Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aprella schreef:Prikpil is geen goed idee. Mijn gynaecoloog schrijft het niet voor omdat het een grote kans heeft om je beenderen te verzwakken op lange termijn.
Ik heb het twee keer laten doen door mijn huisdokter en nadat ik grondig de bijsluiter had uitgepluist ben ik hiermee gestopt.
emr schreef:Ik gebruik hem nu 4 jaar. En ben er zeer tevreden over. In gewicht ben ik niet aangekomen. Wel ben ik qua emoties stabieler geworden. Ook word ik niet meer ongesteld. Heerlijk! Botontkalking is inderdaad een risico, echter tot op heden geen last van. Ongeacht dat het wel in de familie voorkomt.
irryproppy schreef:Ik had jaren de depo provera.
Beviel toen prima,werd niet meer ongesteld!
Kwam ook niet aan,libido bleef hetzelfde.
Wat een verademing,alleen kwam toen de kinderwens...
Dus stopte en het heeft 2 jaar geduurd voordat mijn cyclus weer normaal was en eindelijk zwanger werd.
Na de bevalling terug aan de depo provera,maar bleef doorbraak bloedingen houden en soms flink vloeien.
De gyn adviseerde om te stoppen en evt.op de orale pil over te gaan.
Maar eerst moest mijn hormonen weer op de rit komen.
Duurde ruim 1 jaar.
Conclusie:geen depo provera meer voor mij!
De orale pil had ik nooit gedoe mee.
Janine1990 schreef:Samirah, bedankt voor je uitleg!
irryproppy schreef:Ik had jaren de depo provera.
Beviel toen prima,werd niet meer ongesteld!
Kwam ook niet aan,libido bleef hetzelfde.
Wat een verademing,alleen kwam toen de kinderwens...
Dus stopte en het heeft 2 jaar geduurd voordat mijn cyclus weer normaal was en eindelijk zwanger werd.
Na de bevalling terug aan de depo provera,maar bleef doorbraak bloedingen houden en soms flink vloeien.
De gyn adviseerde om te stoppen en evt.op de orale pil over te gaan.
Maar eerst moest mijn hormonen weer op de rit komen.
Duurde ruim 1 jaar.
Conclusie:geen depo provera meer voor mij!
De orale pil had ik nooit gedoe mee.
Even uit interesse (word tenslotte ook bijna 29 en kinderwens is er altijd al wel geweest, momenteel niets concreets gelukkig), heb je het helemaal op z'n beloop gelaten? Of word er vanuit je huisarts iets aangeraden om alles beter op gang te helpen?