Waterpokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovee

Waterpokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 10:23

Mijn dochter van 13 maanden kreeg gisteren ineens bultjes in haar gezicht,knieholte en onder haar luier, ze heeft 2 dagen geleden koorts gehad nu niet meer. ook slaapt ze niet vanwege de jeuk..
Ik denk dat het waterpokken zijn, alleen zitten de bultjes niet op haar rug en buik.. iemand een ander idee? Verder is ze wel lief eet en drinkt goed..

secricible

Re: Waterpokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:25

5e of 6e ziekte begint met koorts en dan bultjes toch?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:29

Bultjes kunnen echt van alles zijn, huisarts even bellen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:24

Wat Lieke zegt inderdaad. Het kan van alles zijn.
Waterpokken begon bij ons zo:
Afbeelding
En was 2 dagen later:
Afbeelding

Daarvoor vooral hangerig, maar nog geen koorts.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 11:30

Heb het kinderdagverblijf even gebeld, zijn kinderen met waterpokken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:18

Ik wens je sterkte de komende nachten ;) Gelukkig zijn waterpokken redelijk onschuldig. Lekker badderen in een badje met zemelen en als de bultjes nog dicht zijn, mentholpoeder of calendulan emulsie erop. Maar niet meer als er open plekjes tussen zitten! Dan bijt dat als de hel.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 19:34

Blue_Eyes schreef:
Ik wens je sterkte de komende nachten ;) Gelukkig zijn waterpokken redelijk onschuldig. Lekker badderen in een badje met zemelen en als de bultjes nog dicht zijn, mentholpoeder of calendulan emulsie erop. Maar niet meer als er open plekjes tussen zitten! Dan bijt dat als de hel.

Vannacht was het al feest, ze slaapt altijd door, maar dit was echt een vreselijke nacht.. heb haar nu in een havermout bad gedaan en speciale waterpokken crème, 15 euro

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:57

Succes, jeuk is vreselijk :(:)

Er zijn verschillende middeltjes te koop natuurlijk. Havermout in een pantykousje in bad en kind dan insmeren met de slurrie die er vanaf komt, dat laten opdrogen en niet afdrogen schijnt ook goed te kunnen helpen. Maar elk kind is weer anders wat dat betreft :)

Het wanneer van koorts en bultjes zegt ook niet altijd alles, dat kan ook per kind anders verlopen.

Die van ons had nagenoeg geen last toen hij na een paar keer waterpokken in de omgeving ze ook kreeg. Hooguit een bultje of 20 op zijn ergst, een week na de eerste "muggenbultjes" zag je die paar blaasjes die het geworden waren, al niet meer en hij heeft niet echt jeuk gehad / niet echt ziek geweest, bleef spelen. Wilde alleen niet te zwaar eten :)

Maar sommige kinderen hebben het echt zwaar te pakken :(:)
Hopelijk wordt het snel minder.

Ik weet niet of je het weet / of je dit überhaupt wel eens gebruikt, maar let op met Ibuprofen / Nerofen en dergelijke middeltjes, die moet je niet gebruiken bij waterpokken want dan kunnen de huidklachten echt ontzettend uit de hand lopen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:01

Hier een baby gehad van 6 maanden met waterpokken en daar uitte het zich alleen onder de luier. Het is dat de huisarts het bevestigd heeft anders had ik nooit aan waterpokken gedacht. Zemelenbadje werkte hier goed en verder met rust laten. Voordeel van als ze nog zo klein zijn is dat je relatief makkelijk kan voorkomen dat ze krabbelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:05

Nadeel is wel dat ze het schijnbaar vaak nog een keer krijgen, als ze het onder hun eerste jaar hebben gekregen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:05

Blue_Eyes schreef:

Havermout in een washandje doen, dichtbinden en in t badje erbij. De slijmachtige substantie die er vanaf komt werkt super. Lekker mee insmeren. Het stilt de jeuk en droogt de blaasjes sneller uit.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:06

Ja daar werd ik inderdaad ook voor gewaarschuwd. Dus ik hoop dat ze over een jaartje alledrie tegelijkertijd aan de beurt zijn. Dan hebben we het maar gehad.

