Tips voor kapsel man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Tips voor kapsel man?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:57

Hoe worden de kapsels van de mannen op dit moment onderhouden?

Op internet lees ik: niet zelf doen!

Maar ik zit er toch aan te denken om een tondeuse aan te schaffen. Geen kapperscursus gehad, en op YouTube ook nog niet iets heel duidelijks gevonden over hoe ik het netjes kort kan maken bij mijn vriend. Wel eng, want als het nou mislukt....

Wie heeft er wel al een poging gewaagd om kapper te spelen? En is dat een beetje gelukt?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:00

Ach, als het mislukt, we zitten toch nog een paar weken binnen dus groeit wel weer aan :p

Mijn vent laat het gewoon groeien, mag er voorlopig nog niet bij in de buurt komen met de schaar :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:02

ja, ikke :)
Mijn zoon was het proefkonijn. Het is niet heel kort, ik heb gewoon overal dezelfde lengte gemaakt door het haar tussen mijn vingers te klemmen en dan af te knippen. Afgekeken van de kapper... Zoon had gedreigd om met de tondeuse alles af te scheren als het resultaat niet goed was, maar hij moest toegeven dat er niet veel verschil te zien is met de kapper.
Nu mijn man nog overtuigen om ook naar mijn kapsalon te komen {:}

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:05

Ja ik! Tondeuse gekocht, was bijna overal uitverkocht :') en het korte kapsel van vriend, zonder de beperking van enige vorm van voorkennis, (ik heb nog nooit zelfs maar een paard geschoren) netjes weten te krijgen! Ik vet trots!!
Maar hij heeft kort haar en dat was met de opzetstukken goed te doen.
Kind van vriend heeft een lange pluk op zijn hoofd. De zijkant opscheren ging erg goed maar de pluk heb ik verpest met een schaar. Maargoed oefening zal wel kunst baren en niemand die het ziet nu.
Als ie kort haar heeft zeg ik: Gewoon proberen! En in het uiterste geval oefen je zo lang tot ie kaal is en wacht je tot het weer terug is :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:06

Ik knip mijn man al een jaar of 3 zelf :j
Haren tussen mijn vingers, en die lengte overal aanhouden. Hij is er gelukkig mee, dus laat maar lekker gaan. En het ziet er ook niet verkeerd uit vind ik!

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:07

Ik doe het al jaren zelf met een tondeuse bij mijn man. De 1e keer was wel een beetje mislukt, maar oefening baart kunst. ;)

MilesNF

Re: Tips voor kapsel man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:19

Ik heb het gedaan met de keukenschaar. Gewoon een beetje op gevoel de kapper proberen te kopiëren. Niet bijzonder goed gelukt, maar hij staat ook niet voor banketstaaf. Keukenschaar is echt een afrader trouwens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:24

Mijn ex kreeg tondeuze standje 3 in combinatie met kappersschaar. Gv tondeuze standje 1 voor het haar dat er nog op zit :+

Op zich kun je met een fijne schaar en kam een aardig eind komen. Overigens moser tondeuze voor honden is dezelfde als voor mensen maar dan goedkoper :P

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:27

Ik doe mijn vader zijn haar al sinds een tijdje en mocht me vriend zijn haar nu ook eindelijk eens doen.
Mosser max 45 waar ik me paarden ook mee doe gebruiken voor de zijkanten en boven op knippen met een kammetje en een gewone schaar.
Mijn moeder haar haar en mijn eigen doe ik meestal ook zelf.
Verders geen ervaring in het knippen van mensen haar.
Niet te kort beginnen :))

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:27

Ik doe mijn man al jaren met de tondeuse. kammetje 2 boven en zijkanten en kammetje 1 achter onder. Zonder kammetje de nekharen weg scheren. Ik knip dan gelijk de haren in zijn oren met een klein schaartje en zijn wenkbrouwen pak ik ook mee. Dan ziet het er weer lekker fris verzorgd uit

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:28

Ja hier ook man en 2 knullen geschoren.
Lekker kort allemaal met een hanenkam haha.
Ik speel wel een heel klein beetje vals want ben hondentrimster dus ik kan wel knippen.
Al kan je er weinig aan verzieken en is het totaal niet te vergelijken met honden haar :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:32

Hier gaat binnenkort de tondeuse er weer overheen. Manlief z’n favoriete zomer kapsel, hoewel ik het liever langer zie, maar het is momenteel niet anders.
We hebben al jaren een tondeuse in huis. Daar valt niet zoveel aan te verknallen en de kapper vraagt voor een tondeuse koppie net zoveel als een netjes geknipt koppie dus we doen het gewoon zelf.

