Uitzoeken of ik op vrouwen val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knorrieporie

Uitzoeken of ik op vrouwen val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 13:13

Sja, ik weet het niet zeker, maar merk de laatste tijd dat ik meer op vrouwen gefocust ben dan op mannen. Ben er behoorlijk van in de war. Vind het ook heel erg eng om mij er echt voor open te stellen, maar denk dat het toch goed is om me eens te oriënteren. Ben gewoon nog nooit heel erg verliefd op een jongen geweest. Heb wel eens een vriendje gehad, maar was vrij kort en ik was nooit hoteldebotel.
Maar hoe pak ik dit aan? Waar moet ik heen? Als ik google op dat soort cafés vind ik wel wat dingen, maar dat zegt allemaal zo weinig. Zelf ken ik niemand die zo is en ik vind het ook eng om met vriendinnen te bespreken. Ik zou graag van ervaringsdeskundigen horen wat the place to be is of hoe ik te werk moet gaan.

Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik überhaupt wel op mannen val. Ik merk gewoon heel erg het verschil tussen leeftijdgenoten en mij. En wat als het blijkt dat ik niet op mannen en vrouwen val? Nu wil ik niet iedereen en mijzelf in hokjes plaatsen, maar ik merk aan mijzelf dat ik toe ben aan duidelijkheid.

Heeft iemand tips of dit herkenbaar voor iemand?

Matheno

Re: Uitzoeken of ik op vrouwen val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:16

Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Op een gegeven moment werd ik gewoon verliefd.
Misschien gebeurt dat bij jou ook nog wel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:22

Ik val zelf niet op vrouwen, maar een vriendin van mij wel. Zij werd inderdaad ook "gewoon" verliefd op een vrouw. Daarvoor had zij ook vriendjes maar daar was ze nooit écht verliefd op.
Toen dat uit ging, is zij gaan daten via Tinder en daar heeft ze ook haar huidige vriendin leren kennen. Misschien is dat een optie?
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 28-01-20 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:22

Geen tips of ervaring, maar kan me voorstellen dat het verwarrend kan zijn.

Ik denk dat je als je op mannen of vrouwen valt (of op allerlei) vanzelf een keer kriebels/vlinders van iemand krijgt.

Ik ben inmiddels getrouwd, maar ik kan mij best voorstellen dat als ik vrijgezel was geweest en een vrouw waar ik op zou kunnen vallen heeft gevoelens voor mij dat ik het best eens uit zou proberen ook.
En ik zou het ook absoluut niet raar vinden als een andere vrouw haar gevoelens voor mij zou uitten dus laat dat je niet tegenhouden.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:23

Ik heb hier geen ervaring mee maar waarom beging je niet gewoon met een dating app en zet je je voorkeur eerst op man en vrouw? Misschien dat het dan minder "definitief" voelt en durf je je er meer voor open te stellen omdat je zowel mannen als vrouwen kan daten.
Weet niet hou oud je bent maar tegenwoordig kijkt (bijna) niemand er van op als je op vrouwen of mannen en vrouwen valt dus ik zou het gewoon rustig proberen te bespreken met een van je vriendinnen.

Overigens kan je op sites zoals bv Grazia onder lifestyle wel eens artikelen vinden van vrouwen welke hun verhaal en ervaring delen. Zelfde geld voor bv viva, misschien heb je daar wat aan.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:26

Je weet waar je op valt als je verliefd wordt. Tot die tijd weet je niks.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:30

Isabel schreef:

Precies. Al kan je wel vermoedens hebben zonder verliefd te worden (zo vind ik alle "knappe" mannen waar iedereen van gaat kwijlen allemaal echt lelijk, maargoed). En ik kan mannen ook aantrekkelijk of knap vinden, maar zou er toch niet aan moeten denken om met een man te zijn nu :=

Maar orienteren hoeft niet denk ik, gewoon verder je leven leven. Misschien kom je erachter als je op je 40e verliefd wordt, misschien kom je volgende week een leuke man/vrouw tegen. Je kan het niet gaan forceren voor jezelf wie je leuk vindt of moet vinden, dat werkt alleen maar tegen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:31

Isabel schreef:

Ik denk het ook..

