Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snowie17

Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 22:42

Hi Bokkers,
Ik had net een gesprek met mijn ouders over lichaamshaar. Mijn ouders reageerde meteen heel negatief. Even wat achtergrond info, ik ben pas 17 en heb zelf nog niet veel lichaamsbeharing. Ik houd ongelofelijk van de natuur en dieren. ik ben een enorme denker en eigenlijk een soort hippie. Ook heb ik een ongelofelijke feministische instelling en maak ik graag deel uit van de strijd van ons recht.
Maar nu kwam ik laatst lang een foto en het verbaasde me hoe erg het me aansprak
https://blog.therealbenhopper.com/wp-content/uploads/2014/04/140619_MayaFelix_CF009645.jpg
(Ik weet niet of de link werkt)
zij is zo ongelofelijk mooi en zo puur dat ik ook meteen dacht, dat wil ik ook!
ik vroeg aan mijn ouders wat zij er van vonden, de reactie die ik kreeg verbaasde mij zo erg! ja, dat moet je dan alleen maar scheren en het is heel goor.
En het grappige is, als je een beetje research doet dan is het helemaal niet zo vies en eigenlijk veel gezonder als je het laat staan. ik heb zelf nog geen okselhaar maar ik was wel heel benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met dit onderwerp.

verootjoo

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:47

Tja, ik hou gewoon niet zo van haar := vind gladde benen heerlijk aanvoelen en okselhaar vind ik ook niet verzorgd eruit zien. In de winter scheer ik het minder maar het voelt zo naar als ik het een tijdje niet gedaan heb :\

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 22:49

verootjoo schreef:
Tja, ik hou gewoon niet zo van haar := vind gladde benen heerlijk aanvoelen en okselhaar vind ik ook niet verzorgd eruit zien. In de winter scheer ik het minder maar het voelt zo naar als ik het een tijdje niet gedaan heb :

maar waarom dan? ligt het sociaal of gewoon voor jezelf? ik ben oprecht nieuwsgierig :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:58

Ik sta er hetzelfde in als verootjoo. Heeft niets met anderen te maken of met wat hoort/moet maar vind het zelf gewoon veel fijner en frisser aanvoelen.

Maar als jij er anders over denkt, is dat toch prima TS? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:58

Ik vind het echt vadsig...

Ik hou van gladde benen, voelt lekker vrouwelijk.
Okselhaar? Zodra er 4mm staat bij mij begin ik mezelf te ruiken. Aluin? Dat lacht me dan zelfs uit...
Nee, doe mij maar lekker gladde oksel.

Oh en een bikinilijn die niet netjes wordt bijgehouden doet me bijna overgeven.
Herinnert me aan een oude juf op de basisschool die meeging omkleden... Haar grote witte katoenen omaonderbroek werd omgeven door een jungle van zwarte haren.
Leuke toevoeging is dat we haar een paar jaar terug op een markt tegen kwamen, toevallig bij een textielstand waar pyjamashirts (je weet wel, van die sexloze oma-shirts) hingen voor 5 euro. Ze pakte er eentje en zei tegen m'n moeder: Nou wat een leuke pyjama, en helemaal niet duur!
Ik hoef niet te weten hoevaak en waar, maar dit was pas écht TMI!

Zelf heb ik nog nooit gezondheidsnadelen ondervonden van het scheren. Die enkele ingegroeide haar word ik niet warm of koud van. Bovendien, als je je rituelen goed doet, heb je er zeer weinig last van.

Overigens, ik heb er sinds mijn 17e geen haar bij gekregen... Ben ook gezegend met zeer weinig lichaamshaar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:01

Ik verplaats je topic naar MWS, daar past het beter.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:19

Geen problemen mee! Maar ik kan mezelf ook best een hippie noemen en woon ook wel in een soort 'bubbel' in Wageningen moet ik zeggen. Hier is het best 'normaal' als mensen zich niet scheren, of het nou okselhaar, beenhaar, schaamhaar, wherever is. Ik ken zelf wel meer vrouwen die hier gewoon geen zin in hebben en het dus niet doen ondanks de mega maatschappelijke druk, wat ik super stoer vind. Een 'kale poes/piel' vind ik ook helemaal niet zo elegant trouwens, doe mij maar een beetje vacht :7
Zelf ben ik even geleden ook gestopt met m'n armen scheren (ja dat deed ik :o), gewoon omdat ik nogal klaar was met het compleet-kale/gladde vrouwen ideaal. Benen en oksels durf ik niet zo goed, maar dat is vooral omdat ik uh, nogal veel haar heb :') Vind ik bij mezelf niet mooi staan.

