Kind meer dan een half jaar verhoging/koorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Kind meer dan een half jaar verhoging/koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 12:52

Hoi,

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje van anderhalf heeft al sinds december koorts of verhoging 's avonds. De temperatuur is dan rond de 38 graden. Soms 37.7 maar ook wel 38.5 graden. Overdag zakt de temperatuur wel naar tussen de 37 en 37.5. De huisarts heeft me na 3 antibiotica kuren vanwege oorontsteking doorgestuurd naar de kno arts en inmiddels heeft mijn zoon sinds 3,5 maanden buisjes en zijn zijn neusamandelen geknipt. Helaas is de koorts niet over. Dus weer naar de huisarts, urine is onderzocht maar geen urine weg infectie. Wel weer een 4e antibiotocakuur gekregen. Maar dit hielp ook niet. Dus ben ik doorgestuurd naar de kinderarts anderhalve maand geleden. Daar hebben ze de temperatuur gemeten en dat was 37.2 en toen werd er wat laconiek gedaan door de kinderarts ondanks dat ik vertelde dat het s avonds wel altijd hoger is. Er heeft alleen een lichamelijk onderzoek plaatsgevonden en geen lab of vervolgonderzoek. Ik heb nu een belafspraak in september staan. De kinderarts maakt zich geen zorgen omdat er met het lichamelijk onderzoek niks afwijkends was en omdat hij zich goed ontwikkelt en groeit. De kinderarts denkt dat het met het opbouwen van weerstand te maken heeft en dat zijn afweersysteem gewoon veel oppikt aan kleine virusjes etc. Kind gaat ook naar de opvang.

Toch blijft het wat bij mij knagen. Iedere avond is hij klammig en ik weet dat hij koorts heeft, ik temp het niet meer dagelijks hoor. Hij is dan ook wat zeurderiger, maar dit kan ook vermoeidheid zijn. Hij is altijd heel druk. Hij slaapt wel altijd goed en de volgende dag is de koorts s ochtends weer weg om in de loop van de dag weer op te lopen. Het is dus geen hoge koorts.

Kno arts zijn we voor controle weer geweest en op kno gebied is er niets aan de hand.

Nu vraag ik mij af, moet ik gewoon wachten tot de belafspraak in september of moet ik mij toch zorgen maken en staan op een bloedonderzoek ofzo. Als je op internet zoekt zie ik nergens een verhaal dat een kindje zo'n hoge normale lichaamstemperatuur heeft of dat het normaal is zo lang verhoging of dat het oploopt in de loop van de dag. Ik hoor ook graag ervaringen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:55

Als het niet goed voelt zou ik een second opinion vragen, het is wel je kind en ik snap je zorg wel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:55

moonfish13 schreef:
Als het niet goed voelt zou ik een second opinion vragen, het is wel je kind en ik snap je zorg wel.

Inderdaad. Ik zou met zo’n conclusie ook niet rustig op de bank zitten.

ista

Re: Kind meer dan een half jaar verhoging/koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:58

Al een nieuwe thermometer aangeschaft? Mijn kind had soms 41 graden koorts, bleek er toch een aardige afwijking in onze thermometer te zitten.

Hopelijk valt het allemaal mee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:59

Herkenbaar mijn dochter had dit ook, ga alternatief bv bioresonantie. Melk slaat vaak op je oren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:59

Hoe is hij verder? Eet hij goed, is hij vrolijk, ontwikkelt hij goed?
Zou vooral vertrouwen op je moeder gevoel, moeders hebben eigenlijk altijd gelijk als het hun kind betreft.
Als je je niet serieus genomen voelt door deze kinderarts, en je hebt toch het idee dat er iets niet klopt zou ik eens naar een andere kinderarts gaan en je verhaal vertellen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:03

ista schreef:
Al een nieuwe thermometer aangeschaft? Mijn kind had soms 41 graden koorts, bleek er toch een aardige afwijking in onze thermometer te zitten.

Hopelijk valt het allemaal mee!

Ik heb twee thermometers rectaal en die geven ongeveer hetzelfde aan. Ik gebruik ze ook voor mijn dochter en die heeft nooit koorts of verhoging. En de oorthermometer op de opvang geeft ook vaak verhoging aan.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:04

marleen_usar schreef:
Herkenbaar mijn dochter had dit ook, ga alternatief bv bioresonantie. Melk slaat vaak op je oren.

