Hoofdpijn, pijnstillers werken niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

Hoofdpijn, pijnstillers werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:47

I heb weer eens knallende koppijn waarbij pijnstiller niet helpen. Ik slik ze bewust niet meer omdat ze toch niet helpen.

Ik heb het gevoel dat er iemand op mijn hoofd staat.

Iemand een tip?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:51

Wat voor pijnstillers heb je geprobeerd? Paracetamol werkt bij mij ook niet, en NSAID's moet ik ook om de zoveel maanden wisselen. Ibuprofen in een te zware dosis of icm paracetamol werkt meestal wel, in ieder geval voor dr scherpe kantjes mocht het heel heftig zijn, exedrin heeft het ook wel eens goed gedaan maar diclofenac doet niks voor mn hoofdpijn. En als ik het heel veel en vaak heb weer een rondje fysio om alles los te maken

Annem84

Re: Hoofdpijn, pijnstillers werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:55

Is het geen migraine? De huisarts kan je hier vast meer over vertellen.
Bij mij werkt paracetamol of ibuprofen ook niet. Heb nu naproxen gekregen en als dat niet werkt heb ik sumatriptan. Dat laatste is wel een paardenmiddel, dan moet ik echt plat in mijn bed gaan liggen hoor.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:57

Naproxen wil nog wel een de scherpe randjes ervan af halen, maar wees wel altijd voorzichtig met medicatie.

Ben je hier al eens voor naar de huisarts geweest?

Rondje fysio helpt mij ook altijd heel erg voor een tijdje.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:58

Naar hoor!

Hoofdpijn kan door van alles en nog wat veroorzaakt worden.

Liggen kan soms helpen, soms juist wandelen.
Water drinken kan helpen.
Nekspieren los maken / laten kneden kan helpen.

Brainstormen over de oorzaak samen met de huisarts of fysiotherapeut kan zin hebben (ogen, sinusitis, werkhouding etc.)

En blijf idd maar weg van de apotheek. Er bestaat hoofdpijn veroorzaakt door pillen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:00

Pijnstillers die je niet inneemt werken inderdaad niet :')

Inderdaad wat Joanne zegt, een flinke dosis ibu (evt samen met paracetamol, dat versterkt elkaar) wil nog wel eens helpen. Weet je ook waar de hoofdpijn vandaan komt? Als het bv spierspanning is, kun je slikken wat je wilt maar alleen een fysio zal je echt kunnen helpen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 12:01

De dokter had het over chronische hoofdpijn en wou met zware pijnstiller komen als naproxen niet zal helpen. Soms helpt het en soms niet. Waardoor ik heel zelden neem.

Woensdag heb ik weer massage.

Misschien toch maar weer eens ermee naar de huisarts.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:19

Ik vind chronische hoofdpijn wel heel makkelijk gediagnosticeerd.
Ook dan kan het ergens vandaan komen.
Ik heb een tijdje bij een haptonoom gelopen die mij heeft geleerd bewust te zijn van mijn spierspanning en mij ook een aantal keer los gemasseerd heeft.
Fysio en kraken is daarbij een fijne toevoeging.

Bovenstaand zal een optie kunnen zijn maar dan moet je wel weten waar je hoofdpijn vandaan zal kunnen komen.
Spierspanninghoofdpijn wil nog al eens benoemd worden als chronische hoofdpijn namelijk, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jou het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:23

Oef, Naproxen heb ik een tijd geslikt wegens rugklachten, maar die zou ik niet zomaar random gaan slikken. Zeker niet zonder maagbeschermer, maar dat even als sidenote.
TS, als ik migraine krijg (die ik soms echt niet als migraine herken), helpt een pijnstiller bij mij ook niet. Je hebt dus best kans dat het een migraine-achtige hoofdpijn betreft. Zoals hierboven ook al geschreven, leg het gewoon even aan de huisarts voor. Daar zijn ze voor.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:25

Heb je al wat glazen water gedronken? Sws natuurlijk wel pijnstillers innemen. En dan 2 tabletten paracetamol per keer 4x daags de komende dagen. Vaak werken de pijnstillers niet door verkeerd gebruik. Je mag dit combineren met bijv naproxen. (met wat eten innemen)
Sterkte!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:44

Ben je al eens bij een neuroloog geweest?
Deze kan uitsluiten welke vormen van hoofdpijn het niet is.

