zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 15:01

Omdat er toch een taboe hangt rond zwanger worden nadat het (meermaals) fout ging of als zwanger worden niet vanzelf gaat, en als het net dan leuk is om te kunnen praten over je onzekerheden,angsten,twijfels en teleurstellingen,open ik dit topic.

2 maanden terug op 19 weken zwangerschap een miskraam gehad.
we hebben 3 prachtige kindjes,maar wilden toch graag nog een 4de.
de laatste zwangerschap was mijn 11de zwangerschap,dus het is al behoorlijk vaak fout gegaan.

nu,na het laatste miskraam had ik het zoooo gehad met zwanger zijn,telkens opnieuw maanden ziek zijn om nooit zeker te weten of het goed komt... voor deze zwangerschap was voor mij de kaap van 16 weken iedere keer spannend,het was namelijk al enkele keren 'geen kloppend hartje meer' op de 16 weken echo,en als de 16-weken echo goed was, verliep de rest van de zwangerschap ook goed...
maar nu was het op 19 weken nog fout,dus in je hoofd zit je nog zoveel langer met onzekerheid of het wel goed komt en als het niet fout aan het lopen is en …..

kort na het miskraam wou ik direct terug proberen....na een weekje begonnen de twijfels en bijna angst om dan mss een kindje met een afwijking te hebben(geen idee waar dat vandaan kwam).
bij mijn man ging het steeds meer richting 'het is goed voor mij,het hoeft niet meer en ik ben blij met de 3 kindjes die we hebben'...
uiteindelijk de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij de gyn vorige week(staat begin juni)(bedoeling is dat ik mij dan laat steriliseren),en nu komt mijn man met 'hog,ergens zou die 4de toch nog wel mogen komen,laten we het nog 1 keer proberen'.....

dus we gaan toch nog een poging wagen en afspraak geannuleerd.

enorm dubbel(los van het dubbel zijn,als er een kindje komt zou het dubbel en dik welkom zijn,maar dubbel door de onzekerheid,de angst,de teleurstelling(weeral) die mss gewoon terug komt,.....

nog mensen die zwanger willen worden of net zijn als alles niet vanzelf loopt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:05

Tijd van zwanger zijn is voor mij al even geleden maar wil je wel condoleren met het verlies van jullie kindje. Ik denk dat het met 19 weken nog net iets harder aankomt dan een miskraam in de eerste weken. Ben wel benieuwd of jullie nu onderzoek hebben laten doen.

Leo

Re: zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:15

Ach wat heftig joh om zoveel te verwerken te krijgen aan miskramen... Veel sterkte met het verlies van dit kindje met 19 weken. Y;(
Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ik heb geen ervaring om te delen maar wil je iig een hart onder de riem steken.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:24

Ik ben een mama gezegend met 2 prachtige jongens, perfecte zwangerschappen en direct zwanger... Vorig jaar begon het terug te kriebelen... Zo gezegd,zo gedaan ...
Eerste missed abortion op 9 weken in mei, compleet kapot van verdriet, want ik had dit echt niet zien aankomen :(.
Uiteindelijk curretage en veel myserie erna.

In augustus terug zwanger, echo op 7,5 week, terug geen hartactie :n.
Terug curretage week later.

Al mijn moed terug verzameld omdat mijn wens zooooo groot was, en er terug voor gegaan. Wetende dat ik altijd extreem ziek ben de eerste 14 weken... In februari terug zwanger, maar ook dit heeft niet lang geduurd,spontane miskraam op 5 weken ;( . Uit de onderzoeken kwam niks uit, buiten brute pech ...

En nu, nu ben ik terug zwanger en voor mij lijkt het wel dat het nu eindelijk gelukt is. Ik ben nu 7,5 week en gisteren een prachtig hartje gezien <3 . Ik ben nog nooit zó intens blij geweest !! En vooral zoooo trots op mijzelf dat ik niet heb opgegeven, hoe zwaar het ook is nu .... Alles vliegt er terug uit en ben een hele dag kotsmisselijk :r .

Ik heb mijzelf wel beloofd dat dit de laatste poging is, dan is het voor mij hét teken dat het niet meer mag zijn en ik heb voor mezelf het uiterste gegeven om mijn droom te doen uitkomen...

