Ik moet meer water drinken, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Ik moet meer water drinken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 08:37

Ik ben zo iemand die veeeel te weinig water drinkt. ik leef vaak op 1 kopje thee ‘s ochtends, en dan ‘s avonds drink ik zo’n twee glazen.
Ook drink ik vaak i.p.v. water drankjes met veel suiker > lekker. dan drink ik niet omdat ik dorst heb maar gewoon omdat ik het drankje lekker vind.

Ik krijg steeds meer puistjes etc. en omdat ik hier helemaal gek van word (lees: onzeker!!!!!!), heb ik besloten dat ik toch écht meer moet gaan drinken!

ook heb ik blaasproblemen en krijgt mijn hoofd vaak geen seintje als ik moet plassen. dus vaak doe ik dit ook maar 3 keer op een dag. Ik ben dus bang veel te drinken omdat ik bang ben dat mijn blaas sneller vol is.
Spoiler:
en ik het dan misschien een keer laat lopen :+

Máár het grootste probleem is dus, hoe krijg ik genoeg water binnen? Ik weet het, je kan het niet leuker maken dan het is, maar ik ben gewoon echt niet gemotiveerd. Ik vind het niet lekker, (ook niet vies) en je ziet gewoon zo’n hele fles voor je.
Je hebt je fles water, en je moet t op drinken, en dan het liefste 4 van die flesjes in een dag. Meestal drink ik op school n half flesje, veel te weinig dus!

Moet ik dan ‘gewoon’ maar gaan drinken ook als ik geen dorst heb?
Zijn hier geen ‘leukere’ / ‘interessantere’ manieren voor te vinden?

Snadrem

Re: Ik moet meer water drinken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:41

Wat bij mij helpt is het bijhouden. We hebben thuis glazen waar 250 ml in gaat en die drinken ook lekker weg. Sochtends drink ik meteen twee van die glazen. Dan zit er alvast een halve liter in. Ik heb een flesje bij me waar 500ml in zit en deze probeer ik ook een aantal keer per dag leeg te drinken. Ik hou in het kladblok op mijn telefoon bij hoeveel glazen/ flesjes ik op heb en dat gaat me dan best goed af.

En ja, als je er net mee begint moet je wat vaker plassen. Niks mis mee en je lijf raakt er vanzelf meer aan gewend.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:42

hey!
ik heb eigenlijk ook nooit dorst en 'geen zin' en ik probeer in de ochtend vooral veel te drinken (glas 500/600ml)
en er bestaat ook een app genaamd 'mijn water balans', dan krijg je steeds een melding dat je moet drinken en ook kan je zien hoeveel je nodig zal hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:43

En als je gewoon water vies vind water met een smaakje? Zonder suiker uiteraard?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:45

Kan je niet een beker op je bureau zetten met water? Ik drink automatisch uit verveling, dus bij bureauwerk of in de les gaat dat heel goed :+

Ook bestaan er alternatieven, zoals:
1) water met een smaakje
2) producten waarvan je een beetje in je glas doet en dan water bijvult voor bvb citroen of ginger smaak. Dat is maar een klein beetje en kan je ook zelf doseren
3) kokoswater. Smaakt wat zoetiger (ik vind het heel lekker) en bevat weinig kcal.
4) veel soepjes drinken. Wel oppassen, daar zit ook vaak veel zout in dacht ik.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 08:45

Ik heb een tijdje geprobeerd om tegen mezelf te zeggen dat ik een dopper/ flesje elke pauze moet vullen, dus elke 90 minuten een halve liter. maar hier had ik op een gegeven moment ook gewn motivatie meer voor, het flesjesvul punt is die verdiepingen onder mij, dat wordt gauw vervelend :’)

@quera
ik vind het niet vies. ene water wel lekkerder dan de ander. verschilt ook per flesje merk ik. als het zo’n kleiner flesje is gaat t makkelijker dan zo’n ‘dolphin’ flesje, op een of andere manier schrikt dat flesje me af en heb ik geen ‘drinklust’ meer

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:47

Omdat collega’s zo enthousiast waren, ben ik ook overstag gegaan en heb ik de app Plant Nanny. Elk glas water wat je zelf drinkt, geef je aan in de app en dan gaat je plantje groeien. Ik heb inmiddels al twee plantjes “in de tuin” staan :Y) Klinkt vrij stom maar het motiveert wel!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:49

ik drink ook meer met kleinere flesjes. Heb er nu van de aldi, staat iets van 'kinder' of 'kids' ofzoiets op. Het flesje in het zicht zetten helpt ook bij mij, op mijn bureau, nachtkastje etc.. overal waar ik ben of werk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:49

Chantalla schreef:
Omdat collega’s zo enthousiast waren, ben ik ook overstag gegaan en heb ik de app Plant Nanny. Elk glas water wat je zelf drinkt, geef je aan in de app en dan gaat je plantje groeien. Ik heb inmiddels al twee plantjes “in de tuin” staan :Y) Klinkt vrij stom maar het motiveert wel!

Moet. Hebben. }:0

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:50

Ik heb het geluk dat kraanwater in mijn regio altijd relatief lekker is geweest, maar wat mij helpt is een fles in de koelkast zetten. Warm water vind ik niet lekker maar zo uit de koelkast vind ik het prima te doen. Heb met mezelf de afspraak overdag geen "suikerdrank" te drinken. Bij mijn ontbijt pak ik een glas groene ijsthee omdat ik van water echt misselijk word in de ochtend en dan drink ik water tot na het avondeten, uit de koelkast.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:51

Bij de Aldi hebben ze flesjes water met munt smaak. Heerlijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:51

Lust je wel ranja?
Dan maak je dat toch.
Of als je fruitsap drinkt,dit aanlengen met water.
Thee drinken kan ook.

