Ervaringen met Thaise massage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ervaringen met Thaise massage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 00:08

Hoi!

Ik zit te overwegen om een keer voor een Thaise massage te gaan. Dit omdat ik vreselijk veel last heb van mijn rug, linker bovenbeen, heupen, nek en schouders. Zelf heb ik het idee dat ik echt even flink onder handen genomen moet worden. :+

Bij de fysio masseren ze ook wel, maar naar mijn idee doet dat niet zo heel veel. Plus dat ik na 20 minuten alweer met een paar oefeningen naar huis gestuurd wordt.

Wat zijn jullie ervaringen met een Thaise massage?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:13

Naar mijn idee is een thaise massage puur voor ontspanning en niet om rugklachten op te lossen :)

Ik had vroeger een collega die thaise massages gaf en dat was echt super ontspannend! Vooral de hoofdmassage, wel heel m'n kop vet, maar daarna wel helemaal relaxed 8-)

Als je echt rugklachten hebt, overleg met je fysio dan eens wat mogelijk is, bij mij werkt dryneedling altijd erg goed :)

Anoniem

Re: Ervaringen met Thaise massage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:18

Je hebt in ieder geval een happy ending.
Ontspan je goed van.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:34

Nielojram schreef:
Ontspan je goed van.

:roll:

Wat mij het meest verbaasde was de enorme kracht die dat kleine vrouwtje in haar handen had.
Ze heeft me enorm laten ontspannen. Maar ik vond het geen wereldwonder op het gebied van problemen oplossen.

Mijn osteo daarentegen.... Maar die laat me weer niet ontspannen, die doet me pijn, pleurt me in de houdgreep, kraakt me en op wonderbaarlijke wijze ben ik de volgende dag van alle pijntjes verlost. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:59

Goede ervaringen. Wordt in allerlei bijzondere poses gelegd en er werd flink op me geduwd, gesprongen en aan me getrokken. Het was af en toe vrij intens maar meer effectief dan ik verwacht had.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:02

Citaat:
Bij de fysio masseren ze ook wel, maar naar mijn idee doet dat niet zo heel veel. Plus dat ik na 20 minuten alweer met een paar oefeningen naar huis gestuurd wordt.

Massage is in veel gevallen ook vooral een korte termijn oplossing, dus dat is niet zo gek...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 01:03

Mijn fysio adviseerde voor mijn schouder, nek en rugklachten shiatsu massage. Omdat het onder de alternatieve geneeskunde valt krijg je vaak ook nog een deel vergoed als je een goede uitgebreide zorgverzekering hebt.

Ben er nog niet aan toe gekomen om een afspraak te maken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 06:55

Hangt heel erg af van je masseur. Ik heb er eentje gehad waarbij ik van te voren paracetamol slikte. Nu ga ik naar de osteopaat, veel effectiever. Totaal niet ontspannen, maar dan zit alles in één behandeling weer op zn plek :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:10

Thaise massage is voor mij veel te hard en daarbij ondeskundig. Heb een hele avond duizelig rondgelopen en ik had de lichte massage gekozen.

Bij mijn fysio gaat 't niet om ontspanning, maar om de juiste punten aan te pakken. Klachten verbeteren daarmee juist. Een fysio heeft er tenslotte anatomie van het skelet en de spieren voor moeten leren. Die Thaise masseurs vast niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:05

Ik was in Benidorm en kon niet normaal lopen van de rugpijn en daar, op advies van een inwoner, naar een Thaise massage gegaan, woww wat was dat lekker en inderdaad zo’n klein vrouwtje maar ze klom zo op het bed.
Na afloop liep ik dansend de deur uit, wat was ik blij _/-\o_

Zou het hier ook wel willen maar weet niet wat en waar betrouwbaar is :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 08:11

chanicha schreef:
Ik was in Benidorm en kon niet normaal lopen van de rugpijn en daar, op advies van een inwoner, naar een Thaise massage gegaan, woww wat was dat lekker en inderdaad zo’n klein vrouwtje maar ze klom zo op het bed.
Na afloop liep ik dansend de deur uit, wat was ik blij _/-\o_

Zou het hier ook wel willen maar weet niet wat en waar betrouwbaar is :=

Dat laatste snap ik wel, het is vaak toch wel bij mensen thuis.

