Tijdelijke zenuwblokkade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Tijdelijke zenuwblokkade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 19:52

Na ruim een jaar ziekenhuis bezoeken zijn ze eruit wat mijn vriendin heeft.
Endometriose.
De meeste vrouwen met endometriose weten wel hoe moeilijk het kan zijn om tot die uitslag te komen, en de behandelingen te ondergaan.
Mijn vriendin zit nu ook in dit proces.
Er is teveel gebeurd, en er gebeurd teveel om alles nu kort samen te vatten.
Maar nu zijn de artsen op een punt waarbij ze denken dat tijdens de eerste operatie (wat oorspronkelijk een kijkoperatie zou zijn) een zenuw geraakt is. Of geblokkeerd is geraakt.
Morgen krijgt ze dan ook een zenuwblokkade om uit te sluiten of dit echt zo is.

Na al die onderzoeken en gesprekken is dit weer iets om tegenop te zien.
En jammer genoeg hebben we niet veel informatie gekregen hierover.
Omdat we hier beide weinig van weten en niemand kennen die dit ook heeft gehad zijn we nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Zijn er toevallig mensen op bokt die ons hier meer over kunnen vertellen?

Suzanne F.

Re: Tijdelijke zenuwblokkade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:00

Over endometriose of de zenuwblokkade?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:01

Wat heftig. Sterkte voor haar. Ik heb ooit een zenuwblokkade in de nek gehad dmv stroom, 3 x totaal. Weet niet of dat op dezelfde manier gaat? Ik doe het iig nooit meer.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:10

Mijn vriend heeft een zenuwblokkade gehad maar dit werkte niet. Hij is uiteindelijk bij een kliniek in Duitsland terrecht gekomen waar ze hem wel kunnen helpen. Dus mocht het niet helpen en ze geen opties in Nederland hebben, dan heb je dus nog opties in Duitsland. Hoop voor je vriendin dat dat niet nodig is, maar anders kun je me een pb sturen voor de gegevens van die kliniek!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 20:41

Suzanne F: voor nu over de zenuwblokkade

Coentjuh; voor zover ik weet doen ze het met een injectie. Maar klinkt erg heftig met stroom! Kan me voorstellen dat je dat erg naar is

Annenas: bedankt voor de tip! Mocht het nodig zijn dan zal ik je een berichtje sturen. Maar ik hoop dat het met de injectie zal lukken.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:42

Na een operatie heb ik een zenuwbeschadiging opgelopen. Doordat men op de pijnpoli de plek goed heeft kunnen lokaliseren, heb ik daarna 2x een pijnbestrijding gekregen. De 1e had niet echt goed gepakt; de pijn kwam terug. De 2e is wel goed gegaan; ben nu al ruim een jaar pijnvrij. Mocht je vragen hebben kun je mij altijd PB.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:27

Ik heb 2 keer een zenuwblokkade gehad maar wel voor iets anders, namelijk hernia’s in de onderrug. Ik heb het niet als heel onprettig ervaren, maar dat zal per persoon en per plek verschillen.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 07:24

Bedankt voor jullie reacties!
Fijn om te lezen dat jullie er baat bij hebben, en de pijn enigszins te houden is.

Bij haar zit de zenuw rechts onderin haar buik. Heeft iemand ook ervaring met een injectie in de buik?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:56

ik heb een vermoeden wat ze heeft. Ben alleen even de naam kwijt.
Bij mij werd vorig jaar een endometriosecyste van 11 cm weg gehaalt, en na de operatie ook veel last van pijnlijke steken. Zou ook gaan om een beklemde of klemgezeten zenuw. Uiteindelijk zijn er injecties gezet. Wil zeggen iets als botox :+ Maar iig iets pijnstillends, dat hield dan (bij mij) een week aan, en door herhaling werd die zenuw dan minder geirriteerd. Werkte supergoed
Ik bleek alleen allergisch voor de injectievloeistof :D :D
Dus heeft huisarts het opgepakt met een andere (ouderwetse) verdovingsvloeistof :=
Bij mij verdwijnt het niet verder, en heb er vooral last van met sporten (vooral paardrijden en dan galoperen)

edit: ik heb de naam gevonden. Als het gaat om een beklemming in de buikwand, noemen ze het ACNES.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:21

Ik heb een keer een injectie in de buikwand gehad voor een beknelde zenuw. De behandeling zelf was onprettig, maar de opluchting erna was enorm!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:28

ladypaard schreef:
ik heb een vermoeden wat ze heeft. Ben alleen even de naam kwijt.
Bij mij werd vorig jaar een endometriosecyste van 11 cm weg gehaalt, en na de operatie ook veel last van pijnlijke steken. Zou ook gaan om een beklemde of klemgezeten zenuw. Uiteindelijk zijn er injecties gezet. Wil zeggen iets als botox :+ Maar iig iets pijnstillends, dat hield dan (bij mij) een week aan, en door herhaling werd die zenuw dan minder geirriteerd. Werkte supergoed
Ik bleek alleen allergisch voor de injectievloeistof :D :D
Dus heeft huisarts het opgepakt met een andere (ouderwetse) verdovingsvloeistof :=
Bij mij verdwijnt het niet verder, en heb er vooral last van met sporten (vooral paardrijden en dan galoperen)

edit: ik heb de naam gevonden. Als het gaat om een beklemming in de buikwand, noemen ze het ACNES.

