Bij deze even een vraag n.a.v. een aanrijding en de bijbehorende inkomstenderving daardoor.
Het zit zo: ongeveer een half jaar geleden ben ik aangereden en daarbij behoorlijk zwaar gewond geraakt, zodanig dat ik nog steeds bezig ben met het herstel/revalidatie en niet zeker weet of ik weer geheel in de staat kom van voor de aanrijding. Lees: goede baan, ondernam veel, eigen (klus)huis, leuke vrienden, hobby’s -je kent het wel.
Er is een letselschadebureau voor mij aan de gang (en dat doen ze over het algemeen goed). De tegenpartij is officieel schuldig bevonden, dus in principe zal mijn schade vergoed worden, echter -en je voelt ‘m misschien al aankomen- is mijn tijdelijke contract door ziekte niet verlengd, vanwege het feit dat ze toch echt een compleet belastbare FTE nodig hadden. Begrijpelijk vanuit werkgeversoogpunt dus. Voor het volledige plaatje is het misschien goed om te vermelden dat mijn (ex-)werkgever eigenlijk voornemens was om mijn contract te verlengen (voor het ongeluk). Maar aangezien dat niet gebeurd is en ik dus door het ongeluk mijn verloor, heb ik natuurlijk recht op inkomstenderving. Mijn werkgever is bang voor de juridische consequenties als er alsnog een intentieverklaring wordt afgegeven. Met die intentieverklaring kan ik mijn inkomstenderving bewijzen bij de tegenpartij, maar ondanks dat wil mijn werkgever die ooit uitgesproken intentie (van voor het ongeluk) dus niet afgeven en daarmee sta ik dus met lege handen bij de tegenpartij.
Mijn vraag? Omdat ik overal lees dat er in jurisprudentie door de Hoge Raad is gezegd dat er bij een claim inkomstenderving door een ongeval niet veel eisen aan bewijs mag worden gesteld vraag ik me af hoe dat dan precies zit. Wat is een alternatieve manier van aantonen dat er inkomstenderving is geweest in zo’n/mijn geval.
De reden dat ik het hier vraag is omdat ik hoop dat er ervaringsdeskundigen rondlopen die al eens met dit bijltje hebben gehakt en omdat ik niet onbeslagen ten ijs komen zodra ik dit voorleg bij mijn letselschade-adviseur.
Ik hoop dat jullie een beetje chocola kunnen maken van mijn verhaal/vraag en hoop dat er hier mensen zijn die mij van wat nieuwe, bruikbare adviezen kunnen verschaffen. Want, Bokt is immers overal goed voor toch?!

Alvast enorm bedankt!