Zo ben ik voor mijn hoofdpijn bij 3 neurologen geweest op 3 jaar tijd. Alle 3 zijn ze het eens dat het GEEN migraine is. Dit kan getest worden dus mensen die melden dat ze migraine hebben maar dit nooit hebben laten testen weten niet eens waar hun hoofdpijn werkelijk vandaan komt en slikken dus maar gewoon pijnstillers. Niet goed dus!

Ik heb dus geen migraine maar wel de symptomen ervan icm enkele symptomen van clusterhoofdpijn.
Er is ook 1 neuroloog die clusterhoofdpijn vaststelde. Maar dit geloof ik niet helemaal. Stress en spanning hoofdpijn zeiden de andere 2.
Maar zelfs zonder stresssituaties heb ik hoofdpijn.

Elektromagnetische straling kan echter ook hoofdpijn veroorzaken. Gezien het armandje dat ik heb (met magneten in verwerkt en koper) hiertegen zou werken en ik minder/geen klachten meer ervaar zou het goed kunnen dat mijn hoofdpijn door de elektromagnetische straling plaatsvind.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:46

Eerlijk gezegd zou ik vragen of je huisarts je wil doorverwijzen naar een neuroloog of naar de hoofdpijnpoli. Belangrijk is om te weten wat voor hoofdpijn het is voor je medicijnen krijgt.
De behandeling van spanningshoofdpijn is weer heel anders dan van bijvoorbeeld migraine.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:48

Drink je voldoende ?

Ik had ook vaak en veel hoofdpijn waarbij pijnstillers niet werkte.
Ik ben toen bij gaan houden wat ik drink op een dag ( met een app ).
Ik kwam amper aan de 900ml per dag !!! Nu drink ik 1,5L tot 1.8L op een dag en wat denk je ? Geen zware hoofdpijn meer

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:51

sunshine schreef:
Drink je voldoende ?

Ik had ook vaak en veel hoofdpijn waarbij pijnstillers niet werkte.
Ik ben toen bij gaan houden wat ik drink op een dag ( met een app ).
Ik kwam amper aan de 900ml per dag !!! Nu drink ik 1,5L tot 1.8L op een dag en wat denk je ? Geen zware hoofdpijn meer

Dat hielp bij mij helaas niet.
Sterker nog van bepaalde drankjes krijg ik juist hoofdpijn... Fruitsap! Ik mag absoluut geen fruitsap drinken (vers geperst thuis of voorverpakt uit de winkel) ik krijg resoluut na 1 glas hoofdpijn. :?

Water drinken helpt ook niet bij mij. Ik krikg door hoofdpijn wel droge lippen en drink dan ook extra maar het heeft dus geen zin. Ook eens een week elke dag gelet op voldoende drinken, hielp niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:52

Art_Ificious schreef:
Zo ben ik voor mijn hoofdpijn bij 3 neurologen geweest op 3 jaar tijd. Alle 3 zijn ze het eens dat het GEEN migraine is. Dit kan getest worden dus mensen die melden dat ze migraine hebben maar dit nooit hebben laten testen weten niet eens waar hun hoofdpijn werkelijk vandaan komt en slikken dus maar gewoon pijnstillers. Niet goed dus!
Kun je uitleggen hoe ze daarop testen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:54

Katja schreef:
Art_Ificious schreef:
Kun je uitleggen hoe ze daarop testen?

Zeker herinner het me nog wel.