Bijzonder overigens dat je op je 17e nog niks/weinig hebt. Ik zat er al mee toen ik 11 werd :=

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:20

Ik vind haar vies. Zowel bij mannen als bij vrouwen. Nu ben ik lui en vind ik het de moeite niet om mijn eigen benen te scheren. Maar oksels en bikini lijn zijn altijd bijgehouden.
Prima dat het natuurlijk is, maar in haar gaat geur extra zitten, dus vind ik lange haren gewoon vies.
Nu moet je lekker prima zelf doen waar je zin in hebt, je bent 17 en kunt dat prima voor jezelf bepalen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:25

Ik scheer benen en oksels, wax de bikinilijn. Ik vind dat iedereen mag doen waar ie zelf gelukkig van wordt. Zolang ik het maar niet hoef te ruiken. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:29

Mensen moeten lekker doen waar ze zelf prettig bij voelen. Dus wil je alles laten staan? Doen! Liever alles weg? Doen!

Ik zelf scheer alleen m'n oksels en daar stopt het bij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:29

Ik heb afgelopen week voor het eerst dit seizoen mijn benen geschoren en dat was vooral omdat ik met blote benen op toneel moest staan :=

Oksels vind ik wel wat aangenamer zonder haar, maar bikinilijn vind ik wel voldoende om alleen een beetje kantjes bij te werken en de lengte hanteerbaar te houden. Nou heb ik verre van wildgroei en ben ik ook blond. Ik vind het niet vies, maar ik vind het ook niet niet vies. Het staat vreemd, ik denk omdat we zo gewend zijn aan kale vrouwen.
Ik zie op mijn werk veel blote mensen in alle soorten en maten. Maar vooral kaalgeschoren onderkantjes vind ik een beetje akward en brrrr. Liever een bescheiden vachtje zodat het gewoon een beetje netjes aangekleed is. Van die kale spleten en ballen word ik eigenlijk juist enorm ongemakkelijk.

Ach, zo veel mensen zo veel wensen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:36

Ik vind het echt heel erg vies.. Onhygiënisch.. Onverzorgd.. Bah..

En dat is mijn mening en dst heeft niets te maken met sociale acceptatie of wat dan ook.. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:47

Snowie17 schreef:
Ook heb ik een ongelofelijke feministische instelling en maak ik graag deel uit van de strijd van ons recht.

Feminisme houdt in dat je als vrouw de keuze hebt (net zoals mannen).
Dus of je het wilt laten staan of niet dat is een keuze.
Maar het is niet alleen feministisch als je het laat staan, maar dat je kiest wat jij wilt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:48

Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.
Persoonlijk hou ik er niet van om het te laten staan. Ik heb een erg gevoelige huid waardoor scheren geen optie is. Ik epileer het meeste. Ook mijn armhaar.

Ik heb toch echt wel het idee dat als er okselhaar staat het toch makkelijker een geur afkomt. De geur komt naar mijn weten ook niet direct van het zweet maar juist het vuil wat er ophoopt en dat nat wordt. Met haar lijkt me dat er meer vuil in blijft en dus ook sneller geur verspreid. Nou ja hoe dan ook ik blijf epileren of het nu beter is of niet. Ik vindt het zelf veel fijner.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:49

Tja, de norm is nou eenmaal dat je het als vrouw weg haalt. En als je tegen de norm ingaat vinden mensen dat vaak raar. Maar het is eigenlijk alleen maar een modeverschijnsel dat lang blijft hangen.

Maar als jij het niet weg wilt halen, dan heeft niemand daar wat van te vinden. Helaas doen we dat in de praktijk wel.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:52

Geinig dat ze haar oksels laat staan maar wel flink bijgehouden wenkbrauwen heeft.

Ik ben, op momenten dat ik niet perse blote benen heb, wel eens laks met scheren van mijn benen maar vooral oksels houd ik echt bij. Wat hierboven ook gezegd word, heb dan het gevoel sneller en meer te zweten (en te ruiken of stinken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:53

Lieke schreef:
Tja, de norm is nou eenmaal dat je het als vrouw weg haalt. En als je tegen de norm ingaat vinden mensen dat vaak raar. Maar het is eigenlijk alleen maar een modeverschijnsel dat lang blijft hangen.

