Hoe wil jij herinnerd worden...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Hoe wil jij herinnerd worden...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 08:39

Naar aanleiding van een gesprek wat ik een tijdje terug met iemand had en mijn eigen hersenspinsels nu ik al een paar uur wakker lig ik bed.....

Hoe wil jij later (als je dood bent) herinnerd worden als persoon? En leef je daar ook naar?

Als de mensen over x aantal jaren met z’n allen over je praten tijdens de koffietafel of borrel wat zou je dan willen dat ze over je zeggen. Dat je lief was of jij niet? Makkelijk in de omgang? Een allemansvriend of juist heel trouw aan een klein groepje mensen?

Alles mag en kan dus shoot...!

Om met mezelf te beginnen:
Ik hoop dat ze over mij zullen zeggen dat ik een vechter was die stond voor wat ze zei en altijd klaar stond voor mensen.
Voor mij betekend dat dat ik mijn dromen volg ook al is de weg niet altijd makkelijk en mensen te helpen waar ik kan zonder daarbij mijzelf te verliezen en de ander in z’n waarde te laten.

Dreamy

Re: Hoe wil jij herinnerd worden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:58

Ik wil graag herinnerd worden als iemand waarbij mensen zich vertrouwd en begrepen voelen. Ik zal nooit de meest uitgesproken persoon van een groep zijn, maar wel de fijne behulpzame en rustige toevoeging. Wel iemand die zichzelf nog heel erg aan het zoeken en ontdekken is, maar dat wel actief blijft doen op verschillende manieren. En iemand die misschien een beetje te lief en onzeker is & zichzelf daardoor nog wel eens wegcijfert.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:16

Als een goede mama door mijn kinderen, een geweldige echtgenote door mijn echtgenoot en een "we weten wel waar we starten maar niet waar we eindigen vriendin" door mijn vrienden :D
De rest is bijzaak.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:02

Ik wil graag als iemand herinnert worden die altijd voor iemand klaar stond en soms als het nodig was ook jezelf even op de 2e plek zet en er voor iemand anders was. En dat ik altijd luisterde zonder te oordelen en dus te vertrouwen was. En ik wil graag herinnert worden als een doorzetter die niet zomaar opgaf.

Ik probeer wel echt voor iedereen klaar te staan. Als iemand mij om 23.00 appt met een probleem terwijl ik net wil slapen, Of als ik ergens mee bezig ben en iemand belt mij om haar verhaal kwijt te kunnen vind ik dat ik mijn eigen ding gewoon aan de kant moet schuiven.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:02

Cilianne schreef:
Als een goede mama door mijn kinderen, een geweldige echtgenote door mijn echtgenoot en een "we weten wel waar we starten maar niet waar we eindigen vriendin" door mijn vrienden :D
De rest is bijzaak.

Dit!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:04

Ik hoef helemaal niet herinnerd te worden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 10:07

Cilianne schreef:
De rest is bijzaak.

Maar wat maakt je tot die goede mama, echtgenoot en vriendin. Welke ‘eigenschappen’ hang je daar aan?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:07

Ik denk dat iedereen wel op een positieve manier herinnerd wil worden, maar ik sta er tot nu toe zelf meer in als: Over 100 jaar zijn we allemaal dood, alleen als je iets legendarisch doet word je nog ergens vermeld :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:11

Als iemand die vrolijk en vriendelijk is is en het goede probeert te doen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 10:13

antje_vip schreef:
Ik denk dat iedereen wel op een positieve manier herinnerd wil worden, maar ik sta er tot nu toe zelf meer in als: Over 100 jaar zijn we allemaal dood, alleen als je iets legendarisch doet word je nog ergens vermeld :Y)

Ik ga er niet vanuit dat ik iets legendarisch ga doen dus die ‘eervolle’ vermelding in de boeken zal ik niet krijgen. Toch probeer ik wel een zo goed mogelijk leven te lijden en daar hangen automatisch herinneringen aan die nabestaanden aan je overhouden. Je wilt je leven toch een bepaalde invulling of richting geven denk ik en er niet gewoon alleen maar doorheen sloffen zonder dat het je iets interesseert.

Zo herinner ik me mijn oma als een hele sterke vrouw die heel veel heeft meegemaakt in haar leven. Mijn opa juist als een hele gepassioneerde man die helaas nogal verslavingsgevoelig was (roken en z’n borreltjes) maar wel altijd heel lief voor z’n kleinkinderen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:23

Jessix schreef:

Ik ook niet.
Ik ben nu al zo goed als vergeten, dus laat staan als ik dood ben... :')

Maar als iemand zich dan toch iets herinnert over mij, dan graag mijn hele grote hart voor dieren.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:26

Ik zou herinnerd willen worden voor wie ik ben. Ik kan wel zeggen dat ik herinnerd wil worden als een altijd vrolijke meegaande vrouw, maar dat ben ik nou eenmaal niet. Ik ben wispelturig en impulsief. Ik loop in 7 sloten tegelijk. Ik kan vloeken als een bootwerker en boos worden om niks. Maar ik kan grappen maken, voor je vechten en ik ben er voor iemand als ik nodig ben. Ik ga van 0 tot 100 in 5 seconden ook qua lol. Dus ik hoop gewoon dat mensen aan mij denken met al mijn goede en slechte eigenschappen. En dat ze lachen om al die blunders doe ik ooit gemaakt heb een vast nog wel zal maken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:29

Ik wil herinnerd worden als mezelf. Sommige zullen me in negatieve zin herinneren, anderen in positieve. En sommigen zullen mij niet herinneren. Vind het allemaal prima.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:42

Jessix schreef:

Ik ook niet.