Ik zit meer in over m’n eigen haar. M’n halfjaarlijkse knipbeurt is al lang overdue en ik vertrouw m’n man daar niet mee :=

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:35

Toevallig mijn partner van de week voor het eerst zelf geknipt en opgeschoren. Hij zei en zegt nogsteeds dat ik het nu voor altijd aan het doen kom. Heb hem gezegt dit best te willen en dat hij dan maar 2 keer in het jaar naar de kapper gaat om mijn "foutjes" eruit te werken.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:36

Hier ook een tondeuse aangeschaft voor mijn vriend en kapper gespeeld. Standje 2 of 3 en gaan! Ik heb eerst wel 2 YouTube filmpjes bekeken. Maar veel was er niet aan, ging vanzelf.

Als het resultaat je niet bevalt: tegen dat we terug buiten mogen zijn we toch een paar weken verder en daartegen is het al terug wat gegroeid

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:40

Ik knip mijn vriend al jaren.
Ik pak de haren tussen mijn vingers en knip ze eerst overal op dezelfde lengte, en daarna knip ik het naar de nek toe iets aflopend korter, en knip ik het rondom de oren netjes. Met de tondeuse scheer ik de laatste nekharen weg en maak ik het recht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:40

Een goede vriend van mij (niet een gv gv maar echt alleen een vriend) die heeft zijn haar zelf geknipt. Het was nog best goed gelukt haha. Hij had alleen de puntjes gedaan. En hij is errrrg ijdel. :=

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:41

Ik heb voor mijn vader ook een tondeuse aangeschaft en hem kort gewiekt. Ging vrij soepel moet ik zeggen. Op internet zijn ook best simpele kapsels te vinden voor met de tondeuse. Zou het gewoon doen als het manfiguur er mee akkoord gaat. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:46

MarlindeRooz schreef:
Een goede vriend van mij (niet een gv gv maar echt alleen een vriend) die heeft zijn haar zelf geknipt. Het was nog best goed gelukt haha. Hij had alleen de puntjes gedaan. En hij is errrrg ijdel. :=

Zou je voor een platonische vriend misschien pgv kunnen gebruiken?

Hier laat mijn partner (p) alles groeien maar hij heeft lang vikinghaar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:46

Mijn man doet het zelf, wekelijks met de gilet.
Ideaal :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:50

Gewoon helemaal kaal scheren. Heb je et geen omkijken meer naar. Doe ik ook bij mijn vriend.
Tegenwoordig scheer ik wel ene hipster kapsel bij hem met haar bovenop en de rest korter

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:51

MarcoBorsato schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het is mij geheel onduidelijk. Is het nou je p of is het inmiddels ml? Pgv valt niet op mannen is het dan niet hpgv of klinkt dat teveel als een ziekte?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:53

MarcoBorsato schreef:
MarlindeRooz schreef:

NM voor n..kmaatje lijkt mij ook wel wat

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:56

Hier heeft iedereen lang haar, ook mijn vader en die knip ik wel bij af en toe. Hij gaat nooit meer naar de kapper en ook de rest van de familie doe ik zelf, mijn eigen haar ook. Het is zo lang dat het niet te verpesten valt en met alle krullen zie je een foutje ook niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 19:59

Knap hoor, dat jullie dat allemaal gedurfd hebben!

Het gaat mij om ongeveer zo'n kapsel.
Afbeelding

Ik denk dat ik dan de onderkant moet opscheren en bovenop moet knippen. Iemand een tip voor een goed filmpje?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:01

Ik knip mij man en kids al karen zwlf. Geen kapper achtergrond pf talent haha. Mijn moeder deed t vroeger ook. Ik vind het zonde van de centen + ik kan de kids mooi snel doen en wat vaker. Mijn man heeft keullen, dus valt misknippen minder op.

Wat ik doe:
3 mm onderste stuk tot onder de oren en net coor de oren.
5 mm van oren tot bijna lange haargrens
Dan. Nog stukje 7 mm

Bovenop innd tussen je vingers en zo overal wat t zelfde knippen / model.

Je moet de knip op een bepaalde ma oer doen, dan valt t minder op. Maar kan niet uitleggen hoe haha.

Ennuuh mannen en een beetje gel komen daarna al een heel eind.

Tondeuse is wel een aanrader.