Ik zou je zelf proberen om je er niet te druk om te maken. Het kan ook allebei hè! Logisch dat je verward bent maar laat het gebeuren.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:34

Zoals de rest zegt, niet teveel druk om maken. Wordt je verliefd op een vrouw, dan wordt je verliefd op een vrouw. Wordt je verliefd op een man, dan wordt je verliefd op een man.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:39

Eens met hierboven. Voor mezelf was het al vrij snel duidelijk dat ik op mannen viel. Maar als je nog nooit verliefd bent geweest snap ik dat het wat moeilijker is. Probeer niks te forceren. Als je verliefd wordt wordt je verliefd, of dat nu op een man of vrouw is maakt niks uit!

Misschien inderdaad via een dating app en dan voorkeur op man en vrouw. Dan kun je gaan praten/daten en kijken wat het best bij je past.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:33

theadora99 schreef:
Precies. Al kan je wel vermoedens hebben zonder verliefd te worden (zo vind ik alle "knappe" mannen waar iedereen van gaat kwijlen allemaal echt lelijk, maargoed). En ik kan mannen ook aantrekkelijk of knap vinden, maar zou er toch niet aan moeten denken om met een man te zijn nu :=

Ik over het algemeen ook, maar voor zover ik weet ben ik toch écht 100% hetero. ;-)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:48

Zoals de rest zegt, leer mensen kennen, doe je ding, vroeg of laat gebeurt er misschien iets :j ik vind het persoonlijk wel raar, dat 'je weet het alleen als je eens verliefd geweest bent', tgoh, nee. Een crush is niet hetzelfde, en toch leer je daar veel van. Ik ben mezelf ver richting demisexueel/asexueel en ik merkte dat eigenlijk pas toen ik op peer pressure inging (de aloude 'je weet het niet tot je het probeert' zever) en me dan echt oprécht smerig voelde. Het voelt een beetje als aanranding van je brein, zeg maar, als je iets doet wat je eigenlijk niet wilt, maar niet per se weet dat je het niet wilt, enkel dat vermoeden. Heel vies gevoel, ik was er maanden niet goed van. Dus zeker niet gewoon in het los proberen - doe gewoon je ding en doe waar je je comfortabel bij voelt, dat is het allerbelangrijkste :(:)

PS - en ja, ik focus mij ook veel meer op vrouwen, en vind zelf ook gewoon dat er veel meer mooie vrouwen rondlopen dan mannen :Y) Maar misschien heeft dat met hygiëne van studenten te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:57

Isabel schreef:

Dit is het beste antwoord op je vraag TS +:)+

Ik weet niet hoe oud je bent, maar probeer je er geen zorgen om te maken.
Het kan alle kanten uit: misschien val je op vrouwen, misschien niet. Misschien wel op mannen én vrouwen, of misschien val je gewoon op persoonlijkheid in plaats van een geslacht. Of misschien word je nooit verliefd.

We leven in een tijd waar het echt niet meer nodig is om in een hokje ingedeeld te worden.
Het is ook gewoon niet zo zwart-wit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:02

Even op je vraag over cafés: het kan nooit kwaad om een keer binnen te stappen, maar het hoeft natuurlijk niet. Je bent vast niet de enige persoon met vragen en de meeste mensen in 'die hoek' ( :+ ) zijn er ook wel redelijk openminded over en staan sowieso wel open voor een gezellige avond. Mocht het niets zijn of niet goed voelen kan je gewoon weg na één drankje. :D

Maar verder... Dingen vallen vanzelf wel op z'n plaats. Ik snap dat je het lot wil helpen en dat het nu verwarrend is, maar er komt sowieso wel een moment op je pad waar alles duidelijker wordt. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:05

Een optie om mensen te ontmoeten buiten een relatiesetting en meer als contactgroep/praatgroep/activiteiten: https://dekringen.nl/

Wennii

Ik denk ook dat je het pas weet als je echt verliefd bent.
Zelf 100% hetero inclusief beer van een vent met baard, maar een collegaatje van mij is ook 'ineens' verliefd geworden op een vrouw terwijl zij eigenlijk zelf het idee had hetero te zijn. Zij had zelfs eigenlijk nog nooit interesse in/focus op vrouwen gehad. TOT ze haar huidige vriendin tegenkwam op een feestje van een gezamenlijke vriend. Sparks all-over en ze zijn ook direct gaan daten en gaan deze zomer trouwen <3 . Dus toch van wat dichterbij meegemaakt en zien gebeuren, bij hun is het echt heel leuk gelopen.

