Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:wow he, ik ben ook 47!
wat jong zeg om het zo te hebben,ik heb dan wel een leesbril,maar gelukkig functioneerd allles prima.
.kan me voorstellen dat je het wel erg eng vind zo
janderegelaa schreef:Ook geen garantie want je kunt ook met een lagere oogboldruk glaucoom hebben.Dit is nou waarom je niet naar Hans Anders moet ipv een echte opticien. Die zien het als ze in je ogen kijken. Glaucoom kunnen ze ook al vermoeden als ze je oogboldruk meten bij de opticien (dat is met zo'n pufje).
xAnthea schreef:@Gea99: over welke ingreep spreek jij? Is dat voor staar? Want van die complicaties/risico's heb ik nog niet gehoord...
Gea99 schreef:Nee geen staar. Vertroebeld oogvocht in het oog zelf. Glasvocht.
janderegelaa schreef:Dit is nou waarom je niet naar Hans Anders moet ipv een echte opticien. Die zien het als ze in je ogen kijken. Glaucoom kunnen ze ook al vermoeden als ze je oogboldruk meten bij de opticien (dat is met zo'n pufje).
ponyparadijs schreef:janderegelaa schreef:Dit is nou waarom je niet naar Hans Anders moet ipv een echte opticien. Die zien het als ze in je ogen kijken. Glaucoom kunnen ze ook al vermoeden als ze je oogboldruk meten bij de opticien (dat is met zo'n pufje).
Met mijn oogdruk is niets mis.
Dat heeft de Hans Anders maar ook de oogarts gemeten.
De eventuele glaucoom is nu gebaseerd op de scans van mijn ogen.
ponyparadijs schreef:Wat er moet gebeuren tegen glaucoom is nu nog niet ter sprake gekomen omdat ik eerst nog het gezichtsveld onderzoek moet doen.
Dus nu is het alleen een verdenking op.
En ik begreep dat je dan oogdruppels krijgt.
Wat betreft de staar hebben ze bij de Hans Anders wel ontdekt dat bij zicht naar 50% is gegaan.
En aan de hand daarvan was het advies naar de oogarts te gaan.
Dus ik ben heel tevreden over de Hans Anders