Goede lipstick schrale lippen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Goede lipstick schrale lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:41

Hi allemaal,

Ik heb best volle lippen (behoorlijk :o ) maar deze zijn ook 24/7 schraal helaas.
Wanneer ik lipstick op doe, gaat dat onder de velletjes zitten. Wat er heel dom uit ziet helaas.

Ik ben opzoek naar een verzorgende, betaalbare lipstick. Maar wel met een mooi kleurtje, en redelijk lang blijvend.
Iemand tips? :o

rien10

Re: Goede lipstick schrale lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:43

Ik heb precies met diezelfde reden een vette lipstick van de Bodyshop gekocht. Helaas is hij bijna op. Mooie smoes om weer lekker naar de Bodyshop te gaan.

Skippy01

Bobbi brown extra lip tint :j

MyWishMax

Je moet de verzorging eigenlijk niet in een lipstick zoeken, maar daar buiten. Dus lippen continu goed verzorgen en daarnaast opletten op welke lipstick. Ik kan zelf geen matte lipproducten, dat accentueert de velletjes en droogt vaak uit. Een satin finish of een gloss werkt beter om het te verbergen en droogt minder uit. Verder is het uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:45

Ik zou de oplossing niet zoeken in een lipstick, maar eerder een goed verzorgingsproduct en lipscrub kopen.
Schrub dan je lippen elke ochtend voor je je lipstick opdoet en na afhalen goed insmeren met een hydraterende creme.

Bij mij werkt Bepanthen creme het allerbeste, smeer ik 's ochtends en 's avonds.
En dan 's ochtends scrubben.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:46

Heel wat lippenstiften bevatten stoffen die eigenlijk niet goed zijn voor je lichaam en/of lippen. Hier een lijstje:
https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... ppenbalsem

Ik gebruik Burth's Bees met bijen was en is tot nu toe de enige lippenbalsem waar mijn lippen echt smooth van worden.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:46

Ben het eens met MyWishMax; koop een goede lipscrub en scrub je lippen voordat je lippenstift aanbrengt. Zo zijn alle velletjes op voorhand verwijderd :) Verder breng ik vaak Rosebud Vaseline aan voordat ik mijn lippenstift op breng, wordt het meer glossy maar dan zijn je lippen sowieso wel gehydrateerd.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:46

Hahaha, helaas qua verzorging alles al geprobeerd gehad.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:47

CalipsoLover schreef:
Heel wat lippenstiften bevatten stoffen die eigenlijk niet goed zijn voor je lichaam en/of lippen. Hier een lijstje:

Ik gebruik Burth's Bees met bijen was en is tot nu toe de enige lippenbalsem waar mijn lippen echt smooth van worden.

Die hebben ze ook mét kleurtjes tegenwoordig *\o/*

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:49

Skippy01 schreef:
CalipsoLover schreef:

Heeft iemand daar een linkje van voor mij?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:10

Volgens mij kan je ze ook gewoon in de Etos of natuurwinkel krijgen. Ik haal ze meestal in de Holland & Barett. Heb het merk ontdekt in New York jaren geleden, toen een hele inkoop gedaan want ze verkochten ze hier nog niet. Gelukkig nu wel.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:08

Skippy01 schreef:
CalipsoLover schreef:

En wat als ook die niet werken? Zelfde probleem als TS heb het inmiddels maar geaccepteerd en smeer op advies van de huisarts voornamelijk neutrale vaseline. Soms is het zo erg dat ook de hoekjes kapot springen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:26

Ik gebruik zelf Blistex, wacht tot dit is ingetrokken en dan eroverheen lipstick! Werkt echt top.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:35

Hier precies hetzelfde probleem :( smeer altijd goed mijn lippen in met purol lippenbalsem, en scrub mijn lippen, maar blijf velletjes houden. Daardoor is lippenstift dragen bijna onmogelijk omdat het er niet uit ziet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:58

Bij mij werkt alleen de gewone purol goed, dus ook niet de lippenbalsem. Ik smeer het twee keer per dag op, na het tandenpoetsen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:05

Purol inderdaad...en niet de lipbalsem maar gewoon die vette creme..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:44

Die werkt bij mij weer niet voldoende. Ja overdag gaat het net herhalen. S nachts doe ik laag bepanthen baby zalf ip en dan zijn ze s ochtends in ieder geval heel. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:59

Tibamar schreef:
Purol inderdaad...en niet de lipbalsem maar gewoon die vette creme..

Ik ben ook van de Purol. Heb altijd zeer droge lippen, met Purol aardig onder controle te houden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:16

Niet long lasting, wel betaalbaar en fijn voor droge lippen.
https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... lsrc=aw.ds

Wel long lasting, niet betaalbaar en mega fijn voor de lippen. Echt de allerfijnste, mooiste, zachtste en hydraterende lippenstift die ik ben tegen gekomen. Voelt totaal niet als een lippenstift, maar echt als een lipbalsem maar overleeft een hapje en een drankje met gemak. Geeft ook een stain af aan je lippen waardoor ie natuurlijk slijt. Geen lelijke kringen dus!
https://www.iciparisxl.nl/nl/estee-laud ... stick-3-5g

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:43

Misschien een lippotlood ipv lipstick proberen en daarnaast idd de juiste verzorging van je lippen.

Ik vind de lippotloden van Kiko en NYX erg fijn en zacht. Sommige potloden zijn mega droog waardoor ze echt over je lip krassen voor mijn gevoel, deze zijn super zacht.
Voor wat meer budget; MAC heeft ook mega fijne lipliners. Maar ja, dan betaal je wel 20 euro voor 1 potloodje..

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:59

Heb je de labello crayon al eens geprobeerd? Dat zijn geen balsems maar echt lipsticks met de verzorging van een balsem. En ook mooie kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:20

Ik zweer bij deze:

Afbeelding

Biotherm beurre de levres zo tussen de 7,95 en 12,95. Veel beter dan labello, dat is gewoon vaseline namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:40

Creative cosmetics :j Die doe ik júíst op als ik droge lippen heb, dat trekt dan snel weg.

En ik zie dat ze nu ook lippenbalsems en scrubs hebben :)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:34

Je zou ook naar de oorzaak kunnen zoeken. Bij mij in huis is het erg droog. Zodra de luchtvochtigheid onder de 40% komt worden mijn lippen droog en gaan kapot. Ik zet dan de luchtbevochtiger aan en de volgende dag is het over.