Blaasontsteking houd maar niet op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quickly2003

Blaasontsteking houd maar niet op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:51

Hallo allemaal
Ongeveer 2 weken geleden kreeg de eerste symptomen van een blaasontsteking. Ben toen naar de huisarts geweest en gaf me antibiotica. Dat hielp maar na de kuur kwam het al snel terug. Heb toen terug antibiotica gepakt en ben eergisteren gestopt, maar nu is het weer terug. Ik heb een liter water naar binnen gespeeld (wel met tijd tussen) maar sindsdien moet ik om de 5 sec gaan plassen en doet het echt zooo veel pijn! Nu is er toch ook wel redelijk veel bloed aanwezig. Ik hoop dat ik morgen nog een plaatsje vind bij de huisarts, maar voor vannacht... hebben jullie tips? Of dingen dat ik nog kan doen? Het zou me echt wel helpen!
Alvast bedankt

senna21

Re: Blaasontsteking houd maar niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:53

De huisartsenpost bellen, kan altijd.
Heb je koorts?

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 22:54

senna21 schreef:
De huisartsenpost bellen, kan altijd.
Heb je koorts?

Weet ik niet, heb het nu niet getest. Is ook best lastig nu. Ik lig in bed en de andere hier in huis ook...

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:01

Cranberrysap drinken helpt super goed. Maar wat NOG beter helpt: klein bekertje pakken, 1,5 theelepel baking soda, citroensap paar spuitjes (of ranja of net wat je wil, is voor de smaak), glas verder vullen met water. Dan goed roeren. LET OP: drink dit in 1x leeg want het is echt smerig kokhalsmateriaal hahaha.

Dit helpt bij mij altijd. Ik ben dan een kwartier later van de blaaspijn af. Drink dit maar 1 glas, je kan er van aan de schijterij raken

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:03

Inderdaad cranberrysap of je hebt ook van die cranberrypillen of cranberrythee.
Bij ontsteking kan een hele hete kruik wel eens verlichting bieden.

Maar wel belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Bij steeds terugkerende blaasontsteking of vlak achter elkaar kan er ook iets anders aan de hand zijn. (bv baarmoeder/blaas kanteling of nierbekkenontsteking)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:04

Je zou eens kunnen laten testen welke bacterie het veroorzaakt. Heb het zelf ook langere tijd gehad en bleek een specifieke bacterie te zijn, toen de goede antibiotica gehad en daarna geen last meer van gehad!

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 23:04

BlackBeautyZ schreef:
Cranberrysap drinken helpt super goed. Maar wat NOG beter helpt: klein bekertje pakken, 1,5 theelepel baking soda, citroensap paar spuitjes (of ranja of net wat je wil, is voor de smaak), glas verder vullen met water. Dan goed roeren. LET OP: drink dit in 1x leeg want het is echt smerig kokhalsmateriaal hahaha.

Dit helpt bij mij altijd. Ik ben dan een kwartier later van de blaaspijn af. Drink dit maar 1 glas, je kan er van aan de schijterij raken

Bedankt voor de tip!

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:05

Idd heel belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Ik kreeg het altijd van stress. Als ik tentamens had, kreeg ik altijd blaasontsteking _-:(

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:09

Ik bleef ook elke keer ontstekibgen krijgen tot ziekenhuis onderzoeken aan toe.. nu slik ik elke dag de cranberry extra van luco vitaal (bij drogist vaak 1+1 gratis) en nu al maaaaanden geen ontsteking meer gehad!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:13

Blaas en nieren thee wil bij mij nog wel eens helpen. En inderdaad cranberrysap.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:15

Blaasontsteking is een gegronde reden om de HAP te bellen.
Bij koorts en flankpijn zeker bellen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:22

Blaasontsteking is ook de enige reden om liters cranberrysap te drinken. Waarom het helpt, géén flauw idee, maar ik ben er dan wel zo vanaf!

En echt blijven zitten op de WC, helemaal ontspannen laten leeglopen. Rust! Dat is een van de beste tips die ik gekregen heb in het ziekenhuis tig jaren geleden. Echt even de tijd nemen om te plassen.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 23:25

KimD schreef:
Blaasontsteking is ook de enige reden om liters cranberrysap te drinken. Waarom het helpt, géén flauw idee, maar ik ben er dan wel zo vanaf!