Maar als jij het niet weg wilt halen, dan heeft niemand daar wat van te vinden. Helaas doen we dat in de praktijk wel.

Norm is volgens mij schoon voor de dag komen, niet hoe je je lichaamsbeharing hebt...

Ervaring is voor mij echter dat mensen met veel lichaamsbeharing niet al te fris ruiken. Daar baseer ik mijn oordeel tenminste op. Zo te lezen ben ik niet de enige.

Of hygiëne for that matter. Hoe meer haar hoe meer plek voor bacteriën. Nouja, kom je weer op de geur uit uiteindelijk...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:54

Sani schreef:
Geinig dat ze haar oksels laat staan maar wel flink bijgehouden wenkbrauwen heeft.

Ik ben, op momenten dat ik niet perse blote benen heb, wel eens laks met scheren van mijn benen maar vooral oksels houd ik echt bij. Wat hierboven ook gezegd word, heb dan het gevoel sneller en meer te zweten (en te ruiken of stinken.

Vergeet niet dat veel modellen een pruikje erbij krijgen voor dergelijke foto's... :o

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:55

Ik vind het een beetje onnozel om te zeggen dat je het vies en onhygiënisch vind maar dat dat niks te maken heeft met de samenleving en de standaarden daarin. Natuurlijk komt dat daar wel vandaan, met als veel andere dingen die we vies of ongepast vinden. Dat is niet erg of onredelijk, maar dat hoef je ook niet te ontkennen.

Ik scheer zelf alleen mijn oksels als ik weet dat ze zichtbaar zijn. Heb geen zin in vies gevonden worden :+. Benen heb ik blond haar op dus dat doe ik nooit, ook niet als ze bloot zijn.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 27-06-19 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:56

Ik haal het ook allemaal weg en moet zeggen dat dat vooral komt door de sociale norm. Vooral mijn benen, die doe ik in de winter ook niet.

Oksels doe ik wel altijd maar vooral omdat dat gewoon snel kan en niet zo vermoeiend is als je benen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:02

Mijn oksels scheer ik een paar keer per week, anders gaat het stinken en in de zomer houd ik mijn onderbenen goed bij. In de winter laat ik dat wat meer begaan. Schaamhaar wordt ingekort en rond de randjes weggehaald, maar zeker niet kaal.

Iedereen moet zelf doen waar ze zich goed bij voelen. Als jij liever wat hariger door het leven gaat moet je dat vooral doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:08

Lieke schreef:

Mijn man scheert zijn oksels ook en down under wordt ook bijgetrimd.. Ik vind het gewoon wel een stuk frisser.. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:11

Het is wat je zelf wilt :) en waar jij je goed bij voelt, en daar heeft een ander niet over te oordelen :)

Persoonlijk ben ik van boven tot onder gewaxt. Ik heb de pest aan haar, behalve op mijn hoofd, en laat eens in de 6 weken alles waxen. Heerlijk, ik hou van het gevoel van een gladde huid.

Overigens heb ik daarin geen dubbele standaarden, ook bij mannen graag haarloos, dank u.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:11

Ierpier schreef:
Ik vind het een beetje onnozel om te zeggen dat je het vies en onhygiënisch vind maar dat dat niks te maken heeft met de samenleving en de standaarden daarin. Natuurlijk komt dat daar wel vandaan, met als veel andere dingen die we vies of ongepast vinden. Dat is niet erg of onredelijk, maar dat hoef je ook niet te ontkennen.

Ik scheer zelf alleen mijn oksels als ik weet dat ze zichtbaar zijn. Heb geen zin in vies gevonden worden :+. Benen heb ik blond haar op dus dat doe ik nooit, ook niet als ze bloot zijn.

Maar jij kan toch niet voor mij (even mezelf als voorbeeld) beslissen of ik hierbij maatschappelijke druk ervaar? Omdat "de samenleving" dat vindt? Er zijn zat zaken waarin ik niet meega met de samenleving.. Maar als ik voor mezelf spreek, dan zeg ik gerust dat 't mijn persoonlijke mening is dat ik lichaamshaar vies, onverzorgd en onhygiënisch vind.. :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:12

Maar dat zijn dan toch ook waardeoordelen, en imo komen die wel ergens vandaan :)