Welke wake up light?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Welke wake up light?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 08:49

Aangezien opstaan een probleem is in de winter, moet ik denk ik toch eens een wake up light proberen...

Maar welke?
Ik wil de optie zonder geluid hebben om 'm separaat van mijn gewone wekker te laten draaien, ik word graag wakker met mijn eigen muziek (ipod docking wekker).
Verder graag een simulatie van zonsopgang, niet pats boem licht...

Is de Philips echt beter dan de rest?

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen...

Anoniem

Re: Welke wake up light?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:50

Ik heb ooit die van de lidl gekocht. Alleen nu werkt het niet meer bij mij. Word nog steeds slecht wakker etc. Denk dat het went ofzo.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:56

Ik he die van de Philips gaat steeds feller branden in een half uur tijd ongeveer. Ik heb mijn telefoon erbij voor eigen geluid die gaat vaak4 minuut eerder af dan doe ik die andere vaak uit.geen idee of dat geluid uit kan zetten vast wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:57

Ik regel het met mn Philips Hue. Mn oude wakeuplight was kapot en en nieuwe van Philips duur. En hue wilde ik toch al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:14

Ik heb ook de wake up light van Philips. In het begin werkte het prima, maar inderdaad, volgens mij wen je er aan want nu werkt het niet meer bij mij en slaap ik ook door terwijl het licht word. In het begin werd ik altijd net voor de wekker wakker van het licht, dat was wel erg lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:19

Wij hebben een wakeup maar ik moet dus geen licht met opstaan. Heb slaapproblemen dus slaap ecjt het liefst tot moment van opstaanomdat ik al tig keer wakker word snachts.

Zomers ook, dan ben ik als mn gordijn niet goed verduistert klaarwakker als het buiten licht wordt %)

Mn man vindt het heerlijk wakker worden maar die heeft dus nu pech :=

Die van ons begint wel wat gaar te worden na 10 jaar, knopjes reageren niet zo lekker meer. Is ook een Philips.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:22

Wij hebben het ook met Philips Hue geregeld: echt een fijn systeem! Werkt ook goed en geen gedoe met moeilijk instellen ofzo (ik kan me herinneren van een andere goedkope versie dat het echt een gedoe was). Wij hebben bijna in het hele huis Hue: ook een investering, maar dan is het niet alleen om op te staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:26

Anoniem schreef:
Ik heb ook de wake up light van Philips. In het begin werkte het prima, maar inderdaad, volgens mij wen je er aan want nu werkt het niet meer bij mij en slaap ik ook door terwijl het licht word. In het begin werd ik altijd net voor de wekker wakker van het licht, dat was wel erg lekker!

Dan ben ik gelukkig niet de enige haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:33

Hoe regel je dat dan met Philips Hue?

Ik heb een Medisana wake up light en ik vind het superprettig :j van een wekker krijg ik echt een hartverzakking.. maar het is een beetje een onhandig bedienbaar ding dus ik wil eens kijken voor iets anders..

Is Hue een lamp met tijdschakelaar dan ofzo? Ik heb gegoogled maar ik snap het niet :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:43

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:47

Philips Hue is “slimme verlichting”. Je plaatst de Bridge in huis: dit apparaatje communiceert met de (Philips Hue) lampen. Je kan dan met een app op je telefoon de lampen aan en uitzetten, instellen wat je wil qua kleur (afhankelijk van de lamp die je hebt, die heb je in: wit, warmlicht en kleur), routines instellen (dan geef je bijvoorbeeld aan dat het licht in de keuken en de staande lamp naast de bank standaard aan gaan met zonsondergang, maar je kan ook op afstand (als je niet thuis bent) een lamp aan of uitzetten) en je kan dus ook de “ontwaak” functie instellen (bijvoorbeeld om 7.45 wakker in 20 minuten, dan gaat het licht dus vanaf 7.25 langzaam aan).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 11:24

De enige leuke Hue lamp is een stuk duurder dan een gewone wake up light.. :(

Jammer dat het niet echt goed werkt bij iedereen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:28

Ik heb er een van philips.

