( direct even een disclaimer, ik weet dat ik nu ongezond leef en dat het anders moet, ik wil ontzettend mijn best doen maar om je levensstijl zo 1 2 3 te veranderen is erg lastig..)
Deze zondag was voor mij toch wel de doorslag, geen enkele van mijn zomer broeken passen meer. Maatje 36 is nu maatje 34 geworden en als ik zo door ga dan word het nog minder.
Ik ben het afgelopen half jaar onwijs veel afgevallen, mijn levensstijl is niet echt bepaald gezond. Veel stappen, weinig eten, weinig slapen en als ik eet is het vaak te ongezond.
Ik ben 1,78 en weeg momenteel 51,6 kilo en ben er erg onzeker over.
Ik zie mezelf dunner worden en vind het helemaal niks en voel me ook helemaal niet prettig in zomer kleding.
Ook merk ik dat ik erg slap ben, met dit warme weer hou ik amper wat vol en mijn hormoon huishouden is duidelijk van slag
Iedereen zegt altijd tegen mij ‘ wat ben je dun’ of ‘ eet is wat meer joh!’ En dan wil ik het liefst weg kruipen. Het is voor mij best pijnlijk omdat ik het weet en niet iedereen hoeft dat te bevestigen
Ik wil veranderen, ik wil sowieso voor augustus 60 kilo wegen.
Mijn moeder wil graag dat ik ga bloedprikken om te kijken of mijn schildklier (?) wel goed werkt omdat ik altijd al dunner ben geweest. Dus dat ga ik doen om het uit te sluiten, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik mijn levensstijl moet veranderen.
Dit is wat ik per dag ongeveer eet
Ontbijt:
Soms niks, ligt er net aan hoe ik geslapen heb.
Als ik wel ontbijt dan is het vaak een bolletje
Verder in de ochtend eet ik vrijwel niks, soms een koekje op school
Lunch.
Als ik naar school ga dan eet ik vrijwel altijd bij de snackbar. Mijn eigen broodje lokt mij dan toch net wat minder en als toch iedereen heen gaat.. ( ja ja ik weet het, ik ben erg snel beïnvloedbaar

Vaak neem ik er dan nog een blikje redbull bij.
Verder in de middag eet ik dan eigenlijk niks
Avond
In de avond eet ik wel altijd groente, hier en daar hebben we soms een patat dag maar dat is wel minimaal.
Verder eet ik dan niks meer.
Dus ja, eigenlijk is het helemaal niet veel en krijg ik helemaal niet veel voedingsstoffen binnen ik heb ook bijna nooit een honger gevoel dus om dan meer te eten vind ik lastig.
Ik wou graag shakes proberen maar eigenlijk wil ik eerst kijken wat er gebeurd als ik wel voldoende en gezond eet.
Sporten wil ik ook gaan doen maar dat vind ik nog best een hoge drempel, ik voel me niet echt zeker over mijn lichaam en om dan in een sportschool te gaan zitten vind ik best eng ook ben ik bang om nog meer vet te verbranden bij de sportschool.
Dus ja, zoals je ziet kan het veel beter. Ik zit er aan te denken om naar een diëtiste te gaan maar ik moet nog even na gaan of dat in mijn zorgverzekering pakket zit. Het budget hier is niet heel erg hoog helaas dus ik wil het liefst zo veel mogelijk zelf doen.
Ondertussen ben ik heel erg benieuwd naar jullie tips en tricks, er zijn vast mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten.
Ik hoor het graag!