Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:marleen_usar schreef:Nee niet bij de huisarts bij het ziekenhuis wil mee kijken.
Ja die vraag ik altijd direct op.
Hilary schreef:Volgens mij is er sprake van een Babylonische spraakverwarring hierboven.
Je hebt bij een aantal ziekenhuizen (aantal wordt steeds groter) een patiëntenportaal waarop je kunt inloggen om uitslagen in te zien. Daarvoor heb je idd een DigID nodig.
Los daarvan kun je je medisch dossier opvragen op papier en cd-rom. Dat verzoek moet altijd gehonoreerd worden, soms wordt er wel geld voor gevraagd (m.n. de cd-rom, volgens mij).
Tink89 schreef:Labuitslagen zie ik ook (via mijnetz in mijn geval en mijngezondheid.net als het om de huisarts gaat), maar (gelukkig!) niet de opmerkingen die mijn arts daarbij noteert e.d. voordat ze ze met mij besproken heeft. Je medische dossier bevat meestal veel meer gegevens, zoals notities van de arts e.d..
secricible schreef:Zijn er zkh die serieus hun hele medische dossier digitaal hebben staan ja? Apart... ik ken zelfs geen zkh dat het medisch dossier zomaar uitdraait en zonder persoonlijke begeleiding aan je overhandigd.
Ze zijn overigens wel verplicht je je dossier te geven als je daar om vraagt. Maar weet dat dat vaak heisa oplever, ombudsman helpt daar bij volgens mij. Maar mijn ervaring is dat ze bij niet-geschoolde patienten (dus anders dan bijv future_vet) dat altijd met toelichting eerst bespreken. Tenzij bedoeld voor een second opinion (maar de meeste mensen vragen dan niet een volledig dossier op).