Verzorgings producten baby, naif/weleda of...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Verzorgings producten baby, naif/weleda of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 18:32

Inmiddels ben ik 25 weken in verwachting en ben van alles aan het verzamelen. :):)

Hoe gaan jullie om met aanschaf van baby verzorgings producten gezien de baby huidjes nog weinig gewend zijn. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar natuurlijke en parfum vrije en parabenen vrije producten.

Tips en aanraders uit de praktijk?

Er zit redelijk wat verschil en er is zoveel keuze. Het is niet dat ik dit niet wil betalen maar ben vooral benieuwd wanneer je voor het merk betaald en of er fijne alternatieve producten zijn.

Kreeg al de tip van weleda en naif. Deze zijn toevallig bij H&B in de 2e halve prijs. Die heb ik de afgelopen nergens goedkoper dan dat gezien zoals vaak 1+1 met andere merken. Of moet ik geduld hebben :-) .

En wat voor producten gebruiken jullie wel echt en wat staat uiteindelijk achterin in de kast?

Groetjes Chantal

haffiefreak

Re: Verzorgings producten baby, naif/weleda of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:11

Wij hadden alles van zwitsal gekocht, maar onze zoon kreeg hier uitslag van. Daarna hebben wij eigen merk van de jumbo gekocht. Hier kon hij wel tegen. Ruikt bijna hetzelfde en een stuk goedkoper dan zwitsal.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:16

Hier bij mijn dochtertje van een half jaar vanaf de geboorte heerlijk zwitsal <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:17

Haffiefreak, dat zijn toch geen natuurlijke producten?

Ik ben fan van zowel Weleda als Naïf. Vooral de Weleda Calendula olie is heerlijk <3 Verder heb ik zelf in de babytijd weinig verzorgingsproducten gebruikt. Haartjes wassen kan prima met water, tenzij het echt vies is van iets natuurlijk.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:26

Eigenlijk gebruikte ik bijna geen verzorgingsproducten voor mijn baby. Alleen Weleda billenbalsem en Weleda Calendula douchecreme. Verder geen lotions of cremes ofzo. Ik zou dus ook niet teveel kopen, bijkopen kan altijd nog!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:28

Ik heb Weleda gebruikt, vind het fijn spul en deed er ook erg lang mee. Sommige dingen gebruikte ik amper, maar zoals de wash gel en baby olie vond ik erg fijn, en de billencreme.

Gebruik nu Rituals.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:28

Ik heb zelf geen producten gekocht maar tijdens de zwangerschap en kraambezoekjes zoveel gekregen, daar kunnen we nog jaren mee toe. :7
Ook hier heb gebruik ik voor de baby niet veel producten.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:29

Neutral!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:48

Nadir schreef:
Haffiefreak, dat zijn toch geen natuurlijke producten?

Ik ben fan van zowel Weleda als Naïf. Vooral de Weleda Calendula olie is heerlijk <3 Verder heb ik zelf in de babytijd weinig verzorgingsproducten gebruikt. Haartjes wassen kan prima met water, tenzij het echt vies is van iets natuurlijk.

Dat klopt. Ik wou nog iets toevoegen maar te snel op verzenden gedrukt.

Onze zoon kreeg vrij snel last van erge exceem, dus toen overgestapt naar neutral.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:56

Hier altijd Weleda, en je hebt echt niet veel nodig. Voor zoontje van 2 is nu net de douchegel op (gebruiken sinds 1 jaar wel andere shampoo omdat hij veel haar heeft). Verder de billen crème van Weleda veel gebruikt. En de bodycreme hadden we, maar die amper gebruikt.

Naif hebben we sinds kort omdat die toen in de aanbieding was, is ook heel fijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:02

Ik gebruik hipp en little green baby. Voor de oudste ook nog trouwens :P
De babyolie van hipp is echt superlekker. Dan wil ik de hele tijd aan m’n beebje snuffelen.