Wat een druk leg je jezelf op als daar naar streeft. %)
Je moet al zoveel presteren tegenwoordig.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:49

Mooi topic TS! :)
Het is niet zozeer dat ik de druk op mezelf leg om maar zo nodig herinnerd te worden, het is meer een mooie gedachte om me mee bezig te houden.
Ik hoop herinnerd te worden als een harde werker, iemand die altijd voor een ander klaarstond. Iemand die ergens voor 1000% voor kan gaan.

Tot nu toe leef ik daar wel naar, al ben ik het met Sjong eens, hopelijk onthouden mensen mij 'gewoon' hoe ik was, inclusief de slechte of minder leuke kanten van mij :=.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:55

Iedereen zal zich op zijn eigen manier iemand herinneren. De een kan iemand zien als zorgzaam terwijl een ander dat als opdringerig ervaart.
Voor de een ben je een vechter, voor de ander een eigenwijs stuk vreten. Voor de een sta je altijd klaar voor je familie, de ander ziet dat als niet gemotiveerd zijn in het werk.
Ik hoop inderdaad dat ik als mezelf herinnerd kan worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:56

Cowgirl schreef:
Jessix schreef:

Ik ook niet.

Ik ben daar gewoon totaal niet mij bezig. In leven maak ik me al niet druk om hoe mensen mij zien dus laat staan als ik dood ben.

De dingen die ik doe in mijn leven en de keuzes die ik maak, maak ik voor mezelf, omdat ik dat het juiste vind. Als dat onopgemerkt blijft vind ik dat helemaal prima.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 10:57

Cowgirl schreef:
Jessix schreef:

Ik ook niet.

Ik zie het zeker niet als een extra druk. Meer als een manier om het beste uit mezelf te halen en een mooi streven. Zinloos zonder enig doel door het leven sloffen lijkt me dan echt weer helemaal niets.

Edit: het gaat me dus niet zo zeer om het herinnerd willen worden door anderen maar om hoe ik mijn leven wil leiden en hoop met dit topic denk ik om mensen daar ook eens over na te laten denken.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 19-01-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:58

Ik wil ook vooral herinnerd worden om mezelf, met al mijn goede en slechte eigenschappen.

Ik heb weleens een kwaliteiten onderzoekje gedaan naar hoe mensen me zien (stuur een stuk of 20 mensen een verzoek met de vraag wat er het eerste in ze op komt als ze aan jou denken qua karakter eigenschappen) en daar kwamen 3 eigenschappen heel duidelijk naar boven drijven. Dus ik denk dat mensen me zo zullen herinneren. (als ze dat al doen)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:00

O jeetje, dus behalve iedereen in de tegenwoordige tijd die tevreden moet worden gehouden, moeten we nu ook bezig zijn met na de dood?

Vermoeiend. Ik doe niet mee.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:04

lizy29 schreef:
Ik zie het zeker niet als een extra druk. Meer als een manier om het beste uit mezelf te halen en een mooi streven. Zinloos zonder enig doel door het leven sloffen lijkt me dan echt weer helemaal niets.

Edit: het gaat me dus niet zo zeer om het herinnerd willen worden door anderen maar om hoe ik mijn leven wil leiden en hoop met dit topic denk ik om mensen daar ook eens over na te laten denken.

Ik zie het ook niet als extra druk hoor, ik vind het gewoon niet interessant of iemand mijn goede bedoelingen opmerkt. En dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet nadenk over mijn leven of keuzes of nog erger doelloos ben.

Ik heb er totaal geen gevoel bij hoe iemand over mij moet denken als ik dood ben. Wie mij in leven leuk vond zou me wellicht nog wel eens herinneren en anders maar niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:07

Zo lees ik dit topic niet pmarena.

Op mijn leeftijd denk je natuurlijk meer na over de dood als dat je jong bent. Temeer daar ik bij de oudste generatie nu hoor, daar mijn ouders dood zijn.

Hoe ik herinnerd wil worden weet ik niet. Wel probeer ik heel bewust de wereld "een beetje beter te maken" met mijn aanwezigheid. Ik geloof namelijk dat als je dood gaat, dat alles wat je verdiend hebt met geld of bezit gelijk wegvalt. Daar gaat het niet om. Ik denk , en dat klinkt heel sentimenteel, dat de liefde voor de ander hetgeen is wat telt, je daden dat het daarom gaat.

En dan heb ik het niet alleen over de liefde jegens partner, kinderen, familie, vrienden. Maar veel moeilijker ook de liefde voor mensen in het algemeen en waar je heb bijvoorbeeld niet mee eens bent of die je niet begrijpt.
Dat is iets wat ik wel heel erg bewust probeer na te leven zowel in de forum wereld zoals bijvoorbeeld hier op Bokt, als in de levende wereld waar iedereen elkaar ontmoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:07

Mij maakt het niks uit hoe ik herinnerend zal worden.

Mijn doel is nu om elke dag maximaal te genieten van het leven :D

Ik hoef eigenlijk niet eens begrafenisdienst etc. Laten ze mij maar meteen de oven inschuiven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:11

lizy29 schreef:

Dat is voor mij een totaal andere vraagstelling.
Ik weet precies hoe ik 10 jaar geleden mijn leven wilde leven, hoe ik hem nu wil leven en over 10 jaar hoop ik dat ook nog te weten. De manier waarop je leeft veranderd met ervaringen die je opgedaan hebt.

Dat is echt een totaal andere vraag dan: hoe wil je herinnerd worden. Nog daarvan afgezien dat je daar amper invloed op hebt afgezien van een paar mensen die dicht bij je staan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:13

Dat is dus echt iets wat mij totaal niet boeit, het zal me een worst weten hoe ik herinnerd zal worden.