Ik post dit topic omdat ik hoop herkenning te vinden, ik merk dat ik veel behoefte heb aan praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, ik mis dat enorm in mijn omgeving. Zal eerst mijn verhaal doen:
Mijn man en ik besloten begin dit jaar te gaan proberen voor een eerste kindje. In april was ik een dag overtijd dus ik deed een test en hij was positief!

Ik had tijdens deze weken enorm last van angsten dat het niet goed zat, googelde me suf op miskraam percentages, ervaringsverhalen.. Ik had geen enkele reden om zo angstig te zijn, had geen bloedverlies of andere klachten. Alleen de normale zwangerschapsverschijnselen zoals misselijkheid en gevoelige borsten.
Na 6 weken (ik dacht toen 10 weken zwanger te zijn) was eindelijk de afspraak bij de verloskundige. Met tranen in mijn ogen vroeg ik of ze gelijk de echo wilde doen omdat ik erg zenuwachtig. Ze deed de echo eerst uitwendig maar kon weinig zien, toen inwendig. Ze zag een vruchtje van 8 weken en 6 dagen zonder hartslag. Mijn wereld stortte even in maar aan de andere kant was het een bevestiging van wat ik al dacht.
Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar stelden ze nogmaals vast dat ik een missed abortion heb gebad. Omdat het vanzelf niet opgang kwam kreeg ikeerst medicatie mee om de miskraam op te wekken maar dat deed niks, heb uiteindelijk een curretage gehad onder algehele narcose.
De curretage is nu 3 week geleden en lichamelijk gaat het prima, maar helaas geestelijk niet. Ben nog ontzettend verdrietig en teleurgesteld. Ook ben ik erg angstig dat we nooit een kindje zullen krijgen of dat het weer fout gaat. Ik heb het gevoel weg te zakken in een depressie, heb nergens meer zin in en niks lijkt meer belangrijk, huil erg veel...
Bedankt voor het lezen