Ik heb elke test bij ze alle drie moeten doen dus onzin lijkt het me zeker niet.

Ter plaatste stappen met de ogen dicht. Bij migraine zou je een rondje draaien, enige wat ik deed was steeds wat opzij gaan.

Dan krijg je een hoofdding op met allemaal kabeltjes die je hersenactiviteit meten. Je moet op een stoel zitten met de ogen dicht en een grote lamp gaat dan flikkeren (dit zie je door je gesloten ogen heen). Door de meting van je hersenactiviteit kunnen ze bepalen hoe snel en of je hersenen hier goed op reageren.

Dacht dat er nog een proef was maar kan er even niet op komen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:02

Art_Ificious schreef:
Zeker herinner het me nog wel.

Ik heb elke test bij ze alle drie moeten doen dus onzin lijkt het me zeker niet.

Ter plaatste stappen met de ogen dicht. Bij migraine zou je een rondje draaien, enige wat ik deed was steeds wat opzij gaan.

Dan krijg je een hoofdding op met allemaal kabeltjes die je hersenactiviteit meten. Je moet op een stoel zitten met de ogen dicht en een grote lamp gaat dan flikkeren (dit zie je door je gesloten ogen heen). Door de meting van je hersenactiviteit kunnen ze bepalen hoe snel en of je hersenen hier goed op reageren.

Dacht dat er nog een proef was maar kan er even niet op komen.
De EEG heb ik pas al gehad (ander probleem) dus die kunnen ze vast overslaan denk ik.
De eerste klinkt wel bijzonder. Ben benieuwd wat ze allemaal willen onderzoeken. Ben in februari aan de beurt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:14

Wat bij mij altijd verlichting geeft is een stoombad met menthol of eucalyptus.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:19

Paracetamol werkt beter wanneer je er een spiegel van hebr in je bloed. En dan gecombineerd met een nsaid (zoals diclo of ibu of naproxen (en maagbeschermer))

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:24

Paracetamol moet je eigenlijk al innemen voordat de hoofdpijn doorzet.Dan kan het goed helpen.Heb je al flinke hoofdpijn doet het niet veel meer is mijn ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:01

Ik neem, wanneer ik migraine heb, tijd een combi van ibuprofen en paracetamol. En ik slaap gewoon veel. Werkt naar mijn idee vrij goed die combi.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:06

Kruidvat heeft heerlijke zetpillen paracetamol 1000mg, die en dan een ibu 400.
Als ik een zware aanval van migraine heb, dan migrafin en daarboven op een zetpil diclofenac. Maar dan moet het wel heel ernstig zijn als ik die combinatie gebruik.
Je moet even naar de huisarts en hij kan je helpen er is zoveel medicatie. er is vast wel iets dat bij je past

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:09

Wat bij mij raar genoeg werkt is APC (exedrin is de merknaam, maar gewone APC is hetzelfde maar goedkoper). Met twee stuks kan ik een migraine aanval, mits heel vlot opgemerkt, voorbij laten gaan zonder aan de triptaten te moeten. Allen paracetamol of in combinatie met nsaid’s werkt niet. APC doet bij mij de truc.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:45

Ik heb ook last gehad van erge hoofdpijn, waarbij pijnstillers niet hielpen. Ik heb de kanalen van mijn mechanische ventilatie laten reinigen en dat hielp. Ook heb ik de raamventilatie in mijn woonkamer altijd open.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:23

Wat bij mij helpt is iets eten zoals een boterham of zo. Vaak zakt de hoofdpijn dan een beetje (niet helemaal helaas). Bij een heftige migraine aanval heb ik sumpatriptan want dan helpt echt niets er tegen.

Overigens kunnen bepaalde voedselsoorten ook flink wat hoofdpijn opwekken. Ik kan bijvoorbeeld geen brie meer eten hoe heerlijk ik het ook vind, het triggert bij mij een migraine aanval. ;(