Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladypaard schreef:ik heb een vermoeden wat ze heeft. Ben alleen even de naam kwijt.
Bij mij werd vorig jaar een endometriosecyste van 11 cm weg gehaalt, en na de operatie ook veel last van pijnlijke steken. Zou ook gaan om een beklemde of klemgezeten zenuw. Uiteindelijk zijn er injecties gezet. Wil zeggen iets als botoxMaar iig iets pijnstillends, dat hield dan (bij mij) een week aan, en door herhaling werd die zenuw dan minder geirriteerd. Werkte supergoed
Ik bleek alleen allergisch voor de injectievloeistof![]()
![]()
Dus heeft huisarts het opgepakt met een andere (ouderwetse) verdovingsvloeistof
Bij mij verdwijnt het niet verder, en heb er vooral last van met sporten (vooral paardrijden en dan galoperen)
edit: ik heb de naam gevonden. Als het gaat om een beklemming in de buikwand, noemen ze het ACNES.
Matheno schreef:Ik heb een keer een injectie in de buikwand gehad voor een beknelde zenuw. De behandeling zelf was onprettig, maar de opluchting erna was enorm!
Johnie schreef:Matheno schreef:Ik heb een keer een injectie in de buikwand gehad voor een beknelde zenuw. De behandeling zelf was onprettig, maar de opluchting erna was enorm!
Duurde de behandeling lang bij je?
Gelukkig heeft het wel veel opluchting gebracht!
Hoe zijn ze er trouwens achtergekomen dat het om een beknelde zenuw ging?
Johnie schreef:Heel erg bedankt voor je reactie!
Ze heeft inderdaad veel symptomen van acnes, wordt gelijk besproken bij de behandeling vanmiddag.
Wat vervelend dat het nooit meer weggaat bij je. Moet je nu altijd om de zoveel tijd een injectie krijgen?
Johnie schreef:Bedankt voor jullie reacties tot dusver.
Hoe zat het met werken?
Mochten jullie gelijk de volgende dag alweer aan de slag of is dat persoonsgebonden?
Johnie schreef:Bedankt voor jullie reacties tot dusver.
Hoe zat het met werken?
Mochten jullie gelijk de volgende dag alweer aan de slag of is dat persoonsgebonden?
Johnie schreef:Dus als ik het goed begrijp is het logisch dat er nu pijn kan zijn na de injectie?
Het was inderdaad acnes trouwens.
Er was gelijk verlichting na de injectie, maar dat was eigenlijk een paar uur later alweer voorbij.
Is er bij jullie ook gezegd dat de zenuw eruit gehaald kan/moet worden als een aantal behandelingen niet aanslaan?
Johnie schreef:Dus als ik het goed begrijp is het logisch dat er nu pijn kan zijn na de injectie?
Er was gelijk verlichting na de injectie, maar dat was eigenlijk een paar uur later alweer voorbij.
Is er bij jullie ook gezegd dat de zenuw eruit gehaald kan/moet worden als een aantal behandelingen niet aanslaan?
NikkiLoves schreef:Johnie schreef:Dus als ik het goed begrijp is het logisch dat er nu pijn kan zijn na de injectie?
Ik kom even binnenvallen! Ik heb ook de diagnose ACNES gekregen een maand geleden. Het was vrij snel duidelijk dat het dit was aan beide kanten in mijn onderbuik en ze hebben meteen een injectie gezet. Helaas werd de pijn een paar uur na de injectie veel erger en is het ook zo gebleven. Afgelopen maandag geweest en ze hebben besloten om te opereren a.s woensdag. Een 2e injectie had hij het niet eens over, weet niet precies waarom maar ik ben er tevreden mee zo. Ik las wel op internet dat als je meer pijn krijgt na de injectie betekent het niet dat hij op de verkeerde plek is gezet maar dat je zenuw gewoon extra geïrriteerd raakt. Er is 80% kans dat je na de operatie pijnvrij bent dus ik hoop op het beste![]()
Hoe gaat het inmiddels met je vriendin?
Johnie schreef:Fijn dat ze besloten hebben om je gelijk te opereren! Heel veel succes morgen, hopelijk ben je dan van alle klachten af.
M’n vriendin had bij het zetten van de naald gelijk opluchting, maar een paar uur daarna ook weer hevige pijn. We zijn nu een tijdje verder en over het algemeen is de pijn wel minder/weg. Maar toch af en toe weer aanwezig.
Ze hebben een afspraak voor haar gemaakt voor een tweede injectie in januari 2020![]()
Maar eerst hebben de artsen gezamenlijk overleg gehad waar ze 18 september meer over te horen krijgt. Hopelijk komt daar meer uit
NikkiLoves schreef:Johnie schreef:Fijn dat ze besloten hebben om je gelijk te opereren! Heel veel succes morgen, hopelijk ben je dan van alle klachten af.
M’n vriendin had bij het zetten van de naald gelijk opluchting, maar een paar uur daarna ook weer hevige pijn. We zijn nu een tijdje verder en over het algemeen is de pijn wel minder/weg. Maar toch af en toe weer aanwezig.
Ze hebben een afspraak voor haar gemaakt voor een tweede injectie in januari 2020![]()
Maar eerst hebben de artsen gezamenlijk overleg gehad waar ze 18 september meer over te horen krijgt. Hopelijk komt daar meer uit
Dank je wel!
Oh dat duurt nog wel even! Ben benieuwd wat er uit het overleg komt. Zijn de wachttijden bij jullie zo lang of wilden ze het gewoon even aankijken? Ik hoop dat de 2e injectie wel iets doet en voor langere tijd ook.
Ik moet me straks om 12:45 melden in het MMC Eindhoven. Best gespannen maar ik hoop vooral dat het hierna weg is.
NikkiLoves schreef:Operatie is goed gegaan! Nu even rustig aan, maar valt tot nu toe echt mee.
Morgen mogen de pleisters eraf, zijn wel nog redelijke littekens geworden geloof ik en flink wat doof gevoel. Maar alles beter dan die pijn