Heel erg bedankt voor je reactie!
Ze heeft inderdaad veel symptomen van acnes, wordt gelijk besproken bij de behandeling vanmiddag.

Wat vervelend dat het nooit meer weggaat bij je. Moet je nu altijd om de zoveel tijd een injectie krijgen?

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:30

Matheno schreef:
Ik heb een keer een injectie in de buikwand gehad voor een beknelde zenuw. De behandeling zelf was onprettig, maar de opluchting erna was enorm!

Duurde de behandeling lang bij je?
Gelukkig heeft het wel veel opluchting gebracht!

Hoe zijn ze er trouwens achtergekomen dat het om een beknelde zenuw ging?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:47

Johnie schreef:
Matheno schreef:

Duurde de behandeling lang bij je?
Gelukkig heeft het wel veel opluchting gebracht!

Hoe zijn ze er trouwens achtergekomen dat het om een beknelde zenuw ging?

Door wat tests uit te voeren kwamen ze daarachter. (Koud/warm tests)

De behandeling duurde al met al een kwartiertje. Het is alleen een kwestie van een injectie zetten in de pijnlijke plek.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 12:06

Bedankt voor jullie reacties tot dusver.
Hoe zat het met werken?
Mochten jullie gelijk de volgende dag alweer aan de slag of is dat persoonsgebonden?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:25

Johnie schreef:
Heel erg bedankt voor je reactie!
Ze heeft inderdaad veel symptomen van acnes, wordt gelijk besproken bij de behandeling vanmiddag.

Wat vervelend dat het nooit meer weggaat bij je. Moet je nu altijd om de zoveel tijd een injectie krijgen?

In principe hoef je maar een paar keer te worden behandeld.
Nu met de andere verdovingsvloeistof werd het wel steeds iets beter. Maar merk nu geen effect meer. Maar ik heb het vermoeden dat de pijn die ik nu nog ervaar meer te maken heeft met het gat wat de cyste heeft achtergelaten in combinatie met Ehler Danlos

Na de injecties in het ziekenhuis mocht ik direct weer naar huis, geen ristricties op wat ik mocht doen. Ik kon alleen daarna niet zo veel meer want werd heel licht in mn hoofd en misselijk, en aardig wat buikpijn :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:34

Johnie schreef:
Hoe zat het met werken?
Mochten jullie gelijk de volgende dag alweer aan de slag of is dat persoonsgebonden?

Ik ben daarna gewoon weer zelf met de auto naar huis gereden (1 uur rijden).
Had wel wat last van een soort spierpijn erna, dus s'avonds heb ik wat rustiger aan gedaan.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:32

Johnie schreef:
Hoe zat het met werken?

Denk dat dat per behandeling verschilt. Ooit een zenuwblokkade gehad in mijn rug. Heb daarna 3 dagen plat moeten liggen. De pijnbestrijding die ik dan de laatste keer heb gehad viel reuze mee que nawerking. Was alleen wat beurs daarna en iets gevoelig. Bij mij is de behandeling 2 keer gedaan. Men vertelde er toen wel bij dat als het nog een keer geprikt moet worden men over zou gaan op een soort van botox. Nadeel daarvan is is dat je dan om de zoveel tijd terug moet om het te herhalen. Gelukkig bij mij nog (niet) aan de orde.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 10:20

Dus als ik het goed begrijp is het logisch dat er nu pijn kan zijn na de injectie?
Het was inderdaad acnes trouwens.
Er was gelijk verlichting na de injectie, maar dat was eigenlijk een paar uur later alweer voorbij.

Is er bij jullie ook gezegd dat de zenuw eruit gehaald kan/moet worden als een aantal behandelingen niet aanslaan?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:29

Johnie schreef:
Dus als ik het goed begrijp is het logisch dat er nu pijn kan zijn na de injectie?
Er was gelijk verlichting na de injectie, maar dat was eigenlijk een paar uur later alweer voorbij.

Is er bij jullie ook gezegd dat de zenuw eruit gehaald kan/moet worden als een aantal behandelingen niet aanslaan?

Ja dat is een mogelijkheid. De 1e keer spuiten ze een verdovingsmiddel. Als de pijn weer terug komt dan wordt er een soort botox middel ingespoten. In het uiterste geval is een operatie ook mogelijk, maar meestal helpt de 2e injectie voldoende.

