Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Chirurgisch ingrijpen (incl laser) is uiteraard ook een optie maar nooit de eerste stap.
maaikemuis schreef:Formaldehyde is kankerverwekkend, op het werk moeten we met een zuurkast werken... daarnaast zie ik niet direct de link tussen het verdwijnen van wratten door ze onder te dompelen in vloeistof die bedoeld is voor het tegengaan van bederf van weefsel
janderegelaa schreef:Dat is niet chirurgisch. Met de juiste laser gaan de bloedvaatjes die naar de wrat gaan dicht. Dat is de reden waarom hij kleiner wordt en weggaat.
frankiej schreef:janderegelaa schreef:Dat is niet chirurgisch. Met de juiste laser gaan de bloedvaatjes die naar de wrat gaan dicht. Dat is de reden waarom hij kleiner wordt en weggaat.
Heb je website even bekeken. Het wordt me niet duidelijk waar ik terecht zou kunnen aangezien mijn probleem niet onder de genoemde categorieën valt. Klinkt allemaal wel interessant.
Sizzle schreef:Als je naar de dermataloog gaat is het normaalgesproken een chirurgische laser. Er zijn vast nog 100 methoden beschreven.
frankiej schreef:Even ter aanvulling: voordat ik bij de huisarts was, ben ik eerst bij een goed pedicure geweest die netjes alle eelt verwijderd heeft.
Ik ben bekend met formaline, ik werk in de champignons en daar wordt het ook gebruikt als ontsmettingsmiddel. Lang geleden had ik wratten op mijn handen en nadat ik een aantal keer/weken met mijn handen tijdens het werk door een sterk verdund formalinebad ging, verdwenen ze als sneeuw voor de zon...
frankiej schreef:maaikemuis schreef:Formaldehyde is kankerverwekkend, op het werk moeten we met een zuurkast werken... daarnaast zie ik niet direct de link tussen het verdwijnen van wratten door ze onder te dompelen in vloeistof die bedoeld is voor het tegengaan van bederf van weefsel
Op internet vond ik al wel documentatie dat het gebruikt werd tegen wratten vanwege de etsende werking.
Momenteel probeer ik eerst het huismiddeltje: in azijn geweekte stukken ui erop met een pleister erover. Eens kijken of dat werkt.
Selina schreef:frankiej schreef:Even ter aanvulling: voordat ik bij de huisarts was, ben ik eerst bij een goed pedicure geweest die netjes alle eelt verwijderd heeft.
Ik ben bekend met formaline, ik werk in de champignons en daar wordt het ook gebruikt als ontsmettingsmiddel. Lang geleden had ik wratten op mijn handen en nadat ik een aantal keer/weken met mijn handen tijdens het werk door een sterk verdund formalinebad ging, verdwenen ze als sneeuw voor de zon...
Maar waarom heeft de pedicure ze niet verwijderd dan? Pedicure gebruikt anders spul dan de huisarts.