Ik heb zo n 6/7/8 jaar terug een slotjesbeugel gehad. Beetje gedoe toendertijd geweest met de ortho. Deed er weinig aan, liep jarenlang met dat ding en toen mijn vader eiste dat hij er nu eindelijk weleens uitmocht (het schoof steeds op) heeft hij nog extra aangetrokken zodat mijn middelste ondertanden wat hoger staan. Yeah

Toen alleen een onderspalkje gekregen.
Maar nu, jaren later begint er een spleet te komen tussen mijn boven voor tanden. Zo stom. Die ortho is toendertijd gestopt. Ik ben naar een andere ortho gestapt die toendertijd de patiënten over heeft genomen maar hij zegt dat hij geen spalkje wil plaatsen omdat tie waarschijnlijk toch losgaat omdat mijn kaken wat scheef op elkaar staan. Conclusie: je moet helemaal opnieuw met een slotjes beugel beginnen. Dat wil ik dus echt niet. Ik weet dat je als je mooi moet zijn, er wat voor over moet hebben maar dit vind ik echt niet leuk. Ik gegoogled, zag een mooie ortho in laren die doorzichtige losse beugels heeft. Dus heb hen even gemaild dus daar wacht ik op af. Maar dat zal best wat kosten en aangezien orthodontie niet meer vergoed wordt boven de 18. Ik las ergens facings langskomen. Zou dat een optie zijn? Spleet is nu nog niet heel breed en als hij zo blijft is het prima maar die ortho zei dat die wel steeds erger gaat worden.
Wat moet ik nu weer. Zo balen dit.