En denk ook dat je bezig moet met je blaasproblemen?
Ben je daar voor als eens bij een arts geweest?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:57

Inderdaad koud water vind ik lekkerder, en ik drink voor 97% water. Alleen bij uit eten wil ik wel eens een cola of wijntje nemen.

Ik heb altijd een fles water in de koelkast staan, en op mijn werk of onderweg heb ik een thermosfles van Sigg, die houd mijn water tot 14 uur koud! En hij drinkt lekker weg. Ik drink ook niet overal lekker uit, maar deze is erg comfortabel.

Wbt het bang zijn dat je blaas te vol is, gewoon automatisme van maken te plassen.
Op mijn werk ga ik sowieso elke pauze, en als ik merk dat ik nog vaker moet dan sowieso.

Je kunt ook een timer zetten als je denkt dat je dat ik je pauze zou vergeten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:58

Ik heb ooit gelezen: drink na iedere plas een glas.
Oftewel: maak er een gewoonte van om na iedere keer plassen een glas water te drinken. Op deze manier zal je blaas zich ook vaker moeten legen. Ik kan me voorstellen dat je blaas nu nauwelijks geprikkeld wordt omdat er ook weinig in komt.

En ik weet niet hoe groot je glazen of mokken zijn waar je uit drinkt maar bij mij werkt het om grote hoeveelheden tegelijk te maken. Ik drink thee uit mokken van 500 ml zodat ik meteen flink wat binnenkrijg.
En in eerste instantie vond ik water ook saai maar toen ik eenmaal een tijdje geen frisdrank meer dronk, leerde ik een glas water steeds meer waarderen.

Nu drink ik eigenlijk alleen nog thee (zonder suiker), water en af en toe Dixap appel. Oh en spa rood, het liefst met een schijfje citroen. Zo lekker!
En heel af en toe light frisdrank of een wijntje maar die tel ik niet mee in wat ik op een dag aan vocht moet binnenkrijgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:01

Ik heb een kan thee op mn bureau staan. Steeds als mn beker leeg is of als ie halfvol is dan schenk ik weer bij. Als ik zo een dagje op kantoor of thuis zit dan drink ik rustig 2,5 liter op een dag. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:01

Chantalla schreef:

Oh, dit klinkt echt super! Ik ga die app meteen opzoeken nu, dat klinkt echt geweldig haha <3

@TS,
Ben je een thee drinker? Ik drink graag thee en dit helpt mij momenteel ook wel om al meer water binnen te krijgen. Verder probeer ik dan ook minimaal 1L siroop te drinken (je hebt best lekkere 0% suiker varianten bv.) door een kan te vullen en deze binnen handbereik te zetten.

Je hebt ook van die alarm dingetjes wat je op je waterflessen kunt zetten en een alarm geeft om de zoveel minuten dat je moet drinken. Die kom ik wel eens als reclame tegen op Instagram enz. Misschien is zoiets een optie?

Ik ben ook een ramp met water drinken, maar dmv thee drinken en de kan ranja vullen gaat het wel steeds beter. Ik ga me nu ook even die Plant Nanny app installeren om te kijken of dat werkt voor mij.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-05-19 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:04

Ik volg ook

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:04

Ik houd ook niet zo van die flesjes, maar zorg gewoon dat er steeds een glas water staat. Verder maak ik er geen probleem van als ik wat minder drink en ik moet ook niets van mezelf. Het leidingwater is hier heel lekker, maar als ik te veel water drink dan vind ik een beetje karvan cevitam er doorheen wel lekker. En in de zomer een grote glazen kan met citroen en ijsblokjes, of munt, framboos, etc.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:05

Vindt je water met prik wel lekker?

In de koelkast zetten en af een toe een glas nemen.

En lekker thee uitzoeken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:09

Ik lust ook geen water. En ik vind het zonde om frisdrank te drinken. Nu heb ik limonade van slimpie. Normaal gesproken vind ik limonade zonder suiker heel erg smerig en chemisch, maar slimpie is écht heel erg lekker! Ik maak het al klaar in een kan in de koelkast zodat ik altijd koude limonade heb.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:11

Jezelf regelmatig letterlijk in het zweet werken (hardlopen, kickboksen, aerobics, whatever) laat je ook wel meer drinken.
Dan gáát je lichaam wel vragen om water.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:15

Ik had dit probleem op mijn werk, drukke baan in de zorg en kwam er soms na mijn dienst achter dat ik niks gedronken had..

Ik heb bij Tastea thee en een theebeker besteld. In de beker gaat 400 ml, de thee is super lekker en blijft lang warm. Ik drink nu makkelijk 3 bekers thee weg tijdens mijn diensten.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:19

Ik ben ook groot fan van plant nanny! Hoe stom het ook klinkt het is toch echt wel heel erg motiverend om water te drinken zodat het plantje groeit :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:20

Vul een kan/ fles water, doe er wat citroen/limoen/munt/komkommer/whatever in, zet een uurtje in de koelkast, et voila...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 09:21

Chantalla schreef:

gedownload. vind het alleen wel lastig dat als ik drie slokken drink ik dat niet echt kan aangeven zegmaar