Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyzutu2 schreef:Wat verschrikkelijk naar om mee te maken.![]()
Ik denk dat het probleem bij jouw vader mogelijk is dat hij geen diagnose heeft gekregen. Jij noemt het psychose, de hulpverleners geven er geen term aan. Hij kan dus een psychische aandoening hebben, maar bijvoorbeeld ook psychotisch zijn vanuit een hersenletsel, verkeerde reactie op medicatie of alleen al vochttekort. Wat betekent dat een psychiatrische afdeling kan zeggen dat het vast lichamelijk is en hij dus niet bij hun voor een bed in aanmerking komt, en dat een 'lichamelijke' afdeling hetzelfde andersom zegt.
Waar zou je willen dat hij opgenomen wordt? In de psychiatrische geriatrie, acute psychiatrie, een verzorgingstehuis of iets anders?
smurffie schreef:Een opname is om een crisis af te wenden en doe je bij een angststoornis niet graag. Instellen op medicatie kan ook thuis en vergroot de angst niet.
purny schreef:smurffie schreef:Een opname is om een crisis af te wenden en doe je bij een angststoornis niet graag. Instellen op medicatie kan ook thuis en vergroot de angst niet.
Maar dan moet je er dus wel zeker van zijn dat de persoon z'n medicatie op het juiste moment en op de goede manier in neemt. En met psychoses kan je het nooit zeker weten aangezien er geen zicht op is.
Mijn buurman was psychotisch en nam zeker weten zijn medicatie niet goed in. Ik zat jaren tussen het gegil en geschreeuw. Helaas is het zo triest met de GGZ dat deze mensen niet goed worden geholpen.
smurffie schreef:Een opname is om een crisis af te wenden en doe je bij een angststoornis niet graag. Instellen op medicatie kan ook thuis en vergroot de angst niet.
Janneke2 schreef:smurffie schreef:Een opname is om een crisis af te wenden en doe je bij een angststoornis niet graag. Instellen op medicatie kan ook thuis en vergroot de angst niet.
...heb je het topic gelezen? Er is niets mis met 'crisis willen afwenden', maar volgens mij is het nu crisis.
Zou ik het over mijzelf hebben: ik heb heftige ptss gehad en wilde nooit opgenomen worden. (En ook geen AD of valium.) In zijn algemeenheid vind ik dit statement hout snijden.
Maar tegen de tijd dat iemand midden in de nacht hulpeloos op straat zwerft vind ik het een ander verhaal worden.