nu met hem?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:05

Citaat:
Nou daar was hij op dat moment echt niet mee bezig. Daar maak je bij zulk gajes geen indruk mee.
Maar ben het verder wel met je eens.
Ik had het ook zo niet gedaan.

Ja, dat lijkt mij dus een enorme valkuil: "Daar maak ik geen indruk mee."
So what...?

Je maakt opnames, sommeert ze het koekblik te verlaten en als ze weigeren staat hun smoelwerk er loupezuiver op.
Kan zeer indrukwekkend zijn, zelfs als je geen aangifte wil doen. (Wat ik persoonlijk erg onverstandig vind.)

Nadeel is natuurlijk wel, dat als je bij herhaalde weigering je telefoon opbergt, het verrassingseffect van de aanval verloren is.