Ik heb enorm goede hoop in deze zwangerschap, al word ik weer wat bang als ik lees hoe laat het bij jou telkens misloopt !! :oo Wat een nachtmerrie moet dit zijn voor jou want op 16 weken verwacht je dit zeker niet meer ....

Ik wens je alvast heel veel sterkte, moed en wijsheid!! :*

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:52

Tjonge meiden wat een verhalen.

Zelf heb ik 1x een missed abortion gehad bij 12 weken. Ik heb toen een curettage gehad.

Ik had toen al 1 zoontje van 1,5.
Ik ben in totaal nu 5x zwanger geweest waarvan 4x direct eerste cyclus. En momenteel 32 weken zwanger. Ik vond 1 miskraam al heftig laat staan zoveel als TS heeft gehad.

Ik mijn omgeving zijn de laatste maanden meerdere vroeg geboortes en dood geboren kindjes geweest. Dat maakt me wel onzeker. Het kan ons nog steeds overkomen okkal ben ik al 32 weken...

Sterkte ik hoop voor jullie dat jullie een 4e kindje mogen krijgen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:01

Je hebt drie gezonde kinderen. Je hebt al 11 zwangerschappen doorlopen, veelal met slechte afloop. Daar kun je zelf ook blijvende schade aan aanlopen. Waarom zou je je gezondheid op het spel zetten, terwijl je al drie prachtige kinderen hebt rondlopen? Een wens is begrijpelijk, maar je hebt ook een verplichting toe naar je eigen kinderen. En het kan weer misgaan de volgende keer, je kunt nu wel zeggen, we proberen het nog één keer, maar als het weer misgaat, schuif je je grenzen dan weer op? Soms moet je ook gewoon blij zijn met wat je hebt.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:12

Ik heb voor mijn zoon een aantal miskramen gehad en bij mij bleek mijn tsh te hoog, normaal zit hij rond de 4.
Alleen bij een zwangerschap moet hij rond de 1, of anderhalf zijn.
Veel mensen weten dit niet en Als ze dan bloed laten prikken en voor de uitslag bellen dan nemen ze genoegen met 'goed'
Terwijl 4 echt niet goed is bij een zwangerschap maar dat weten zo weinig mensen..

Ik heb schildklier medicatie gehad en daarna is het goed gegaan 2x.

Ik zeg niet dat dat bij iedereen de oorzaak is maar wilde het toch noemen hier!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:17

Mazida schreef:
Je hebt drie gezonde kinderen. Je hebt al 11 zwangerschappen doorlopen, veelal met slechte afloop. Daar kun je zelf ook blijvende schade aan aanlopen. Waarom zou je je gezondheid op het spel zetten, terwijl je al drie prachtige kinderen hebt rondlopen? Een wens is begrijpelijk, maar je hebt ook een verplichting toe naar je eigen kinderen. En het kan weer misgaan de volgende keer, je kunt nu wel zeggen, we proberen het nog één keer, maar als het weer misgaat, schuif je je grenzen dan weer op? Soms moet je ook gewoon blij zijn met wat je hebt.

Misschien is dit hard verwoord, maar ik begrijp ergens wel wat je bedoelt.
Zo vaak zwanger zijn en een miskraam krijgen is ook echt een aanslag op je lichaam. Tuurlijk begrijp ik je/een kinderwens, ik heb zelf een dochter en zou graag een tweede willen. Maar ik zou, persoonlijk, niet meerdere miskramen willen doorstaan. Dan zou ik inderdaad, wat Mazida zegt, 'blij' zijn met het kindje wat ik heb.
Maar dit is best een beladen onderwerp, wie zijn wij om te bepalen hoeveel miskramen iemand zou mogen hebben.

Wel wil ik je nog veel sterkte wensen met het verlies van je baby, met 19 weken ga je er niet meer van uit dat het mis kan gaan, jeetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:20

Heb je jou al laten onderzoeken? Want als ik mij niet vergis wordt het na elke zwangerschap moeilijker, niet?