Wat bedoel je hiermee precies? Hij heeft geen oorontsteking meer, ik denk ook niet dat de koorts daarvan komt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:05

Bedankt voor de reacties. Ja hij ontwikkelt zich goed. Ik denk dat ik sowieso het ziekenhuis nog een keer ga bellen om te overleggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:07

Hou er rekening mee dat die 'standaard temperatuur' ook maar een gemiddelde is. Sommige mensen zijn warmer, anderen zijn kouder. Ik ben zelf maar 36.3, terwijl het gemiddelde rond de 37 ligt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:07

Het ventje is 1,5 en heeft sinds ongeveer een half jaar last van verhoging 's avonds ... Kan je een link leggen naar de overgang van moedermelk naar koemelk? Heb je wel eens een eetdagboekje bijgehouden voor het ventje bijgehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:09

Mijn dochtertje had dat ook, heel vaak onverklaarbaar ziek en koorts, en dan inderdaad ook erg lang. Dan was ze weer 2 weken aan het kwakkelen, weekje prima, weer 2/ 3 weken aan het kwakkelen.. Overdag ging het vaak prima, 's avonds en 's nachts koorts.. Ik heb destijds een logboekje bijgehouden van wanneer ze ziek was en welke klachten/ temperaturen daar bij hoorden en heb dat in combinatie met de gegevens die school had (groep 1 zat ze) meegenomen naar de huisarts. Bij haar zijn toen de amandelen eruit gehaald en sindsdien is ze zelden nog ziek!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:09

Als je een langdurige milde infectie hebt is het op zich niet raar om dan altijd savonds verhoging te krijgen omdat dit samenhangt met lager cortisol niveau.
Een verhoging van 0,5 graad is de avond is op zich is sowieso niets geks, maar bij jouw kind gaat het dus om 1-2 graden?

Ik zou echter wel willen weten wat voor soort infectie het is dus eenvoudig laten afschepen zou ik niet.
Het kan iets heel onschuldigs zijn zoals pfeiffer (bij kleine kinderen amper zichtbaar) maar natuurlijk ook iets anders. Een second opinion zou ik zeker doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:10

Ik zou dan toch een second opinion aanvragen.
Het gaat om zn jong kindje wat zelf niet kan zeggen waar het last van heeft.
Mijn broer heeft ook een half jaar pieken gehad. Maar die waren heel willekeurig. En liepen uit tot 40/41 graden koorts.
Omdat het soms 2 tot 3 x op een dag voor kwam. Soms 2 dagen niet was dit ook onwijs lastig.
We kwamen er niet uit. Tig x naar het ziekenhuis geweest. Ook tijdens pieken. Uiteindelijk zijn we bij een internist gekomen die hem opgenomen heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:12

Is je kind er ook ziek bij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:14

Ik bedoel dat voeding heel veel met een mens kan doen, iedereen reageert weer anders op voeding.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:16

meet je eigen temp eens tijdje mee, die is vast ook niet constant, en als je al aangeeft dat je de klok erop gelijk kan zetten..

niet ieder mens is hetzelfde.. hier met de honden hebben ze ook niet dezelfde temp. op de zelfde tijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:19

Het is normaal dat de temperatuur bij zo kleintjes ‘s avonds hoger is dan overdag. Hij heeft overdag dus een 37-37.5 en ‘s avonds een 37.8-38-38.5? Ik vind dat niet zo zorgwekkend. Is er al bloed genomen. Zakte zijn temperatuur tijdens de periodes van antibiotica? Is hij vaak verkouden? Want daar gaat de temperatuur bij zo kleintjes ook van omhoog.

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:20

Ik snap je zorgen maar zou me idd niet te snel druk gaan maken, ik heb ook van mezelf altijd een lichaamstemperatuur aan de hogere kant. Rond de 37,5 en soms dus ook erboven, als ik ziek ben stijgt die dan meteen naar 39 of 40 graden. Sommige mensen hebben dit gewoon, het is idd maar een gemiddelde.
Ik zou die belafspraak afwachten in September maar als het je echt niet lekker zit moet je je moederinstinct volgen en gewoon een second opinion aanvragen, kan geen kwaad en dan kan je jezelf niet kwalijk nemen dat je niet alles gedaan hebt. Succes!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:22

Hij is dus niet ziek, hij is alleen klammig en warm. Zijn temp overdag is tussen de 37 en 37.6 en s avonds meestal tussen de 38.7 en 38.5. Dus het is ook geen hoge koorts maar meer verhoging.

