Mijn man en ik hebben een schat van een dochtertje, net 2 jaar geworden. We werden van haar bewust zwanger, direct de 1e poging

We vinden 1 kind op dit moment heerlijk. Goed te combineren met werk, paarden en andere zaken. Een tweede hoeft voor ons in principe niet, maar is iets wat we niet uitsluiten.
De eerste keer wist ik gelijk dat ik zwanger was, nog voor de test. Ik heb tot mijn 23e een cyclus gehad die uit het boekje was en op de klok ging. Tot aan mijn 29e was deze vrij ongelijk, maar nooit te laat. Toen ik 1 dag overtijd was, wist ik het al. En jawel.. Zwanger.
Nu zit ik dus in het schuitje dat we niet bewust ermee bezig zijn. Ik weet niet meer precies mijn laatste ongesteldheid.. Maar geschat komt deze dus op 4 weken geleden. Oepss..
We hebben in de afgelopen 4 weken 1x seks gehad, begonnen zonder, daarna met bescherming. De pil slik ik al vanaf me 23e niet meer omdat ik dus problemen kreeg met mijn cyclus. Het risico bestaat dus wel degelijk dat ik zwanger kan zijn.
Juist omdat we beiden het leven met 1 heerlijke dochter zo aangenaam vinden, zorgt dat ik nu best nerveus ben. Ik durf het ook nog niet hardop uit te spreken naar mijn man. Maar de test, die ik vandaag gehaald heb, maakt me nog nerveuzer.
Hopelijk vind ik snel de moed om te testen. Een tweede kindje is uiteraard welkom, maar het betekend wel dat er heel veel dingen kunnen gaan veranderen. En we kregen net een beetje rust na 2 jaar

Ik ben ook nog sinds 1,5 maand bewust bezig met mijn voeding en gezondheid. Ga nu om de dag hardlopen en werk 24 uur in een sportwinkel. Ik ben nu bijna alle 3,5 kilo afgevallen, wat ook mijn doel is hiervan. Paar dagen terug ineens een acute blaasontsteking die met cranberry sap is verholpen. Dus mijn lijf ondergaat momenteel wat veranderingen.
Het is zowel spannend als nerveus zijn.. Willen we deze mogelijkheid nu al? Of toch echt pas liever later.. Het voelt nu totaal anders omdat we bij onze dochter zo enorm bewust ervoor gingen.
Nou.. Bedankt voor wie het gelezen heeft! Ik weet dat het antwoord heel makkelijk is, doe de test.. Maar pfff.. Nee zo makkelijk voelt het nog even niet