Buikvet verliezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Buikvet verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 09:42

Hi allemaal,

Ik denk dat ik vast niet de enigste ben met deze struggle.
Buikvet...

Ik weet dat je niet alleen plaatselijk vet kan verliezen...
Maar toch wil ik wel van mijn mini buikje af:
MAAR WAT HELPT NU WEL?!

Ik moet eten wat de pot schaft in de avond... dus in dat opzicht kan ik niks...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:45

Nou ik denk als iemand weet hoe je daar vanaf kan komen hij/zij wereldberoemd wordt :')
En wil ik het ook weten _/-\o_

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 09:48

chanicha schreef:
Nou ik denk als iemand weet hoe je daar vanaf kan komen hij/zij wereldberoemd wordt :')
En wil ik het ook weten _/-\o_

Ja je hebt natuurlijk 100 middeltjes op internet staan. Maar of dat werkt was natuurlijk de vraag...

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:50

Minder calorieën nuttigen dat je verbruikt.

Edit: te snel verzonden. Bovenstaande klinkt natuurlijk heel erg captain obvious, maar is wel de enige echt werkende manier voor gewichtsverlies. Als je inname niet omlaag kan, zal je verbruik omhoog moeten.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 30-09-19 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Re: Buikvet verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:51

Overdosis stress en minder eten deed het hem hier _O-

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:52

Ook al moet je eten wat de pot schaft , je kan natuurlijk wel je portie halveren. Geen toetje nemen en geen lekkere hapjes tussendoor, zoals chips of chocola.
Frisdrank light en geen suiker.
Verder helpt wat meer bewegen ook. Ga fietsen , lopen , en als je kan hardlopen.
Alle beetjes helpen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:54

Chiren schreef:
Minder calorieën nuttigen dat je verbruikt.

Edit: te snel verzonden. Bovenstaande klinkt natuurlijk heel erg captain obvious, maar is wel de enige echt werkende manier voor gewichtsverlies. Als je inname niet omlaag kan, zal je verbruik omhoog moeten.

Dit is het enige correcte antwoord.
Je kunt niet gericht vet verliezen, het enige wat je kunt doen is je buikspieren niet naar voren trainen zodat je nog dikker lijkt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:15

Eten wat de pot schaft is niet zo'n probleem natuurlijk. Wel kun je een keer wat meer groenten nemen ipv aardappelen, denk dat dat geen probleem hoeft te zijn of wel?

Verder moet je vooral kijken naar wat je overdag eet. Let op de koolhydraten en suikers die je binnenkrijgt. Probeer vooral die dingen te mijden/verminderen. En drink vooral geen frisdranken/limonades meer, dat spul is zo'n zooi voor je lijf. Drink ipv dat water, thee (zonder suiker) of koffie (zonder suiker).

Wil je toch een smaakje kun je een kan water vullen met fruit of komkommer. Tegenwoordig hebben ze van SPA ook water met een smaakje zonder suikers. Zowel met als zonder koolzuur. Maar dan zou ik uiteraard voor de koolzuurvrije gaan want koolzuur is nou ook niet echt goed voor je lijf.

Een boterham met beleg kun je ook makkelijk vervangen door gebakken eieren met groenten. Een omelet, of een eiwrap, kwark met fruit (blauwe bessen, bramen, frambozen, aardbeien zitten veel vezels in!!) en evt havermout en noten.

Zorg er vooral voor dat je lichaam voldoende gezonde vetten binnenkrijgt, je lichaam heeft namelijk gezonde vetten nodig om de slechte vetten te verbranden. Deze vetten vind je vooral in dingen zoals vis uit blik, avocado, rauwe (ongezouten) noten (cashew, pistache).

Ook lopen hier op bokt verschillende topics over afvallen. Hier worden ook verschillende diëten en methoden besproken. Neem vooral daar eens een kijkje!