Hij heeft maar een paar weken borstvoeding gekregen dus ik denk geen relatie met melk. Ik denk wel dat hij al langer koorts heeft dan een half jaar want de reden dat ik naar de huisarts ging destijds was dat hij veel hoestte. De huisarts kwam toen achter de koorts en de oorontsteking. Het hoesten is ook over overigens. Hij maakt echt geen zieke indruk.

De kno arts zegt dat de keelamandelen niet ontstoken zijn en de rest is al verwijderd.

Ja de kinderarts was echt wel aardig en snapte mijn zorgen maar zei ook dat hij echt geen reden zag om zorgen te maken, dat dit normaal is voor deze leeftijd omdat ze alle ziektes meepakken. Hij is trouwens niet verkouden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:27

Wat vervelend als ze niet weten wat er aan de hand is.
:(:)
Bij mijn zoon, toen hij 1 jaar was, hebben we ook een periode van meer dan 6 maanden s avonds koortsaanvallen gehad. Hij had in zijn lies een opgezette lymfeklier.
Door toeval werd de diagnose heel snel gemaakt, omdat er in het ziekenhuis een jongen van 8 jaar lag, met dezelfde klachten, maar dan veel heftiger. Hij had echte koortstuipen. Uit een leverecho was bij hem de diagnose atypische kattenkrabziekte gesteld
Zijn kinderarts was ook onze arts. Hij heeft een buikecho gedaan bij mijn zoon en hij bleek dezelfde ontstekingsplekken in de lever te hebben.
Anders had hij daar nooit aan gedacht bij mijn zoontje, zei hij, heel zeldzaam. En toen 2 in 1 week. Hij heeft er later in medical blad internationaal over gepubliceerd. Na half jaar antibiotica is de ziekte geheel genezen

Nu weet ik natuurlijk niet wat er bij jouw zoon aan de hand is, maar misschien dat een buikecho wat meer dingen kan uitsluiten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:54

Dat is dus wat mijn broer ook had. De kattenkrab ziekte.
Maar omdat mijn broer hart- long patiënt is was het bij hem gevaarlijk

Nu vraag ik mij af welk ziekenhuis. En Hoelang geleden ongeveer? :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:09

Mijn zoontje is nu 3 maar heeft ook tussen een half jaar en 2,5 gekwakkeld. Ook weken met dagelijks koorts, of 's morgens wegbrengen (Kdv) en om 11 uur moeten halen omdat ie rond de 40 graden koorts zat. Zelfs 1 keer in een kwartier tijd naar een koortsstuip. HA schreef elke keer antibiotica voor maar op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt.

Duidelijke oorzaak is niet gevonden maar de kinderarts weet het ook aan virusjes uit het kdv..

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:51

Vervelend. Zelf heb ik ook regelmatig verhoging rond die waardes. Ook vaak later op de dag. Voel me dan echt niet fit. Ook al ben je niet doodziek. Bij mij is het te wijten aan de ziekte van lyme(door tekenbeet). Die geeft ook verhoging met name smiddags/savonds.
Ik heb helaas ook de ervaring dat ze je in ziekenhuis niet serieus nemen. Of suggereren dat je thermometer niet goed is. Bij mij kunnen ze ook verder niks vinden in bloed kwa andere ontstekingswaardes.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 29-07-19 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:53

Ladygiroc schreef:
Mijn zoontje is nu 3 maar heeft ook tussen een half jaar en 2,5 gekwakkeld. Ook weken met dagelijks koorts, of 's morgens wegbrengen (Kdv) en om 11 uur moeten halen omdat ie rond de 40 graden koorts zat. Zelfs 1 keer in een kwartier tijd naar een koortsstuip. HA schreef elke keer antibiotica voor maar op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt.

Duidelijke oorzaak is niet gevonden maar de kinderarts weet het ook aan virusjes uit het kdv..

Ik vind 40 graden wel totaal iets anders dan 38,5. 40 is echt ziek. 38,5 kan ook van een simpele verkoudheid komen of tandjes :)