Meer bokkers die thuis IPL behandelingen doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Meer bokkers die thuis IPL behandelingen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 14:05

Ik wilde al erg lang een IPL apparaat, helaas zijn ze toch vrij prijzig. Wilde in eerste instantie graag de Philips Lumea BRI956/00. Die was bij ING via de rentepunten vrij voordelig te verkrijgen. Echter is die maar beperkt beschikbaar en heb ik al 3 keer achter het net gevist, terwijl ik de melding via e-mail bij beschikbaarheid aan heb gezet. Gister zag ik dat de Braun Silk Expert BD5001 bij Bol mooi is afgeprijsd, dus uiteindelijk heb ik deze besteld :D

Ik ben heel benieuwd! Vanavond komt hij binnen en vrijdag wil ik mijn eerste behandeling gaan doen. Meer bokkers die IPL thuis toepassen?

Storm

Re: Meer bokkers die thuis IPL behandelingen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:09

Ik volg graag. Ik ben ook heel benieuwd. Het enige wat ik weet dat de haartjes donker genoeg moeten zijn. Maar ervaringen heb ik niet. Mede daardoor heb ik er ook nog geen een gekocht.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:13

Die van mij is gisteren bezorgd en ik ga 'm dit weekend uitproberen! Heb de Philips Lumea Prestige. Tot nu toe alleen maar goede reacties gelezen dus ik verwacht er veel van.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:19

Ik wil hier wel blijven updaten en wat foto's plaatsen als je dat fijn vindt? :D Het resultaat zou binnen 12 weken te zien moeten zijn dus we moeten even geduld hebben.

Ik heb gister mijn Braun binnen gekregen, naast de korting bij Bol kreeg je er een onwijs leuk tasje bij! Dus ben helemaal blij haha. Heb hem even op een klein stukje huid getest om te kijken of ik geen irritatie kreeg of iets dergelijks, maar dat was helemaal in orde. Dit model meet automatisch je huid en stemt de intensiteit automatisch af op een niveau van 1 tot 10, en geeft ook automatisch aan wanneer je huid/haartjes niet goed zijn. Grappig om te zien dat mijn huid er voor het oog overal het zelfde uitziet, maar dat er blijkbaar wel veel verschil in zit aangezien ik soms intensiteit 8 had en op andere plekken maar 3. De haartjes op mijn bovenbeen zijn vrij licht, had verwacht dat hij die niet goed zou keuren maar die doet hij ook :)

Ik ga morgen mijn hele lichaam behandelen! Heb dan precies een week geleden voor het laatst geschoren, dus zal dan even mijn stoppeltjes hier showen. Kunnen de geïnteresseerden volgen en het effect (hopelijk) zien :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:24

Ik ga even meelezen. Benieuwd naar de resultaten van jullie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:25

Ook benieuwd. :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:28

Ik volg ook!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:30

Ik heb de Philips Lumea gehad

Punt 1: Het doet gewoon zeer := Ik heb donker haar dus had m op het zwaarst gezet. En geloof me.. het is echt geen pretje :x

Punt 2: Het blijft wel wat langer weg, maar ik vond het niet voldoende en het komt gewoon weer terug.

Ik heb uiteindelijk alles weg laten laseren

Ik zou het niet aanraden. Zonde van je geld -O-

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:34

Ik vond het gelukkig absoluut geen pijn doen :)

Maar jammer dat het voor jou niet het gewenste resultaat heeft gehad! Hoe lang heb je het gedaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:44

Ik lees wel even mee, ooit weleens een serie IPL behandelingen laten doen in een salon (bekende 1€ per flits aanbieder) maar dat was achteraf zonde van mijn geld. Alles is weer volledig terug gekomen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:18

Ik heb ook de lumea. Ongeveer een jaar fanatiek mn benen geflitst en de haren bleven steeds beter weg. Daarna een jaar 'vergeten' en kan nu weer opnieuw beginnen. Ik heb uiteindelijk mn bikinilijn en snor laten laseren, dat is tot nu toe het geld meer waard geweest. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 15:22

Suusjepluus schreef:
Ik heb ook de lumea. Ongeveer een jaar fanatiek mn benen geflitst en de haren bleven steeds beter weg. Daarna een jaar 'vergeten' en kan nu weer opnieuw beginnen. Ik heb uiteindelijk mn bikinilijn en snor laten laseren, dat is tot nu toe het geld meer waard geweest. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Hoe vaak heb jij het bijgehouden na de opstartfase?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:30

Balenciaga schreef:
Suusjepluus schreef:

Hoe vaak heb jij het bijgehouden na de opstartfase?

