Veel je haar wassen, en nu last van roos?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Veel je haar wassen, en nu last van roos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 19:21

Hi Bokkers,

Als iemand me moet begrijpen zijn jullie het.
We weten allemaal dat elke dag je haar wassen niet goed is (zeggen ze := ).
Alleen als je elke dag naar je paard moet ga je daar niet perse lekkerder van ruiken.
Ik persoonlijk vind de geur in je haren ook het meest aanwezig. :r :')

Met deze reden douche ik dus ook twee keer per dag. In de ochtend spoel ik mezelf af (+- 3 min) en in de avond douche ik me volledig incl haren wassen en creme spoeling etc (+- 8 min denk ik).

Eigenlijk ging dit altijd goed. Geen problemen, alleen nu ineens krijg ik last van roos.
Heb totaal geen jeuk alleen je ziet het wel. Als ik mijn haar los draag en bijv in een knotje bovenop met de rest los.

Gebruik al 4 weken head & shoulders anti roos shampoo maar heb niet echt het idee dat het werkt.
Hebben jullie tips?

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Veel je haar wassen, en nu last van roos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:27

Ik denk vooral dat je toch echt minder je haar moet wassen. Die roos is denk ik puur omdat je al je huidvet weg wast elke keer, en daar krijg je ontzettend droge huid van. Helemaal als je H&S gebruikt, want dat is echt mega agressief spul. Zou dus minder gaan wassen en een minder heftige shampoo gaan gebruiken.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:48

Inderdaad minder wassen..
Ik had ook heel veel last van roos en was mijn haar nu 2-3x per week.

Mijn kapper raadt Head&shoulders overigens af!

Kan je voor de geur in je haar niet iets in je haar spuiten? Of misschien werkt droogshampoo?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:10

Probeer eens een natuurlijke shampoo van de tuinen, is veel beter voor je hoofd huid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:14

Ik was elke dag mijn haar, soms twee keer per dag ivm sporten. Heb echt geen roos hoor, weet niet of dat aan het wassen ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:32

Is je shampoo veranderd voordat je de roos kreeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:32

In ieder geval geen anti roosshampoo meer gebruiken. Bij de kruidvat hebben ze een vegan (natuurlijke) shampoo. Een met teetrea en een met lavendel. Een fijne shampoo voor je hoofdhuid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:56

Is het echt roos of is je hoofdhuid gewoon uitgedroogd door het vele wassen - er zit namelijk een verschil tussen? Ik zou gokken op het laatste, en dan is een antiroosshampoo niet het handigste om te gebruiken. := In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een minder agressieve shampoo. Toen ik nog in Nederland woonde gebruikte ik dit: https://www.greenbeautyshop.nl/khadi-herbal-hairwash-powder.html. Het is in het begin heel erg wennen en een beetje bewerkelijk, maar m'n haar is nog nooit zo volumineus en zacht geweest als met dit spul, en m'n hoofdhuid was ook in goede conditie (ik heb snel last van een droge huid).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:04

Ik wou eerst maar eens naar een minder agressieve shampoo grijpen. Head & Shoulders is echt pulp.

Ik zou je Dr. Organic aan willen raden. Stukken vriendelijker voor je haar en huid.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 08-01-20 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:04

Zet een pet of muts oid op als je even gaat scheelt heel veel misschien niet modieus maar wel functioneel vind ik ( die dan wel weer tijdig in de was gooien)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:06

Ik lees even mee, ik heb namelijk ook last van roos en zojuist 2 flinke flessen Head&Shoulders besteld.
Maar ik zou er wel van balen als dat niet werkt want ik vind die shampoo ook absoluut niet goedkoop voor 'gewone' drogisterij shampoo.

Mochten mensen hier tips hebben voor shampoo dan hoor ik dat ook graag :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:13

Head and shoulders is baggerspul . Mijn man gebruikt de gewone andrelon anti roos en die werkt wel goed, deed head en shoulders vroeger ook, roos weg maar ook haar weg .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:14

Ik zal die tea tree eens een keer uitproberen. Ik was overigens mijn haar 3 keer per week, dus dat is opzich redelijk beperkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:23

Ik gebruik al zo'n tien jaar head 'n shoulders anti jeuk en ik ben hartstikke tevreden (alleen niet met de prijs :o)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:29

Ik dacht heftige roos te hebben jaren terug.
Maar was gewoon een hele droge hoofdhuid.
Terug van head en shoulders naar een hele milde shampoo en het probleem was opgelost

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:20

Paar uurtjes kokosolie op je hoofdhuid smeren en in laten trekken. Ong 5 uurtjes intrekken en uitwassen. En je haar Max 3 x per week wassen ;) kijk evt naar droogshampoo voor de overige dagen

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:35

bigone schreef:
Head and shoulders is baggerspul . Mijn man gebruikt de gewone andrelon anti roos en die werkt wel goed, deed head en shoulders vroeger ook, roos weg maar ook haar weg .