Overigens werd me wel aangeraden om de plekjes die open zijn goed te ontsmetten ivm de bacteriën in de luier.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:08

Kidsclin schuim werkt ook fijn

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:24

Het is enorm verschillend wat goed werkt vind ik. Bij mijn oudste was het ook veel heftiger dan bij mijn jongste. Oudste had ik in een zemelenbad gedaan en daarna kidsclin, maar het werkte niet. Alleen mentholpoeder gaf hem enige verlichting samen met dat badje. 2 compleet slapeloze nachten.
Bij mijn dochter ging het heel anders. Zij zat ook in zo'n badje maar bij haar werkte de mentholpoeder weer niet echt. Kreeg toen een potje zinkoxide van Dr Swaab en smeerde dat op de pokjes. Ik zag ze bijna opdrogen. Werkte bij haar geweldig. Een halve slapeloze nacht en toen hadden we het eigenlijk al gehad.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 14:05

snorkel1986 schreef:
Kidsclin schuim werkt ook fijn

Ja deze heb ik gekocht, lijkt goed te werken. Ze heeft vannacht tussen ons in goed geslapen. In haar eigen bed was het alleen maar huilen..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:31

Mijn jongste is bijna een week DOODZIEK geweest van de waterpokken, krijste er gewoon van mama help me nou toch... blazen van dik 1.5 cm, tot in zn anus, op zn hoofd, in zn neus en keel aan toe. Niks hielp, totdat ik midden in de derde slapeloze nacht alsnog naar de spoed mocht en de arts het daar begreep en ik een oraal middel mee kreeg, werkte binnen een paar uur

Mijn oudste had het net daarvoor, voor de waterpokken ook beide krentenbaard gehad. Die had maar paar daagjes lichte last en voldeed de kidsclin idd prima.
Ik had het vroeger ook heel heftig, heb er net als mijn jongste zoontje littekens aan over gehouden

Ik hoop dat je kindje snel aan de beterende hand is! Voor sommigen is waterpokken echt een hel, al down vele het af als een valt wel mee ziekte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:36

Oef, waterpokken. Dat is de enigste ziekte die ik me na vijftig jaar nog herinner, was tien jaar oud en zat er compleet onder. Mijn mam had mentholzalf die ze op alle bultjes depte. Was het enigste wat hielp, had giga jeuk maar was verder niet ziek. Mijn eigen kids hebben het met drie en één gehad. Eentje zes grote bulten, andere zaten er ook onder. Deed ze in de nacht katoenen handschoenen aan want in de slaap krabben ze het vaak kapot en met grotere blaasjes krijg je onherroepelijk littekens.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 04-02-20 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:36

Kidsclin zou ik oppassen met gebruik.
Mijn dochter en een dochter van een vriendin hadden hier een erge allergische reactie op.
(De huid was vuurrood en super pijnlijk hierdoor)
Havermoutbad werkte bij ons prima.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:41

hier ook kindjes die het al hadden en nummer 1 en 3 hebben er beiden littekens aan over(de oudste nog het meest,die echt op zijn hoofd,buik en rug,jongste heeft een littekentje op haar neusje)

vind het altijd zo jammer dan zo'n 'onschuldige' kinderziekte dan toch zo'n littekens geeft waar je de rest van je dagen mee zit....

hier waren ze er trouwens nooit 'ziek' van.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:41

Ik vond dit verzachtend: Avène Cicalfate Uitdrogende Herstellende Lotion. Voor mijn kinderen werkt het verzachtend en jeukstillend, je bent wel even bezig, maar het hielp goed.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 16:15

Ja het is best heftig dat ze zo jeuk hebben! Ze mag wel naar het KDV maar twijfel nog kijk het wel even aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:58

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:16

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:29

Heerst heel erg, zoontje van 3 had het ook

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:08

Ik vind het wel zo netjes om een besmettelijk kind thuis te houden hoor, als dat mogelijk is :j

Ze zeggen wel: kind was al langer besmettelijk maar als er kindjes zijn die nog niet ermee in contact gekomen zijn (niet ieder kind komt misschien iedere dag of zelfs maar iedere week) dan bespaar je die wel een aansteekmogelijkheid. Je kan wel denken "dan hebben ze het maar gehad" maar niet iedereen zit er echt op te wachten om het per-sé nu te krijgen zeg maar.

Dus dat is iets om te overleggen hoe de andere ouders er tegenover staan wat mij betreft :)