Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rakkie123 schreef:Voor ik de hele medische molen in zou gaan, zoals velen hier aanraden, eerst gewoon geheugenoefeningen doen.
Dementie is met alleen geheugenverlies niet erg waarschijnlijk, gedragsproblemen en veranderingen in karakter dan moet je verder gaan kijken.
Rakkie123 schreef:Voor een groot deel kun je er gewoon wat aan doen ( even er van uitgaan dat het gewone vergeetachtigheid is )
Je kunt daar ook gewoon blij mee zijn
Prairy schreef:En swartbeessie, " En de opmerking over het geheugen als een spier vind ik ook lastig. Dat suggereert dat mensen er grip op hebben en er zelf verantwoordelijk voor zijn dat ze dingen vergeten." Fijn dat je het zegtdit is namelijk waar ik vaak tegenaan loop, en ik doe mijn best maar het gaat gewoon niet, dingen onthouden.
swartbeessie schreef:Goeie tips hierboven. Alleen struikelde ik over twee dingen:
Je bent niet dement, mensen dementeren. Het is een proces, niet een vast deel van wie je bent.
En de opmerking over het geheugen als een spier vind ik ook lastig. Dat suggereert dat mensen er grip op hebben en er zelf verantwoordelijk voor zijn dat ze dingen vergeten.
Allemaal goed bedoeld, maar dat kan anderen toch kwetsen.
LadyMadonna schreef:Tnx voor alle tips, ga ik even in duiken.
Ze vergeet ook kleine dingetjes die wij allemaal vergeten. Naar de winkel voor 5 dingen en met 4 terug komen omdat je niet meer weet wat het vijfde was....
Alleen trekt zij zich dat heel erg aan en zegt ze: stom he? Zie je wel!
En dat baart mij dan weer zorgen dat ze zich druk maakt over van die kleine dingen die we allemaal hebben....
josien_m_ schreef:Waarom de medische molen in? Wel of niet dementerend, maakt het uit? je kunt er echt weinig aan doen. ook de diagnose wordt toch weer vergeten en de onrust blijft helaas. Wat je al doet, we wereld om haar heen zo duidelijk mogelijk maken, kan het verdriet verzachten. Sterkte.