Zwitsal zou ik echt niet op een newborn gebruiken :n gebruik ik soms wel bij de oudste.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 09:54

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Vooral dus niet teveel gaan komen zo te zien haha. Doelde idd meer op de natuurlijke producten ipv huismerken e.d. maar toch bedankt voor de input.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:21

Hier mustela gebruikt, konden ze goed tegen en ruukt fijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:30

Zwitzal.Je merkt gauw genoeg als de baby er niet tegen kan.En het ruikt zo lekker.Anders vraag de kraamverzorgster om raad.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:33

Esme_ schreef:
Eigenlijk gebruikte ik bijna geen verzorgingsproducten voor mijn baby. Alleen Weleda billenbalsem en Weleda Calendula douchecreme. Verder geen lotions of cremes ofzo. Ik zou dus ook niet teveel kopen, bijkopen kan altijd nog!

Dit, hier ook bijna niks gebruikt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:39

Wij gebruiken voor de baby en oudere kinders vnl alleen water en indien nodig Weleda Calendula douchegel/shampoo. Voor de baby ook billenzalf hiervan.

Een ander fijn merk is Sheepish Grins maar dat heb ik niet zo vaak ivm de verkrijgbaarheid

https://www.littleshoparoundthecorner.n ... ish-grins/

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:43

Hier altijd neutral gebruikt. Kan zelf niet goed tegen veel soorten zeep, deed de was al met neutral. Met Neutral nooit last gehad van eczeem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:50

Gewoon lekker Weleda, is meestal goed verkrijgbaar en je weet dat je een fijn product koopt :j

De billenzalf, shampoo&douchecrème, crèmebad, verzorgende olie en kindertandpasta zijn allemaal fijn om in huis te hebben :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:54

Weleda, was altijd al gebruiker maar ken sinds een paar jaar het bedrijf ook van binnen ( zakelijke relatie met ze).
Ze zijn wat ze zeggen te zijn, dat is geen marketing klets. Daar werken mensen met zoveel hart voor de ingrediënten ( uit hun eigen tuinen) hun methodes ( na oogst binnen 24 uur verwerken) en de filosofie.
En m'n beide kinderen zijn er groot mee geworden ( gebruik voor mezelf ook een aantal producten )

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:09

Ik gebruik neutral,mijn dochter is nu 8 maanden oud en ben nog steeds met de eerste fles shampoo en zeep bezig.

Maar.... Ik wil uiteindelijk toch wat anders gaan gebruiken want een paar uur na haar badje ruikt ze niet bepaald fris.

Verder nooit last van droge huidje ofzo

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:13

Ik heb alleen soms shampoo/wasgel gebruikt, neutral, Naif en Burt's bees heb ik gekregen en gebruikt.

Voor al het andere: pure kokosolie. Op de billen bij uitslag, op de huid ter verzorging. Wondermiddel!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:15

Ik was ook het meest te spreken over de Weleda producten. Vooral de billencrème, de douchegel en de calendula olie heb ik veel gebruikt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:39

marrlinde schreef:
Voor al het andere: pure kokosolie. Op de billen bij uitslag, op de huid ter verzorging. Wondermiddel!

Klopt, kokosolie werkt echt geweldig!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 11:46

Weleda spreekt mij inderdaad wel erg aan. Fijn dat je ook van binnen uit het bedrijf een positief gevoel erover hebt.

En kokos olie.. dat is idd wel een hele goede tip ook. Gebruikte dat zelf voorheen ook voor mezelf maar is een beetje verwaterd. Dat kan natuurlijk ook geprobeerd worden met de kleine strakjes.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:47

Wij gebruiken alleen de wasgel van Neutral, Calendulan billenzalf en amandelolie. Ze gaat 2x per week in bad. We wassen 1x per week haar haar en lijf met de wasgel. De andere keer gaat ze in bad zonder ‘zeep’ maar met toevoeging van een scheut olijfolie in het water. Hierdoor heb je geen bodylotion of iets dergelijks nodig. Amandelolie is voor haar gezicht, met name in de winter. En gisteren trouwen cetomacrogol crème gekocht op aanraden van een arts ivm wat uitslag rond haar mond.

Ze is nu net 2 jaar trouwens. We gebruiken trouwens kindertandpasta zonder fluoride van Lavera en Weleda. Maar dat zal met een toekomstige baby voorlopig nog niet aan de orde zijn. ;)