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:06

Johnie schreef:

Ik kom even binnenvallen! Ik heb ook de diagnose ACNES gekregen een maand geleden. Het was vrij snel duidelijk dat het dit was aan beide kanten in mijn onderbuik en ze hebben meteen een injectie gezet. Helaas werd de pijn een paar uur na de injectie veel erger en is het ook zo gebleven. Afgelopen maandag geweest en ze hebben besloten om te opereren a.s woensdag. Een 2e injectie had hij het niet eens over, weet niet precies waarom maar ik ben er tevreden mee zo. Ik las wel op internet dat als je meer pijn krijgt na de injectie betekent het niet dat hij op de verkeerde plek is gezet maar dat je zenuw gewoon extra geïrriteerd raakt. Er is 80% kans dat je na de operatie pijnvrij bent dus ik hoop op het beste :D

Hoe gaat het inmiddels met je vriendin?

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 12:19

NikkiLoves schreef:
Johnie schreef:

Ik kom even binnenvallen! Ik heb ook de diagnose ACNES gekregen een maand geleden. Het was vrij snel duidelijk dat het dit was aan beide kanten in mijn onderbuik en ze hebben meteen een injectie gezet. Helaas werd de pijn een paar uur na de injectie veel erger en is het ook zo gebleven. Afgelopen maandag geweest en ze hebben besloten om te opereren a.s woensdag. Een 2e injectie had hij het niet eens over, weet niet precies waarom maar ik ben er tevreden mee zo. Ik las wel op internet dat als je meer pijn krijgt na de injectie betekent het niet dat hij op de verkeerde plek is gezet maar dat je zenuw gewoon extra geïrriteerd raakt. Er is 80% kans dat je na de operatie pijnvrij bent dus ik hoop op het beste :D

Hoe gaat het inmiddels met je vriendin?

Fijn dat ze besloten hebben om je gelijk te opereren! Heel veel succes morgen, hopelijk ben je dan van alle klachten af.

M’n vriendin had bij het zetten van de naald gelijk opluchting, maar een paar uur daarna ook weer hevige pijn. We zijn nu een tijdje verder en over het algemeen is de pijn wel minder/weg. Maar toch af en toe weer aanwezig.
Ze hebben een afspraak voor haar gemaakt voor een tweede injectie in januari 2020 :+
Maar eerst hebben de artsen gezamenlijk overleg gehad waar ze 18 september meer over te horen krijgt. Hopelijk komt daar meer uit

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:36

Johnie schreef:
Fijn dat ze besloten hebben om je gelijk te opereren! Heel veel succes morgen, hopelijk ben je dan van alle klachten af.

M’n vriendin had bij het zetten van de naald gelijk opluchting, maar een paar uur daarna ook weer hevige pijn. We zijn nu een tijdje verder en over het algemeen is de pijn wel minder/weg. Maar toch af en toe weer aanwezig.
Ze hebben een afspraak voor haar gemaakt voor een tweede injectie in januari 2020 :+
Maar eerst hebben de artsen gezamenlijk overleg gehad waar ze 18 september meer over te horen krijgt. Hopelijk komt daar meer uit

Dank je wel!
Oh dat duurt nog wel even! Ben benieuwd wat er uit het overleg komt. Zijn de wachttijden bij jullie zo lang of wilden ze het gewoon even aankijken? Ik hoop dat de 2e injectie wel iets doet en voor langere tijd ook.

Ik moet me straks om 12:45 melden in het MMC Eindhoven. Best gespannen maar ik hoop vooral dat het hierna weg is. :o

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:08

NikkiLoves schreef:
Johnie schreef:

Dank je wel!
Oh dat duurt nog wel even! Ben benieuwd wat er uit het overleg komt. Zijn de wachttijden bij jullie zo lang of wilden ze het gewoon even aankijken? Ik hoop dat de 2e injectie wel iets doet en voor langere tijd ook.

Ik moet me straks om 12:45 melden in het MMC Eindhoven. Best gespannen maar ik hoop vooral dat het hierna weg is. :o

Een beetje van beide denk ik. Het gaat nog allemaal niet zo soepel.

Hopelijk is bij jou alles goed gegaan!
Kan me goed voorstellen dat het spanning met zich mee brengt.
Als alles maar opgelost is zo!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:37

Operatie is goed gegaan! Nu even rustig aan, maar valt tot nu toe echt mee.
Morgen mogen de pleisters eraf, zijn wel nog redelijke littekens geworden geloof ik en flink wat doof gevoel. Maar alles beter dan die pijn :D

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 19:44

NikkiLoves schreef:
Operatie is goed gegaan! Nu even rustig aan, maar valt tot nu toe echt mee.
Morgen mogen de pleisters eraf, zijn wel nog redelijke littekens geworden geloof ik en flink wat doof gevoel. Maar alles beter dan die pijn :D

Fijn dat alles goed is gegaan!
Hopelijk nog steeds pijn vrij?

Zijn er mensen die nog verschil merkte qua pijn/behandeling bij een tweede injectie?
Die gaat nu aanstaande donderdag gebeuren