Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Monday schreef:Denk dat dat vooral persoonlijk is, wat lekker ligt en wat niet. Normaal probeer je dat uit in de winkel toch, in Nederland zijn de meeste winkels nog open.
Janine1990 schreef:Gewoon naar een winkel gaan.
Hoe zachter hoe duurder was het toen ik mijn matras kocht. Gelukkig heb ik de voorkeur voor stug.
Was 400 euro kwijt geloof ik, maar dan wel 140x220. Dus niet een heel standaard maat.
Maar dan heb ik wel het simpelste matras van Beter Bed. Mline is een wat ander verhaal
Janine1990 schreef:Om die reden heb ik dus ook al 9 jaar hetzelfde matras, nouja ik wil geen nieuw bed kopen. Maar de prins op het witte paard komt maar niet langs
Gelukkig geen rugklachten en dus ook zeker geen nood voor een nieuw matras.
Ik begrijp ook je overweging (top!) ivm corona. Je zou eerst kunnen bellen hoe een winkel in jouw buurt er mee omgaat... En dan besluiten wat je doet...
Je hebt vast al heel veel geprobeerd, maar yoga voor het slapen gaan?
ellepel schreef:nekpijn kan ook komen door een verkeerd en te dik of juist te dun kussen he.
maar ikea heeft hele goede betaalbare matrassen en Jysk ook.
zelf ben ik enorm fan van deze
https://jysk.nl/slaapkamer/matrassen/sp ... 0-plus-s25
maar ik slaap nu op een goedkoop sultan matras van ikea met daar op een topmatras.
wat tot nog toe ook erg goed bevalt.
maar beste is toch zelf even liggen en proberen
Dioxide schreef:Ik heb in mijn "volwassen leven" nu 3 matrassen versleten:
- Een Eastborn Mont Denis. Het beste matras wat ik ooit gehad heb, maar wel tyftandjesduur (€1200,- voor 140*210). Heb 'm toen weggegeven aan een collega toen ik ging samenwonen![]()
- Een Ikea Hafslo. Prima matras voor het geld, ik had de stevige versie en vond het echt een lekker matrasje. Heb er dik 2.5 jaar plezier van gehad, maar omdat mijn vriend er niet lekker op lag zijn we over gegaan op nummero 3
- MATT. I-de-aal! Ik lig het liefste op een plank met een beetje polstering en mijn vriend juist iets zachter. Na de kleine lettertjes goed gelezen te hebben hebben we een MATT aangeschaft. Het voordeel vonden wij dat er 2 apart te draaien kernen in liggen, waardoor je de ene kant hard kunt maken en de andere kant zacht. Met ons verschil in gewicht is het de perfecte oplossing om niet 2 aparte matrassen te moeten gebruiken
Marie_Anne schreef:Omdat ik een wat afwijkende maat nodig had, heb ik mijn matras bij Opmaatmatras besteld.
Ik wilde per se een traagschuimmatras. Het was wel een gokje, want ik kon dus niet even uitproberen, maar ik ben heel tevreden. Over alles eigenlijk, het matras slaapt heerlijk, de bezorging, snelle levering.
Ik heb ook een lattenbodem trouwens. Ik heb het matras nu bijna anderhalf jaar, ben er heel blij mee.
Wat voor soort matras voor jou fijn ligt, dat is echt heel persoonlijk. Weet je dat wel al?