Gelukkig als je Thaise massage met je woonplaats er achter intypt krijg je veel op Google binnen een straal van zoveel km, Google geeft dan ook het aantal sterren en vaak nog een aantal recenties weer. Als je daarna nog even fb napluist kan je wel nagaan of het betrouwbaar is. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:55

De thaise massage is gebaseerd op drukpunten, en behandelt spierknopen e.d. Ja, als je een goede treft kan het zeker helpen.
Ik was ooit van een paard gevallen en had daarna last van mijn rug. Al jaren niets meer van gemerkt, niet aan gedacht, maar toen ik in Thailand was wist dat vrouwtje EXACT de plek te vinden waar ooit iets gezeten had. Dit heeft ze gemasseerd, ja was pijnlijk, maar daarna was ik losser.
Dus het kan zeker helpen. Het is ook wel ontspannend ondanks dat het 'hard' is. Ze pakken alles aan, het gehele lichaam.

Je moet in Nederland iemand vinden die het ook goed geleerd heeft, de beste opleidingen zitten in Chiang Mai. In Groningen zit ook een goede thaise massage (net als in Thailand zelf).

Komt het probleem terug, dan zou je eens kunnen kijken naar een chiropractor, die kijken niet naar de spieren, maar ook die kunnen helpen. Soms is een combi gewoon verstandig.

En dat verhaal van happy ending is gewoon onzin, die salons zijn er wel, maar dat is niet het beeld van de Thaise massage zoals die normaal gesproken gegeven wordt. Vaak staat het ook op websites om de vooroordelen en misverstanden te voorkomen.
Ik denk dat ik binnenkort weer een keertje ga. Ook zonder happy ending natuurlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:59

Ik heb van alles geprobeerd, osteopaat, thaise massage, fysio, ...

Wat mij het beste heeft geholpen is naar de chiropractor gaan. Die zet je wervelkolom recht, waar alles aan vast zit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:03

Ik ga elke maand naar de Thai met een vriendin, heerlijk en vooral niet te zacht doen! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:25

Als je een goede te pakken hebt dan helpt dat zeker :j
Je hebt verschillende varianten: van ontspanning tot deep tissue. Die laatste is alleen moeilijk te vinden waarbij ze het echt goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:14

Ik zou het eerst even met je fysio overleggen.
Misschien kan die je er ook eentje aanraden.

Verder is het geen wondermiddel, maar baat het niet (wat je fysio vast wel kan vertellen) dan schaad het niet. Uit ervaring zou ik zeggen dat de oudere masseuses het sterkst in hun handen zijn en de meest pijnlijke massages geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:27

Nielojram schreef:
Ontspan je goed van.

:')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:53

zonnebloem18 schreef:
Mijn fysio adviseerde voor mijn schouder, nek en rugklachten shiatsu massage.

Ik had al tijden last van mijn rug en schouders en ben toen ook naar een shiatsu masseur geweest. Wauw, dat was echt top. Toegegeven, voor je ontspanning hoef je het niet te doen, maar ik was wel eindelijk van mijn klachten af. Dat lukte mijn fysio's die ik daarvoor bezocht had niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 20:34

Oh super fijn jullie reacties, ga toch maar even een goede opzoeken en dan een afspraak maken. :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:52

Hier ook de tip voor shiatsu.. Leuke bijkomstigheid is dat dat ook nog (deels) vergoed kan worden uit je zorgverzekering als je het juiste aanvullende pakket hebt. (geldt overigens ook voor osteo en chiropractor)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:19

Ik vind het erg fijn, het gaat vaak wel heel stevig, maar ik heb wel het idee dat dat ook goed helpt!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:05

Ik denk dat je even moet proberen wat je het beste helpt. De meeste massage zoals Thai of Shiatsu worden "verkocht" als niet-therapeutisch, omdat de masseur anders als paramedische practicant wordt gezien.
Het hangt er inderdaad heel erg vanaf naar wie je gaat. Goed informeren en, nogmaals, ook gewoon proberen. Bij een goede massage voel je dat best nog wel een tijdje nagloeien.
Andere goede massages, naast Shiatsu en Thaise, die ik gehad heb zijn Lomilomi (Hawaiaans, gedaan door een collega) en ook de Chinese Tui Na massage. Die laatste was op het randje van marteling, maar o zo goed.

Een happy ending heeft niks met massage te maken!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 16:23

Nou na een aparte ervaring gisteren op het werk ga ik morgen voor het eerst naar de Thaise masseur! :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:41

Petrichor schreef:
Nou na een aparte ervaring gisteren op het werk ga ik morgen voor het eerst naar de Thaise masseur! :D

Nu ben ik nieuwsgierig!

Ik neem zelf ook wel eens een Thaise massage, maar vooral voor de ontspanning.. als mijn rug/schouders vastzitten ga ik toch wel naar de fysiotherapeut voor dry needling.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:59

Ik ga toevallig ook binnenkort weer.