Werkt super.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:31

Ik heb een B-merk, van de kruitvat geloof ik? Werkt als een tierelier bij mij. Heb hem nu al 2 jaar denk ik, en blijft werken. Wordt langzamerhand krachtiger qua licht, je kunt kiezen uit geluiden (geen geluid weet ik niet), alleen de knopjes vind ik wat klein om te bedienen als je nog half slaapt, maar dat went wel. Heb er maar een paar tientjes voor betaald en veel plezier van gehad al :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:35

Nafnaf bevalt mij goed de oude had een daglichtlamp. Helaas is nu de lamp stuk en moet ik het tijdelijk anders doen. Tijdschakelaar op een groeilamp voor planten (van de aldi) Elders die van de lidl. Werkt toch duidelijk minder fijn. Nafnaf heeft nu nieuw ontwerp dus kan best dat ik die ga kopen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:37

Janine1990 schreef:

Je kan ook gewoon een Hue lamp (bolletje) in je huidige lamp draaien. Maar de aanschaf van de bridge is niet heel goedkoop. Wij zijn begonnen met de bridge en 3 lampen. Langzaam uitgebreid naar meer in huis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:00

Denise_Storm schreef:
Janine1990 schreef:

Je kan ook gewoon een Hue lamp (bolletje) in je huidige lamp draaien. Maar de aanschaf van de bridge is niet heel goedkoop. Wij zijn begonnen met de bridge en 3 lampen. Langzaam uitgebreid naar meer in huis.

Ik heb zo'n touw met zo'n aparte lamp als verlichting, dus dat zal nergens naar lijken gok ik :')

Maar bij jou werkt het gewoon goed? Als in, je wordt er nog steed wakker van?

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:13

Wij hebben ook een wake up light (Philips). Ik vind het zelf fijn wakker worden, mijn man wordt pas wakker wanneer dat ding op stand 20 brandt. Ik wordt al bij standje 1 wakker.

Edit: we hebben hem al maaaanden en nog steeds word ik bij stand 1 wakker. Dus hier geen gewenning.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:15

Ik heb een lampje gehaald bij de action, geloof ik voor €6,95.
Dit lampje doe je in je nachtlamp, en via een app kun je deze instellen dat die bijv om 7 uur sochtends automatisch aangaat.
Hij kan ook echt heel fel, of alle kleuren :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:39

Ik word ook nog steeds wakker van de wake up.. geen gewenning.. Ik vind het echt heerlijk wakker worden :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:42

Hier een nachtlampje met spaarlamp(wordt langzaam helder) en een tijdelijke in stopcontact. Veel goedkoper en werkt voor mij net zo goed. Lampje gaat half uur voor wekker gaat aan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:48

Janine1990 schreef:
Aangezien opstaan een probleem is in de winter, moet ik denk ik toch eens een wake up light proberen...

Maar welke?
Ik wil de optie zonder geluid hebben om 'm separaat van mijn gewone wekker te laten draaien, ik word graag wakker met mijn eigen muziek (ipod docking wekker).
Verder graag een simulatie van zonsopgang, niet pats boem licht...

Is de Philips echt beter dan de rest?

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen...

....de techniek levert mooie dingen, maar vlak het feit niet uit dat 'de diersoort "mens" uit Afrika komt' en dat dat te merken is op onze breedtegraden. (Zoals de Scandinavische dreiging van alcoholverslaving en de Russische depressies.)

Een mens heeft in de Nederlandse winter, ook al is het nog zo warm, gewoon veel slaap nodig omdat het donker is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 12:49

Janneke2, met royaal 7 a 8 uur per nacht moet ik toch meer dan genoeg hebben. Aangezien ik eenmaal opgedaan hartstikke energiek ben en zonder problemen door zou kunnen tot midden in de nacht...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:46

Janneke2 schreef:
Een mens heeft in de Nederlandse winter, ook al is het nog zo warm, gewoon veel slaap nodig omdat het donker is.

Op zich een waar woord. Maar je zal op een goed moment toch je nest uit moeten.

Als ik vroeger naar bed ga dan ben ik zonder wake-up light nog steeds niet te genieten in de ochtend.

Met wake-up light gaat dat gewoon makkelijker en fijner.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 23:19

NatasjavE schreef:
Janneke2 schreef:

Op zich een waar woord. Maar je zal op een goed moment toch je nest uit moeten.

Als ik vroeger naar bed ga dan ben ik zonder wake-up light nog steeds niet te genieten in de ochtend.

Met wake-up light gaat dat gewoon makkelijker en fijner.

Geld moet toch ergens verdiend worden he :D

Daarbij ging ik er vanuit dat we wel redelijk geëvolueerd zijn sinds die tijd... :P

Ik heb intussen deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/moderne-wake-u ... oductImage

Omdat deze ook rood licht heeft, in plaats van alleen geel licht... Zeer benieuwd... Hopelijk komt hij morgen...