Door het vele handen wassen en allerlei agressieve handgel en schoonmaakmiddelen zijn mijn handen toe aan wat TLC. Maar welke handcreme is een aanrader?
Geprobeerd vaseline intensive care: kreeg er brandende jeukhanden van en o'keeffe's working hands jeukt ook. Wel wat minder maar prettig is het niet.
Wie heeft DE tip?
Es_ther
Geplaatst: 24-03-20 00:13
Die blauwe potjes van nivea? Of van t Kruidvat speciaal voor extreem droge handen?
ClaudiaHS
Geplaatst: 24-03-20 00:14
Ik vind deze fantastisch. Alle droge en schrale plekken (vooral swinters) werden weer soepel met deze handcrème. Zelfs kloven.
Herkenbaar. Werken in de zorg. 2x per client je handen wassen en vele keren handalcohol. Alles doet zeer.
Ik zoek ook wel creme die snel in trekt en niet vet blijft. Zodat je ‘direct’ weer door kan.
LadyMadonna
Geplaatst: 24-03-20 00:21
Die van dadi oil (maar is duur) Ik heb al héél veel uitgetest, maar kom toch steeds weer uit op die van Kinetics krijg ik vd week weer binnen
Poekkie
Geplaatst: 24-03-20 00:21
Ik heb er van nivea, in zo'n blauw metalen potje. Niet te vloeibaar en bijna direct weggetroken, ideaal!
WybeUrsula
Geplaatst: 24-03-20 00:25
Hier ook werkzaam in de zorg en was/desinfecteer mijn handen ontzettend vaak. Ik heb een grote witte pot van nivea, enorm fijn. Trekt echt met een paar seconde in. Wanneer ik hele droge handen heb smeer ik een dikke laag op voor ik ga slapen en dan heb ik de volgende dag weer soepele, zachte handen.
Ik heb daar ook last van, had ook een hekel aan handen insmeren omdat het zo lang duurt voor het ingetrokken is en je weer door kan. Nu heb ik de handcreme van Rituals en die is echt top! Trekt heel snel in en ik krijg er lekker zachte handen van. Ik smeer mijn handen nu zelfs meerdere keren per dag in, nooit verwacht dat ik dat zou doen
Forcalquier
Geplaatst: 24-03-20 00:28
O'Keeffe's (de pot! de tube vind ik juist weer niet prettig) en de Ambachts creme zijn mijn favoriet bij echt schrale handen met kloven/wondjes. Voor dagelijks gebruik dan weer de Norwegian Formula fast absorbing.
XxLMMxX
Geplaatst: 24-03-20 00:29
Ik gebruik alleen crèmes van cruelty free merken. Ook zorgmedewerker.
LieZ_Horses
Geplaatst: 24-03-20 00:34
Ik gebruik al jaren onderstaande handcrème, kost echt niks en het werkt op mijn handen ontzettend goed.
Handen scrubben (je kunt zelf een scrub maken met grove suiker/zoutkristallen, olie, munt, gedroogde lavendel enz)
Dan goed insmeren met een dikke creme (nivea oid), boterhamzakjes om je handen en daaroverheen washandjes. 15 min laten intrekken en voila! 1 of 2 keer per week.
Voor de echte schrale plekken (knokkels) heb ik bepanthen zalf. Dat is heel vet (duurt ook heel lamg voordat het helemaal is ingetrokken) maar werkt heel goed. Is ook wat ik op mn tattoo smeerde en dat heelde heel snel.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Hier ook jeuk bij wasmiddel etc. Ik zweer (en inmiddels vriendlief ook) bij deze!
MarlindeRooz
Geplaatst: 24-03-20 01:01
Anne_GTI schreef:
Niveau krijg ik jeuk van. Heb ik wel met meer producten. Wasmiddellen enzo ook.
Stap dan eens de Holland en barret binnen voor de dr organic lijn!
black_kelpie
Geplaatst: 24-03-20 01:17
Helosan. Ooit gekocht toen ik in Zweden spontaan een tattoo had laten zetten en die moest verzorgen, sindsdien is het mijn go to smeerseltje voor droge plekken en nu dus inderdaad mijn handen. Geweldig spul!
Het wordt in Nederland volgens mij vooral voor dieren verkocht (Welkoop)
tamary
Geplaatst: 24-03-20 01:18
Lanoline (wolvet) als handcreme. en voor zeep, pure olijfzeep is stuk milder voor de huid. Heb je vieze handen, dan zal je meer moeten schrobben met deze zeep, maar je huid blijft heel. Nu zeep hier met deel kokosolie (maakt beter vuil los, maar stuk agressiever voor de huid). Wil rap zelf zeep gaan maken, want dat moet echt 4-6 weken rusten/uitharden voordat het meer dan zeg week meegaat.
Ambachtscreme. Verkrijgbaar bij veel bouwmarkten (of online uiteraard)
Inoterry
Geplaatst: 24-03-20 01:51
Ik gebruik ook handcreme van de rituals. Jaren allerhande handcreme's geprobeerd en voor het eerst sinds heel erg lang heb ik nagelriemen gehad in de winter . 's Nachts gebruik ik de nachtcreme en overdag pak ik, indien nodig, 1 van de andere lijnen. De meeste trekken best snel in
Ik gebruik deze zelf altijd in de nacht en dan met een beetje rituals erover voor de geur. Hij is wel vrij vet maar voor de nacht echt fijn. Wordt altijd wakker met zachte handen. Overdag smeer ik purol of rituals. Werk in de kinderopvang dus was ook vaak me handen, uit het werk doen me handen vaak zeer van het wassen en staat me huid vaak strak.
Als je handen al kapot zijn, dan vallen veel van de genoemde cremes af. Die doen dan vaak pijn of veroorzaken jeuk.
Ik gebruik speciaalcremes van Eucerin.
Voor onderhoud en soepel houden, gebruik ik eucerin urea plus 5% handcreme die bij de apotheek of online (goedkoper!) te koop is. Zoek maar eens, die krijgt terecht zeer positieve beoordelingen. Heel erg hydraterend.
Ga het toch mis, dan Eucerin aquaphor voor de zeer droge, gebarsten of geirriteerde huid. Zonder parfum en conserveringsmiddelen.
Zijn mijn handen al te ver heen en echt vol wondjes, dan 's nachts vette uierzalf (zonder citroen of weet ik wat toevoeging) die ik na lang zoeken alleen nog bij de boerenbont vond (merk Amos). En daaroverheen katoenen handschoentjes van de apotheek. Daarmee zijn de wondjes de volgende dag dicht.