Ik gebruik ook Andrelon anti roos. Was ook elke dag mijn haar, en ik wissel af tussen een normale shampoo en de anti roos. Gaat prima. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:37

Minder wassen is het beste. Ik was m'n haar 1 a 2 keer per week, en heb amper roos (ben er ook wel wat gevoelig voor). En m'n haar stinkt verder ook niet naar paard. Misschien ook omdat ik het vaak in een vlecht of knot heb, nooit Los. Je zou een soort van verzorgende olie of spray ofzo er in kunnen doen voor de geur?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:39

Ik doe om de dag met shampoo en de andere dag crèmespoeling, alleen onderin de punten. Heeft je hoofdhuid er geen last van, maar is de paardengeur wel weg.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:48

Nooit (tenzij op doktersvoorschrift een specifieke) anti roos shampoo gebruiken. Dit is een van de producten, net als labello lipbalsem, dat het probleem veroorzaakt en in stand houdt om verkoop te bevorderen.

Ik was mijn haar 1 keer in de week en gebruik gewoon hoofdbedekking tijdens het uitmesten om te vorkomen dat de stank in mijn haar trekt. Als je lang haar hebt, kun je het in een vlecht doen en onder een pet steken bv.
Als ik ergens heen moet, spoel ik mijn haar gewoon met koud water. Je hebt geen zeep nodig om van de geur af te komen.
Ik gebruik ook wel anti klit producten die je met een pompje op je haar kunt sprayen (Swartzkopf Gliss bv) als het weerbasrtig is en dat geeft natuurlijk ook meteen een beter luchtje.

Ik was mijn haar ook wel eens gewoon met zeep die een vriendin van me maakt, daar zit verder niks in behalve de basis van soda en olijfolie. Gebruik ook wel een glyserine zeep.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:14

Minder wassen, al helemaal van die Head&Shoulders rotzooi afstappen, en eens kijken naar een goede droogshampoo. Vang je de geurtjes ook mee af en dat helpt met de overgang naar minder wassen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:16

Ik was ook elke dag mijn haar, ook om dezelfde redenen als jij doet.
Head & shoulders is niet erg goed voor je haar en hoofdhuid. Over het algemeen is dat veel te scherp.

Zelf gebruik ik John Masters shampoo en dan de zinc en sage versie. Bevalt goed, nooit last van roos, en geen toegevoegde rotzooi.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:18

Hier nog een verslaving haar elke dag wassen.
Ik sta ook vaak 2 x onder de douche. Ik vind de stalmest geur zo erg en vies. In de zomer soms zelfs wel 3x.
Mijn haar is zo zacht geworden dat het als een pudding in mekaar zakt. OOk niet handig. Echter van schilfers geen last. Ik heb wel het idee dat het snel vettig word.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:20

Shaggy09 schreef:
Ik zal die tea tree eens een keer uitproberen. Ik was overigens mijn haar 3 keer per week, dus dat is opzich redelijk beperkt.

zou ik niet doen met een al-geirriteerde-hoofdhuid.. Tea Trea Oil is heel uitdrogend.

@OP: Ik zou idd minder wassen, zou een lekker-ruikende droogshampoo niks zijn? Zou die de paardengeur niet kunnen maskeren? Sowieso een shampoo die heel rustig is. Heb zelf shampoo van Purple Rose gehad (zit veel minder rotzooi in). Duur, maar je hoeft ook maar een klein beetje te gebruiken (ongeveer ter grootte van een muntje).

Heb nu Biosilk Color, ben ik ook heel tevreden over :j. Ik moet sowieso een rustige shampoo omdat ik felle kleuren in mijn haar heb: hoe rustiger de shampoo, hoe langer de verf blijft zitten.

Misschien kun je ook kiezen om niet elke dag shampoo én conditioner te gebruiken, maar alleen shampoo? En conditioner om de paar dagen?

@Kitobeer: dat kan kloppen. Omdat je zo snel je goede huidolien wegwast elke dag, gaat je hoofdhuid in overdrive om het op peil te houden. Dus wordt je haar sneller vet. Daar moet je echt even van 'afkicken' en dat duurt even. Waste vroeger ook mijn haren elke dag, nu doe ik het 1x per week.