Ik dacht eens per 4 a 5 weken. Ik heb hele donkere haren en behoorlijk witte benen, dus het resultaat was best prima. De haren kwamen zeker lichter en dunner terug dus ook minder stoppels en minder zichtbaar na een tijdje. Ik moet er toch opnieuw weer eens mee beginnen :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:32

ik had de lumea, maar nu de silk'n infinity en die vind ik eigenlijk een heel stuk beter werken.
Haren blijven veel langer weg. Is qua aantal flitsen ook veel hoger dan de lumea.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:42

Ga mee met de eraring van _Robijn_. Ik heb een Philips Lumea. Ik gebruik het apparaat al een tijd niet meer, omdat het best pijnlijk is. En van de flitsen kreeg ik ook last. Droeg tijdens de behandeling daarom ook een zonnebril 8-)

Het hielp wel. De haren kwamen dunner en in mindere mate terug. Nu ik het een tijd niet meer heb bijgehouden, moet ik weer overnieuw beginnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:47

Ik ben ook benieuwd.

Heb veel en hele donkere haren. Wil niet laten laseren of iets, want ben totaal niet geschikt om iets te laten doen....

Als ik lees dat ze wel terugkomen, maar lichter en dunner is het niet echt wat ik zoek, maar ben benieuwd.
Door reuma krijg ik steeds meer moeite om overal goed bij te komen en zou minder vaak ontharen wel fijn zijn.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 15:55

superpony schreef:
Ik ben ook benieuwd.

Heb veel en hele donkere haren. Wil niet laten laseren of iets, want ben totaal niet geschikt om iets te laten doen....

Als ik lees dat ze wel terugkomen, maar lichter en dunner is het niet echt wat ik zoek, maar ben benieuwd.
Door reuma krijg ik steeds meer moeite om overal goed bij te komen en zou minder vaak ontharen wel fijn zijn.

Hoezo ben je niet geschikt voor laseren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:03

Balenciaga schreef:
superpony schreef:
Ik ben ook benieuwd.

Hoezo ben je niet geschikt voor laseren?

Ow, niks ernstigs, haha. Maar ben echt niet geschikt om in een stoel te liggen en aan me te laten prutsen. Heb er echt zooo een hekel aan. Sowieso stil liggen dan als een vreemde aan me zit, wordt hem gewoon niet.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 13:39

Nou, mijn eerste behandeling zit er op! Vond het onwijs meevallen. Ik snap dat sommige mensen het als vervelend kunnen ervaren, want bepaalde plekken zijn best gevoelig. Ik heb mijn oksels, benen en bikinilijn gedaan. Had verwacht dat de bikinilijn het gevoeligst zou zijn, maar vond mijn bovenbenen het vervelendste.

Voor de volgers en het vergelijken; hier hoe mijn benen er uit zagen voor de behandeling. Heb hier een week niet geschoren. Zal iedere week een foto plaatsen zodat we het haar (hopelijk :') ) kunnen zien afnemen
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:08

Oh dat is weinig haar toch? Zie het nagenoeg niet. Ik ben iets hariger en heb zwarte haren ook nog :')

Maar fijn dat het meeviel voor nu

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:12

De bedoeling is toch dat je eerst scheert (of waxt of iets doet waardoor het haar weg is) en dan pas met het IPL apparaat aan de slag gaat? Dat staat in elk geval in de handleiding van de Lumea. Die heb ik ook. Ik merk trouwens echt wel resultaat, maar je moet het wel bijhouden en de behandeling herhalen. Gewoon minder vaak dan in het begin. Ik vind oksels het gevoeligst en 'pijnlijkst' maar nu ook niet om te zeggen dat het echt pijn doet. Ik heb nochtans best een lage pijngrens :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 16:15

Izzy19 schreef:
De bedoeling is toch dat je eerst scheert (of waxt of iets doet waardoor het haar weg is) en dan pas met het IPL apparaat aan de slag gaat? Dat staat in elk geval in de handleiding van de Lumea. Die heb ik ook. Ik merk trouwens echt wel resultaat, maar je moet het wel bijhouden en de behandeling herhalen. Gewoon minder vaak dan in het begin. Ik vind oksels het gevoeligst en 'pijnlijkst' maar nu ook niet om te zeggen dat het echt pijn doet. Ik heb nochtans best een lage pijngrens :=

Klopt, heb het ook geschoren :j Scheren is het beste aangezien waxen en epileren de hele haar weghalen. Met scheren is er onderhuids nog haar over waardoor er meer geabsorbeerd wordt

@Karuna, ik vind het best veel _O- Misschien zie je het niet goed op de foto, maar ze zijn ook echt wel donker :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:18

Heeft iemand dan ook foto's van resultaat als je het netjes bijhoudt? E hoe vaak doe je het als je het bijhoudt??

bbd_lh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:01

Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, zonder succes. Ik zag echt totaal geen verschil en heb het ongeveer een half jaar volgehouden. Voor mij werkt epileren tot 10000 keer beter

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:15

Ik denk ook dat ik maar weer ga epileren. Heb alleen geen apparaat meer en scheer nu alweer even.

Wordt ook weer een zoektocht. Pijn is pijn, maar als je de omschrijving soms leest is het allemaal geweldig.