Ik vroeg me af of iemand mij misschien kan helpen. Zoals ongeveer iedereen hier ben ik een paardenmeisje in hart en nieren en had ik op mijn 18e dan éindelijk mijn eigen paard op stal staan. Pony blij, ik blij, alles goed en wel.
Een passie die ik met denk ik minder bokkers deel is ballet. Hoewel ik als klein meisje er nooit aan begonnen ben (ik was een veel te onhandig kind) ben ik op mijn 19e met klassiek ballet begonnen en heb ik ook daar mijn hart aan verloren. Inmiddels dans ik 4 a 6 keer per week en doe ik ook spitzen, de droom van elk klein meisje

Echter nu mijn probleem; deze sporten gaan totaaaal niet samen. Elke keer dat ik gereden heb ben ik bij ballet weer 5 stappen terug. Omdat ik laat ben begonnen is flexibiliteit al wat lastiger maar icm paardrijden voel ik me echt een stijve hark. Het kost echt wel weer even werk voordat ik mijn spagaat weer fatsoenlijk heb als ik één dag heb gereden. Nu heb ik een paar maanden niet gereden omdat ik er echt veel last van heb maar ik kon het van de week toch niet laten. Ik ben 3 weken op reis geweest (voor summerschools) en het duurt nog 2 weken voor het seizoen begint dus dit is de ideale mogelijkheid om te rijden. Ik heb het best wel gemist en pony vond het volgens mij ook wel leuk na maanden grondwerk, longeren en andere manieren van werk.
Nu sta ik op de dansvloer en jahoor, ik kan ongeveer weer onderaan de ladder beginnen en dat is best wel demotiverend. Zijn er bokkers die soortgelijke problemen hebbrn (gehad) en misschien goede oefeningen oid weten, of een andere oplossing? Ik mis het rijden als ik het niet doe maar ik haal als ik wel rijd weinig lol meer uit het dansen.
En zeg nou zelf, dit is toch niet iets wat je kan missen?!

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand kan helpen!