Sinds ik me aan bovenstaande houd ben ik binnen een maand 10kg kwijt (oke, maybe wat gecheat omdat ik door verwijdering verstandskiezen afgelopen week extreem weinig gegeten ben en 4 kilo ben afgevallen :') )

Heeeeel veel succes!

Oh ja, mocht je het leuk vinden heb ik een gezellige groepsapp met wat meerdere bokkers waar we elkaar motiveren en lekkere gerechten delen. Mocht je dat wat lijken mag je me pb'en met je nummer ;)

Edits: topics bijgevoegd.

[VT] Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

[MWS] Afvallen 2019

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 10:35

Ik sport 2x per week... mijn eten halveren lijkt mij niet zo een top idee, omdat ik al heeeel weinig eet.

Chips etc eet ik sowieso niet. Dus daarom vroeg ik mezelf een beetje af wat ik nog kan doen hahaha

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:36

Liposuctie.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:39

white_flame schreef:
Ik sport 2x per week... mijn eten halveren lijkt mij niet zo een top idee, omdat ik al heeeel weinig eet.

Chips etc eet ik sowieso niet. Dus daarom vroeg ik mezelf een beetje af wat ik nog kan doen hahaha

Het is natuurlijk voor ons moeilijk je blind te adviseren, wij weten niet wat je op een dag eet.
Feit wil wel dat je minder cal moet eten als je verbruikt dan val je af.
Maar het kan ook dat je misschien juist veel te weinig eet. Of juist een verkeerde verdeling van je macro's bv heel veel koolhydraten ipv eiwitten en vetten....

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:41

Ze zeggen niet voor niets dat abs made in the kitchen zijn.
Buikspieren hebben we allemaal, maar wil je echt een plat buikje, dan zul je heel streng op je eten moeten letten en blijven letten.

Heel eerlijk; Als je enkel graag je buik platter wilt hebben, al gezond eet en sport en verder eigenlijk geen overgewicht hebt; Leer ermee leven en omarm het!

Een super platte buik zie je niet voor niets bijna enkel bij mensen die verder geen grammetje vet hebben! Wil je daarvoor constant letten op je calorien, zoveel sporten dat je geen tijd voor leuke dingen meer hebt etc? Sommige mensen zijn fitfreaks, hun levensmanier van sporten en op het eten letten is hun passie. Daar is natuurlijk niets mis mee! Maar als je zo niet in elkaar zit is het een kwestie van zo snel mogelijk die paar rolletjes omarmen en blij zijn met wie je bent!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:59

Hoe sport je (welke sport, hoe intensief)? Beweeg je overdag veel? Beschik je over de vaardigheid je voedingspatroon goed in te schatten of gok je alleen maar dat je goed bezig bent qua voeding?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:02

Zoals al verteld, is buikvet verliezen vnl correct eten. Dat gaat dus niet enkel over je porties te halveren of meer te sporten. het is een levenswijze en eentje die veel doorzetting en karakter vereist.

Als man zijnde wil ik er het gehele jaar goed uitzien, maar tijdens de zomermaanden mag het toch nog allemaal 'droger' en scherper afgelijnd.

Belangrijk is om mss advies in te winnen van een voedingsconsulent of sportdietist. Met name je bloedgroep maar ook ype (ecto, endo of mesomorph) zullen bepalen wat het beste bij jou past. Want wat goed werkt bij de ene, valt helemaal anders uit bij de andere.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:04

Snadrem schreef:

+1 :')

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:07

Met sommige soorten voeding merk ik dat mijn buik wat opzet of dat ik vocht vast ga houden, waardoor het lijkt alsof ik een stuk meer buikvet heb.
Minder koolhydraten en zout eten en mijn buik ziet er heel anders uit!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:08

Snadrem schreef:

Ik kreeg van de stress juist een overdosis cortisol ( buikje.... }:0 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:11