En echt blijven zitten op de WC, helemaal ontspannen laten leeglopen. Rust! Dat is een van de beste tips die ik gekregen heb in het ziekenhuis tig jaren geleden. Echt even de tijd nemen om te plassen.

Is het dan handig om zo naar school te gaan? Ik wil wel maar als je echt je tijd ervoor moet nemen...

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:32

Huisartsenpost bellen en asap urine op kweek laten zetten.

Ik heb heel lang aangemodderd, totdat het top leek te gaan met van die tabletten met ikweetdenaamnietmeervanhetspul, totdat ik ineens een nierbekkenontsteking had.

Wat bij mij helpt was véél water drinken en evt cranberrysap. Als het blijft terugkeren evt verwijzing vragen om het verder te laten onderzoeken.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:57

Echt goed laten blijven checken.
Dat van hierboven;
Hier ook uiteindelijk nierbekken ontsteking gehad tot een paar keer toe zelfs.
Ik drink goed. Konden niks vinden.
Toen ik nog gezond was merkte ik het door heftige pijn.
Doordat mijn pijnbeleving veranderd is ;
Lastig gelukkig goede huisarts die mij naar het ziekenhuis stuurde en verder onderzoek.

Als verder alles uitgesloten is; Antibiotica haalt de weerstand ook naar beneden soms kan je weer v pilletje gaan vaginale schimmel.

Cranberry pillen / pure sap.
Bij werkt het ook paar gesneden stukken gember en kurkuma in een heet glas. Daar wat zwarte gemalen peper bij ( dat versterkt de werking van de gember kurkuma)

En https://m.drogisterij.net/gezondheid/ge ... 3549004157 popurine in capsule of druppels.

Verder brandnetel thee.

En letten op je voeding!https://energiekevrouwenacademie.nl/blaasontsteking-wat-kan-je-doen/

Beterschap!

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 00:11

Svadilfari1 schreef:
Echt goed laten blijven checken.
Dat van hierboven;
Hier ook uiteindelijk nierbekken ontsteking gehad tot een paar keer toe zelfs.
Ik drink goed. Konden niks vinden.
Toen ik nog gezond was merkte ik het door heftige pijn.
Doordat mijn pijnbeleving veranderd is ;
Lastig gelukkig goede huisarts die mij naar het ziekenhuis stuurde en verder onderzoek.

Als verder alles uitgesloten is; Antibiotica haalt de weerstand ook naar beneden soms kan je weer v pilletje gaan vaginale schimmel.

Cranberry pillen / pure sap.
Bij werkt het ook paar gesneden stukken gember en kurkuma in een heet glas. Daar wat zwarte gemalen peper bij ( dat versterkt de werking van de gember kurkuma)

En https://m.drogisterij.net/gezondheid/ge ... 3549004157 popurine in capsule of druppels.

Verder brandnetel thee.

En letten op je voeding!https://energiekevrouwenacademie.nl/blaasontsteking-wat-kan-je-doen/

Beterschap!

Bedankt voor de tips! Hopelijk werkt het allemaal! Nu maar even proberen slapen (wat denk ik niet gaat lukken).

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 00:13

Bovenstaand zijn al goede tips gegeven!

Tip van mijn huisarts assistente nadat ik door een stagiair was afgewimpeld omdat ik geen ochtendurine aan kon leveren (ik had namelijk de ganse nacht op de plee gezeten) en ik dus nog een nacht mocht creperen (wederom de hele nacht op de plee, dit keer jankend, God wat een pijn): plassen onder de douche of als je de optie hebt qua inrichting badkamer met de douchekop langs je buik en kruis zittend op de wc. Maakt ontspannen makkelijker en zorgt dat het minder brandt..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 00:27

Quickly2003 schreef:
Hallo allemaal
Ongeveer 2 weken geleden kreeg de eerste symptomen van een blaasontsteking. Ben toen naar de huisarts geweest en gaf me antibiotica. Dat hielp maar na de kuur kwam het al snel terug. Heb toen terug antibiotica gepakt en ben eergisteren gestopt, maar nu is het weer terug. Ik heb een liter water naar binnen gespoeld

Heb je de kuur wel volledig afgemaakt, welke kreeg je? In 2 weken tijd 2 kuren is wel snel.
Urine morgen op kweek laten zetten bij de huisarts, dan kunnen ze zien of je de juiste kuur krijgt
En drinken, 1,5 tot 2 L per dag om goed te spoelen. Kan je ook afwisselen met cranberry of sinaasappelsap maar vooral voldoende vocht binnen krijgen.
Doet zeer al dat plassen maar werkt meestal wel het snelste.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 00:53

KimD schreef:

De cranberry laat een soort laagje in je blaas achter waar de bacteriën minder goed aan kunnen hechten, aldus mijn Uroloog :-)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 03:16

Nou dan kom ik maar even met de tip van de eeuw... D-mannose slikken
Dat is tientallen malen sterker dan cranberry. Bijna niemand kent het maar dit werkt echt super

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 03:28

Quickly2003 schreef:
KimD schreef:

Is het dan handig om zo naar school te gaan? Ik wil wel maar als je echt je tijd ervoor moet nemen...

Als ik blaasontsteking heb dan ben ik echt ziek.. Dus nee ook niet naar school of werk

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:02

Je urine op kweek laten zetten!
Ik heb ook menig blaas ontstekingen en een urineweg infectie gehad en nadat het
op kweek was gezet de juiste kuur daarvoor gehad.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 05:14

Mijn huisarts legde me uit dat cranberrysap of sinaasappelsap goed werkt omdat het een zure omgeving creeert. Teveel zoet zoals cola is juist voeding voor de bacterieën.

Sindsdien koop ik bij de eerste tekenen al 2 liter jus d'orange, zuip het op en ga heerlijk plassen. Geen antibiotica meer nodig.

Water is ook goed, dan verdun je de bacterie, maar het gaat niet altijd helemaal weg.

Goed uitplassen is ook sowieso belangrijk.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:01

paddington schreef:
Je urine op kweek laten zetten!
Ik heb ook menig blaas ontstekingen en een urineweg infectie gehad en nadat het
op kweek was gezet de juiste kuur daarvoor gehad.

Dit idd! Ik heb ook een keer het verkeerde antibioticum gekregen.

En, de gouden tip (althans, dat was het voor mij): lauwwarm water met baking soda erin opgelost drinken. Begin met 250 ml en een eetlepel langzaam opdrinken. Als dat niet genoeg werkt, een halve liter met 3 eetlepels langzaam opdrinken en eventueel dat herhalen.

Sterkte!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:47

BlackBeautyZ schreef:
Maar wat NOG beter helpt: klein bekertje pakken, 1,5 theelepel baking soda, citroensap paar spuitjes (of ranja of net wat je wil, is voor de smaak), glas verder vullen met water. Dan goed roeren. LET OP: drink dit in 1x leeg want het is echt smerig kokhalsmateriaal hahaha.

Baking soda en citroensap, heb je dat zelf getest?
Dat is leuk om een verstopping in de gootsteen mee te verhelpen :)) Maar baking soda kun je beter zonder citroensap drinken.
Smaakt niet vies, alleen redelijk zout.
Niet te veel van gebruiken. 3 eetlepels is érg slecht voor je nieren.

Maar bij mij werkte zo’n middeltjes totaal niet. D-mannosa, cranberry, totaal geen verschil..

Ik heb er vroeger bijna chronisch last van gehad.
Uiteindelijk helemaal vanaf geraakt.
Vit C 1000 tabletten, liefst slow release.
Dan zet je een pot brandnetelthee, en drink je die in een uurtje leeg. Eerst ga je nog even naar de wc, en daarna probeer je het zo lang mogelijk op te houden. Dat is heel vervelend -O- Maar is echt even nodig zodat de blaas zich goed kan vullen met de brandnetel en vit C, en zo rustig in de ontsteking kan trekken. Even later zul je merken dat de klachten heel snel minder worden en helemaal weg trekken.
Blijf wel goed drinken.
En om te zorgen dat het weg blijft: was je ondergoed voorlopig op de kookwas, alles goed schoon houden daar onder, en vooral even geen seks. Als er nieuwe bacteriën in de blaas komen terwijl het wondje van de ontsteking nog niet geheeld is dan kan het opnieuw beginnen.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent!