Al ruim een jaar loop ik rond met heftige hoofdpijn. Inmiddels ben ik voorzien van een bril (beide ogen maar een kleine afwijking van -0.25) welke ervoor zorgt dat ik wat rustiger kan kijken. Ik heb sinds juni bij gehouden wanneer ik hoofdpijn heb. Gemiddeld (!!) is dit zo'n 15x per maand. Het gaat dan om hoofdpijn die dusdanig erg is dat ik er wat voor inneem en vroeg ga slapen. Pijnstillers gehaald speciaal voor hoofdpijn die bijna niks doen. Naar de HA geweest en een doorverwijzing gehad naar de neuroloog. Hier kon ik gister dan eindelijk terecht (2 mnd wachttijd). Uitgebreid onderzoek gehad, klachten wijzen niet op migraine maar op stress hoofdpijn.
Geen idee van wat maargoed..
Neuroloog heeft pillen voorgeschreven die ik dalijk preventief moet gaan slikken om te kijken of dit gaat helpen, maar nu eerst.. Ik moet een maand aankijken zonder ook maar iets te slikken tegen de hoofdpijn. Geen paracetamol, geen ibuprofen, geen neurofen, geen exedrin helemaal niets. Omdat ik dus regelmatig wat slik tegen de hoofdpijn (ook op aanraden van de HA en apotheek), waar dus onder andere coffeine in zit, moet dat eerst uit mijn 'systeem' zijn. Coffeine helpt tegen de hoofdpijn, maar wanneer je dit dus weer te vaak inneemt, veroorzaakt het ook weer hoofdpijn. (Net als energy drink, wanneer je dit veel drinkt en stopt, krijg je ook hoofdpijn) Vond ik dus erg dubbel, het is ervoor, maar eigenlijk is het dus ook een oorzaak ervan..
Nu, gister ochtend begon het al, gistermiddag zette het door. Om 21.00 lag ik al plat, ontzettend slecht geslapen want ik werd wakker van de hoofdpijn, vandaag nog geen moment doorgekomen zonder hoofdpijn, en zo duik ik mijn mandje weer in in de hoop dat het morgen weg is.. Maar echt, het is de vervelendste pijn die er is! Het houd me wakker, beinvloed mijn werk, en ik mag er niks tegen innemen..
Ik probeer de juiste plekjes te vinden om het weg te masseren, maar dit heeft bij mij nooit gewerkt.. Een warme douche werkt zolang ik douche, en daarna is het net zo hard weer terug..
Echt, alle tips die helpen tegen hoofdpijn, zonder pijnstilling in te nemen zijn meer dan welkom! Ik heb een maand om ze allemaal uit te proberen dus kom maar op! Misschien dat ik dan daarna geen pilletjes hoef te slikken om het te voorkomen