Marie_Anne schreef:Is er al eens over een revalidatietraject voor chronische pijn gesproken? Heb ik veel aan gehad.
Ik ook. Ik heb ook chronische pijn (gecombineerd met chronische vermoeidheid). De laatste tijd gaat het echt super goed gelukkig maar er zijn tijden geweest dat ik ook jankend in bed lag vanwege de pijn.
Na 4 jaar zijn ze er bij mij ook achter gekomen, werd eens tijd.
Nadat ik de diagnose fibromyalgie / cps/CVS kreeg, zijn we meteen het proces met een revalidatiecentrum aangegaan. Na 6 maanden wachten werd ik opgenomen. 12 weken opgenomen en 12 weken 2/3x per dag sporten, psycholoog, maatschappelijk werk, fysio, school, ergo therapie. En echt, dit is voor mij life changing geweest. Ik heb geleerd hoe om te gaan met de pijn, de pijn kan niemand weghalen helaas. Het waren 12 hele zware maar ook echt hele leuke weken.
Nu gaat het al een tijdje heel goed gelukkig, hopelijk kan jij dat ook over een tijd zeggen (of het liefst zo snel mogelijk natuurlijk).
Daarnaast werd het al genoemd, maar voeding kan ook echt heel belangrijk zijn. Als ik let op mijn voeding (nu eet ik echt nog vaak ongezond), gaat het automatisch een stuk beter.
Mocht je meer informatie willen mag je me altijd een pb sturen.