edits: typos (echt teveel ook) :')
Laatst bijgewerkt door Wennii op 28-01-20 15:07, in het totaal 3 keer bewerkt

hoikimmmy

Verliefd zijn zegt nog niet altijd alles. Ik heb nu een super lieve vriend, ben nog nooit samen geweest met een vrouw, maar toch trekt het me aan. Ik vind vrouwen vaak sowieso aantrekkelijker. Maar ben toch verliefd geworden op een man. Heel lang heb ik getwijfeld en misschien blijf ik dat altijd wel doen.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Een vriendin van mij die twijfelde heb ik gewoon een keer mee uit genomen en boven mijn verwachting was het die avond meteen raak. Dat was haar eerste vriendin duurde niet bijzonder lang maar daarna wist ze het zeker.
Vaak merk je wel aan andere vrouwen waar ze meer naartoe trekken en anders spreek je ze gewoon aan, ze zijn vaak heel goed te lezen kwa lichaamshouding en spreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:16

Is dit geen afkeer van mannen door de traumatische problemen door je pa veroorzaakt?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:23

Matheno schreef:
theadora99 schreef:

Ik over het algemeen ook, maar voor zover ik weet ben ik toch écht 100% hetero. ;-)

Ja, zeg ook niet dat het de andere kant op ook zo werkt. Maar als je nog nooit een man knap hebt gevonden en vrouwen wel vaak knap vindt, zou dat iets kunnen zeggen. Maar ook dat hoeft niet.

En trouwens, ik denk dat niemand zeker kan weten dat ze nooit verliefd worden op een man/vrouw. Ik ben nu samen met een vrouw, prima. Maar stel dit zou uit gaan, ik kan geen 100% garantie doen dat ik dan nooit verliefd zou worden op een man. Net als dat sommige mensen zeggen dat het kan dat ze nu samen zijn met een man, maar zoals hieronder ook iemand die ineens verliefd werd. Verliefdheid is niet te sturen, zegmaar. (dan had ik ook wel iemand uitgezocht die dichter bij mij woonde :') )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:31

Stop jezelf niet in een hokje.
Je word verliefd op een persoon, of dat nou een man of een vrouw is maakt niks uit.

Belles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:34

Op mn 26e kwamen bij mij de gedachtes op hoe het zou zijn om een relatie te hebben met een vrouw. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw ontmoet via tinder en zijn we afgelopen september getrouwd.nu pas ervaar ik hoe fijn en compleet voor mij deze relatie is, al heb ik ook een geweldige relatie gehad met een man (meerdere, waarvan 1 echt super fijn) het enigste wat ik kan zeggen is stop jezelf niet in een hokje en kijk hoe het loopt.. ik ben gaan daten via apps want zo in het dagelijks leven vind ik het nogal lastig, want hoe weet jij of zij ook op vrouwen valt? Al is dat met mannen natuurlijk net zo in een hetero relatie..volg je hart!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:47

Hey, ik ben 38 en weet het ook nog niet. :+ Ik ben nog nooit verliefd geweest, niet op een man en niet op een vrouw maar ik kijk wel veel meer naar vrouwen en die vind ik over het algemeen ook veel vaker mooier dan mannen. :')

Ik zie het wel, word ik verliefd of niet...en op een man of vrouw zie ik dan wel. Maar ik weet wel waar mijn voorkeur ligt. :Y)

Maar aanmelden op Tinder of een andere dating app vind ik doodeng. := Beetje dubbel maar ik wil ook niet de rest van mijn leven alleen blijven...denk ik. :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:51

Ik zou een tinderprofiel aanmaken en dan mannen en vrouwen aanzetten en lekker gaan daten!
Heb ik ook gedaan na mijn scheiding. Alleen had ik alweer een man gevonden voordat de eerste date met een vrouw had plaatsgevonden... :+

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:15

Ikzelf heb seksuele relaties met mannen en met vrouwen gehad, maar het echt 'verliefd' zijn gevoel maar met 1 man, en daar woon ik dan ook mee samen. En ja hij weet dat ik ook wel op vrouwen durf te vallen, is niets mis mee.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt