Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Dat is verzekeren toch altijd: betalen voor iets wat misschien wel en misschien niet gebeurd?
Lieke schreef:Ligt eraan wat je wil verzekeren. Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen aanvullende dingen verzekerd wbt zwangerschap en bevalling. Het meeste zit immers in je basis.
Enige wat ik niet heb gedaan was Mn eigen risico omhoog, maar zelfs dat had ik achteraf kunnen doen omdat voor verloskundige zorg het er noet geld.
Lieke schreef:Ik zou dan een kosten analyse maken. Kijk eerst wat je precies wil verzekeren en wat dat per jaar extra kost. En dan waar je gebruik van zou willen maken/risico dat je loopt en dat tegen elkaar afzetten. En uiteraard of je het eventueel zelf kan betalen.
In jouw geval zou ik bijvoorbeeld niet als perse verzekerd willen zijn voor zaken rondom bevalling (de kans is immers niet zo groot dat je zo snel zwanger wordt dat je dit jaar al bevalt), maar dan is het wel fijn als je die kosten wel kan betalen, mocht het wel zo snel gaan. Heb je dat potje absoluut niet, dan is het misschien wel slim om bijtijds te verzekeren.
NN44 schreef:Ik heb bij cz gewerkt en toen was het zo dat je bij zwangerschap wel mocht switchen naar de AV gezinnen. Die is wel erg duur, ik geloof iets van 40 euro per maand. Maar die mag je dus wel pas afsluiten bij zwangerschap. Check de website maar eens of neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je ongetwijfeld informeren:)