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:32

TS, als er gesteriliseerd gaat worden, is het handiger als je partner zich laat steriliseren, dat is vele malen betrouwbaarder dan een sterilisatie bij jou.
Bij vrouwen maakt het lichaam soms een bypass, een soort extra tube, waar alsnog een eicel doorheen kan, en dan is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap veel groter.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:05

Mijn beslissing tot geen kinderen is gekomen na het feit dat ik op de natuurlijke manier niet zwanger kan worden. Dit weet ik al sinds dat ik jong was, dus voor mij is het wel makkelijker praten hoor! ik heb er nu vrede mee :) het was wel moeilijk maar ik heb 3 geweldige honden die misschien iets te verwent worden soms ;)

Ik zou persoonlijk te rade gaan ook bij jezelf of je je gezondheid ook wilt riskeren want het kan niet goed zijn voor je lijf ook al die miskramen, ik wil je nog veel sterkte wensen met het verlies met je kleine

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:14

-Even offtopic- Als jullie trouwens kiezen voor sterilisatie zou ik voorstellen dat je man er maar een knoop in laat zetten. Dat is een veel eenvoudigere ingreep dan een sterilisatie bij de vrouw :) . Na alle bevallingen en miskramen lijkt me dat een kleine opoffering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:53

MarcoBorsato schreef:
Zo'n topic is er al. Ik denk alleen dat de meesten daar er een moord voor doen om 3 gezonde kinderen te hebben maar goed.

[MWS] Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Ik snap je opmerking zonder meer maar ergens komt hij niet fijn over. Het feit dat je drie gezonde kids hebt heft niet het verdriet op dat ts heeft en het verlangen naar een kind kan net zo groot zijn. Misschien duid ze daar wel op met het woord taboe, dat je niet moet klagen wanneer je al kinderen hebt. Ik vind dat zo’n dooddoener.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:11

Prima, dat mag.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:18

Avalanche81 schreef:
TS, als er gesteriliseerd gaat worden, is het handiger als je partner zich laat steriliseren, dat is vele malen betrouwbaarder dan een sterilisatie bij jou.
Bij vrouwen maakt het lichaam soms een bypass, een soort extra tube, waar alsnog een eicel doorheen kan, en dan is de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap veel groter.

Ik Ben weer zwanger geworden na 3 jaar dat mijn man geholpen is. Hij heeft keurig zijn kwakkie ingeleverd na de verplichte tijd.. En was steriel..
Nadat ik zwanger was dus gelijk weer naar laten kijken en ja hoor hij was weer vruchtbaar
Voor 2e keer geholpen en je zag een soort van navelstreng, die had zijn weg weer gevonden..
Na de nodige stress van de zwangerschap (we waren tenslotte "klaar") verwerkt te hebben en dat na de eerste echo alles goed leek. Bleek helaas dat het hartje niet meer klopte bij 10 week..
Ik ben gecuriteerd en na een week flink bloedverlies weer opnieuw.. (ze hadden met dan de helft laten zitten bleek)
Vreselijke aanslag op mijn lichaam geweest dit alles, en ook geestelijk was het best bikkelen..
Dit alles is "alweer" 5 jaar geleden maar blijft me elke dag bij..

Mijn advies wil je absoluut geen Kids meer, laat je dan zelf helpen. Wat een ellende kan je ervan krijgen als de boel weer aangroeit
Of de aller simpelste methode.
Een pepermuntje tussen je knieën houden
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 25-05-19 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:20

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig (maart 2018 begonnen)

Met drie maanden zwanger, maar helaas bij de 12 weken echo een missed abortion (was maar tot de 8+2 gekomen). We zijn gelijk weer gaan proberen en met 3 maand was ik weer zwanger. Helaas met de vroege echo alweer een missed abortion. Enorm zitten twijfelen en besloten nog een 3de keer te proberen. Weer met 3 rondes zwanger en op het moment ben ik 13+3. Mijn laatste echo was met 11+2. Aankomende maandag mag ik weer maar ben als de dood dat er toch nog ergens iets mis is.