Lokaal afvallen is praktisch onmogelijk en je zal zien dat het er eerts op andere plekken af gaat. Bij mij is het op alle mogelijke plekken eraf gegaan (nu -30, nog 10 te gaan) maar nog niet op de buik. Die begint nu langzaam in te vallen aan de zijkanten, en de onderkant is nu 'leeg' maar wel met huidflap. Koolhydraten beperken (niet helemaal schrappen maar maximaal 80 / 100 gram per dag) helpt mij heel erg.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:35

Opdrukken/planken werkt heel goed om je buikspieren te versterken. Je kan dit heel makkelijk een aantal keer per dag doen, tussen je andere bezigheden door.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:43

white_flame schreef:

heel weinig eten is vooral heel slecht voor je. Vul eens een keer in een app in wat je precies eet op een dag en kijk hoeveel kcal je daadwerkelijk eet. Eet je weinig als in weinig maaltijden, weinig hoeveelheden, kleine porties, weinig vet, weinig khd? Weinig is wel erg globaal natuurlijk.
Maar als je echt zooo weinig eet, dan zul je meeeer moeten bewegen :j Want blijkbaar eet je nog steeds meer dan dat je verbruikt, anders zou je afvallen. :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:00

Trainen met een verzwaarde sporthoelahoep schijnt effectief te zijn. Ga ik ook mee beginnen, ik heb net zo'n ding gekocht. Is totaal niet moeilijk (mits je geen serieuze buik- of rugklachten hebt) en erg leuk.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:07

Allemaal toptips hier en heb je vast veel aan. Ik wil alleen even opmerken dat het lastig en in voor veel vrouwen niet realistisch is om een platte buik te hebben. Biologisch gezien is het natuurlijk dat vrouwen een buikje hebben. Natuurlijk mag je daar tegenin proberen te gaan, maar zie het niet als een falen als je een buikje houdt. Het is jammer dat zoveel vrouwen zich schamen voor hun buik (en eerlijk, ik ben hier zelf niet immuun voor) terwijl ze eigenlijk gewoon een normaal lichaam hebben.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 12:08

Ik schaam me niet voor mijn buik hoor :)
Maar als die er af kan, dan graag hahaha

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:09

Frummels schreef:
white_flame schreef:

heel weinig eten is vooral heel slecht voor je. Vul eens een keer in een app in wat je precies eet op een dag en kijk hoeveel kcal je daadwerkelijk eet. Eet je weinig als in weinig maaltijden, weinig hoeveelheden, kleine porties, weinig vet, weinig khd? Weinig is wel erg globaal natuurlijk.
Maar als je echt zooo weinig eet, dan zul je meeeer moeten bewegen :j Want blijkbaar eet je nog steeds meer dan dat je verbruikt, anders zou je afvallen. :)

Zo eenvoudig is het ook niet, er zijn veel meer factoren die meespelen in gewichtsverlies. Je metabolisme, je hormenenhuishouding, ... Een vriendin van mij moest net meer keren per dag gaan eten om haar metabolisme op gang te houden en dat begon eindelijk het verschil te maken, terwijl ze dus al een jaar bezig was om maar te minderen en te minderen met eten om er proberen iets aan te doen. Diëtist heeft haar uiteindelijk een schema meegegeven waarin ze tot bijna 6x per dag moest eten, uiteraard wel gezond. Ikzelf sukkel ook al een jaar en krijg er geen 100gr af, ook al ben ik vééél meer gaan sporten, veel gezonder én minder gaan eten, gestopt met tussendoortjes & zoetigheden, ... Heb deze week mijn eerste afspraak met diëtist, want het lukt mij op mezelf ook niet om te vinden waar het probleem precies zit.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:30

ik heb al vanaf kind dat het vet op mijn buik zit... een echt appel figuur dus.

Ik sport nu 2 keer per week en moet vooral denken aan mijn eiwit inname. Anders verbrand je door te sporten je eigen spieren en doe ik nog niets aan mijn vet. Toch gaat het er eerst af op alle andere plekken zoals borsten, benen, armen en gezicht.... het zij zo....