Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Geen stopweek nemen? Ms kan je niet goed tegen hormoonschommelingen.
Of stoppen met de pil.
stroopkoek schreef:verootjoo schreef:Geen stopweek nemen? Ms kan je niet goed tegen hormoonschommelingen.
Of stoppen met de pil.
Ben wel al seksueel actief dus vind het af en toe wel fijn om te checken of ik niet perongeluk toch zwanger benDaarnaast heb ik hem vorige maand doorgeslikt en merk ik alsnog dat ik de week voor mijn eigenlijke stopweek dat ik me echt down voel. Pas als ik de stopweek in ga met slikken van de pil wordt het minder en merk ik weinig verandering in mn gedrag.
siskeh schreef:Sinds wanneer ben je anders gaan reageren?
Ik ben aan de pil geweest, ging goed, toen over op een andere pil en "depressief" geworden en behoorlijk wat aangekomen.
Gestopt en weer 'mezelf' geworden.
stroopkoek schreef:verootjoo schreef:
Ben wel al seksueel actief dus vind het af en toe wel fijn om te checken of ik niet perongeluk toch zwanger benDaarnaast heb ik hem vorige maand doorgeslikt en merk ik alsnog dat ik de week voor mijn eigenlijke stopweek dat ik me echt down voel. Pas als ik de stopweek in ga met slikken van de pil wordt het minder en merk ik weinig verandering in mn gedrag.
dat check je daar niet mee..., je krijgt geen echte menstruatie tijdens pilgebruik.... dus die bloedingen zullen doorgaan ook als je wel zwanger bent door de pil heen.
Dan zou ik overleggen met de huisarts voor een andere soort pil. Misschien gaat t daar beter mee.
Oscar schreef:Ik wilde ook de tip geven om met je huisarts te bespreken om de pil door te slikken, maar je was me voor
Wel vreemd trouwens dat je klachten hebt voor je eigenlijke stopweek. Dat zou volgens mij eigenlijk niet moeten kunnen omdat er met pilgebruik helemaal geen sprake meer is van een normaal menstruatiepatroon.
Daarom heeft het ook geen nut om het te gebruiken als check voor zwangerschap.
Djali schreef:Zijn inderdaad de hormonen die ervoor zorgen dat jij je zo depressief voelt. Heeft niets te maken met jou als persoon, gelukkig
Je kan altijd een andere (lichtere) pil proberen maar hormonen blijven hormonen natuurlijk.
Voorzichtig met het idee om enkel condoom te gebruiken zoals hier aangehaald wordt. Dit alleen is geen veilig voorbehoedsmiddel.
Als je echt last blijft houden van de pil kan je een hormoonvrije spiraal overwegen in combinatie met condoomgebruik.