en er denk de laatste tijd weer veel nieuwe soorten lenzen bij zijn gekomen, ben ik benieuwd
naar de ervaring van anderen.
Zelf draag ik al 6 jaar lang zachte maandlenzen wat altijd ontzettend goed ging. Ik had nooit
ergens last van, droeg ze altijd de hele dag en had nooit ergens last van. Merkte eigenlijk niet
eens dat ik lenzen had, deed ze 's ochtends in en 's avonds weer uit en dat ging altijd prima.
Helaas begon ik vorig jaar rond oktober last te krijgen van wat irritaties en toen heb ik bij mijn
opticien wat verschillende dingen uitgeprobeerd, zoals andere vloeistof en ook een lens die meer
zuurstof doorlatend was. Maar dit hielp allemaal niet, ik vond deze lens juist zelfs minder prettig.
Vervolgens ook bij een andere opticien nog daglenzen geprobeerd, maar hier kreeg ik juist heel
veel last van! Alsof mijn ogen daar heel droog van werden.
Ik heb toen nog nachtlenzen geprobeerd, en dat ging eigenlijk heel goed maar helaas had ik super
veel last van halo's en konden de lenzen dit niet beter corrigeren, dus ben ik daar ook mee gestopt.
Ik ben tussendoor ook bij de oogarts geweest en hij raadde me harde lenzen aan. In eerste instantie
heb ik toen de nachtlenzen geprobeerd (ook harde lenzen), omdat ik veel verhalen had gehoord dat
harde lenzen echt niet comfortabel zijn. Maargoed, inmiddels heb ik de nachtlenzen omgeruild voor
harde lenzen om dit toch te proberen. Ik heb ze vorige week 2 dagen ingehad, maar het was ontzettend
wennen en 's avonds waren m'n ogen een klein beetje rood dus heb er toen voor gekozen om even
een week geen lenzen te dragen en m'n ogen wat rust proberen te geven, zodat ik het straks weer
rustig wat kan opbouwen.
Ik merkte alleen wel al de tweede dag dat ik bij de paarden wat zand in m'n ogen kreeg en dat dit
ontzettend zeer deed. Met mijn zachte lenzen heb ik daar echt nooit last van gehad, dus ik baal er
wel heel erg van.
Zijn er meer hier die na een lange tijd dragen van lenzen opeens irritaties kregen en/of droge ogen?
Wat voor lenzen (en liefst zachte) zou ik nog meer kunnen proberen? Ik heb ook nog gehoord van
2-weekse lenzen? Misschien dat dit iets is nog?
De maandlenzen die ik altijd had waren van Optiview (Cylenne, 45% ocufilcon D polymeer).
Ik ben heel erg benieuwd wat voor opties er nog meer zijn, want ik wil absoluut geen bril dragen

Alvast bedankt!!