Ik snap je gevoel ook helemaal. Je hebt idd geluk dat je 3 gezonde kindjes hebt maar snap ook heel goed het gemis van eventuele 4de kleine.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:29

Gecondoleerd met al dat verlies, lijkt me erg zwaar om door te maken. Vraag me wel iets af, zijn jullie heel erg rijk, kost toch een kapitaal om een kind op te voeden en goede scholing te kunnen betalen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:17

paddraigh schreef:
Avalanche81 schreef:

Ik Ben weer zwanger geworden na 3 jaar dat mijn man geholpen is. Hij heeft keurig zijn kwakkie ingeleverd na de verplichte tijd.. En was steriel..
Nadat ik zwanger was dus gelijk weer naar laten kijken en ja hoor hij was weer vruchtbaar
Voor 2e keer geholpen en je zag een soort van navelstreng, die had zijn weg weer gevonden..
Na de nodige stress van de zwangerschap (we waren tenslotte "klaar") verwerkt te hebben en dat na de eerste echo alles goed leek. Bleek helaas dat het hartje niet meer klopte bij 10 week..
Ik ben gecuriteerd en na een week flink bloedverlies weer opnieuw.. (ze hadden met dan de helft laten zitten bleek)
Vreselijke aanslag op mijn lichaam geweest dit alles, en ook geestelijk was het best bikkelen..
Dit alles is "alweer" 5 jaar geleden maar blijft me elke dag bij..

Mijn advies wil je absoluut geen Kids meer, laat je dan zelf helpen. Wat een ellende kan je ervan krijgen als de boel weer aangroeit
Of de aller simpelste methode.
Een pepermuntje tussen je knieën houden

Het kan dat het bij je man terug aangroeit, alleen bij jou is de kans veel groter dat het gebeurt. Dus is het alsnog verstandiger om bij hem een knoop te laten leggen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:29

Maar ik heb het over rigoureuser werk, en niet enkel de eileiders ;)
En anders voor 100%zekerheid maar het pepermuntje

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:39

paddraigh schreef:
Maar ik heb het over rigoureuser werk, en niet enkel de eileiders ;)
En anders voor 100%zekerheid maar het pepermuntje

Dan vergeet je lepeltje lepeltje :')

Maar ik zou dan idd voor rigoreuzer werk kiezen :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:45

luxx schreef:
Gecondoleerd met al dat verlies, lijkt me erg zwaar om door te maken. Vraag me wel iets af, zijn jullie heel erg rijk, kost toch een kapitaal om een kind op te voeden en goede scholing te kunnen betalen?

??? Wat is dat nou voor een vraag >;)

Jeetje tengeltje. Je zat in ons bevallentopic. Heel verdrietig dat het zo is afgelopen ;(
Zelf een keer een miskraam gehad, daarna weer twee zwangerschappen, een heel erg heftige met HG en vroeggeboorte van extreme dysmatuur. En een leukere, wel met HG maar nu met 38wkn bevallen van dysmatuur.
Vind zwanger zijn zo verschrikkelijk stom en ben zo blij dat we nu wel 2 gezonde kindjes hebben, dat we het hier bij laten :) 2 is ook leuk.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 25-05-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:13

luxx schreef:

:wow:

Wij krijgen onze 4e..

Zijn we rijk? Wat is rijk?
Mijn man werkt alleen ik ben bewust thuis voor het gezin. Ze hebben alles wat ze nodig hebben. Maar weet 100% zeker dat de meeste mannen veel meer verdienen en dat vaak de vrouw in die gezinnen er bij verdient. Nee mijn man heeft geen top loon.
Maar rijk hoef je niet te zijn om je kinderen te geven wat ze nodig hebben.

Wat een bizarre vraag. Alsof je enorm rijk moet zijn. Misschien moet de regering een wet maken dat als je 3 kinderen of meer wilt je meer dan 40.000 of 45.000 op jaar basis verdiend als gezin?

Maar dat is geheel offtopic.
Net als dat sommige vinden dat TS zat kinderen heeft.

Verlangen naar een kind kan als je geen kinderen hebt maar ook als er al 4 rond wandelen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:09

Begrijp niet dat jullie dat een rare vraag vinden, ik vroeg me dat gewoon af, heb er verder geen oordeel over ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:13

Je vindt het niet raar dat je vlakaf naar de financiele situatie vraagt van iemand? Zeg eens, hoeveel verdien jij per maand?