Ik ben iemand die enorm is geïnteresseerd in dingen als ADHD, autisme, OCD etc.
Ik vind het interessant hoe het allemaal werkt, en wat voor effect het heeft op hoe mensen zich gedragen of wat ze denken.
Door veel research heb ik geleerd dat mensen met ADHD niet gewoon niet kunnen focussen. Dat is het probleem niet. Het is gewoon dat wat ervoor zorgt in je hersenen om je focus te houden niet fatsoenlijk werkt, en je focus echt overal en nergens is. Mensen met ADHD kunnen zelfs urenlang op hetzelfde ding focussen als de hersenen het willen. Je moet het een beetje voorstellen als je hersenen die een tv zijn. Je kunt door verschillende kanalen zappen. Bij mensen met ADHD is het gewoon dat hun zender constant veranderd, maar iemand anders heeft de afstandsbediening. Daardoor hebben ze er zelf geen controle over.
Dat is 1 voorbeeld van ADHD. Ik weet van ADHD ook wel het meeste, omdat ik het misschien zelf heb (ik ga naar therapy, en heb het er vaker met mijn therapeut over gehad. Dus ik wil er ook nog een keertje naar vragen).
Ik weet zeker dat er hier mensen zijn met ADHD, autistme, OCD of iets anders. Heb je het, wat voor vorm heb je(bij austisme, en ja ook ADHD heb je verschillende vormen), en hoe heeft het effect op jou leven. Waar loop je veel tegenaan. Maar van de andere kant, zijn er ook voordelen die je krijgt van je ADHD of autisme of iets anders? Wat voor begeleiding krijg je? Slik je medicijnen? En hoe oud was je toen je te weten kwam dat je het had?
Ik wil dit topic aanmaken voor mensen om over deze dingen te praten. Aangezien het kan voelen alsof je de enigste bent die het heeft. Maar dat is helemaal niet zo. Zo kun je elkaar steunen en helpen met dingen waar je moeite mee hebt. Maar ook gewoon om erover te kletsen of leuke ervaringen te delen die hiermee te maken hebben. Ook als je niets hebt mag je anderen helpen hoor. Alleen ben voorzichtig met als je dingen uitspreekt (je mening). Het kan beledigend zijn voor de mensen die het hebben.
Veel plezier in dit topic!