Vorige week donderdag was ik met mijn pony aan het wandelen in het bos, iets wat we beide geweldig vinden. Op een gegeven moment stonden we even stil omdat ik nog niet besloten had of we rechtdoor gingen of linksaf zouden slaan. Mijn pony besloot dat het tijd was voor een vreugdebok en was even vergeten dat ik er ook nog ergens stond. De vreugdebok resulteerde in een klap vol tegen mijn knie. Doordat ik op redelijke afstand stond, heeft hij mij met veel kracht kunnen raken en is het puntje van zijn hoef recht op mijn knieschijf terecht gekomen.
Direct sprongen de tranen in mijn ogen en voelde ik mijn knie opzwellen, daar sta je dan midden in het bos. Al steunend op mijn pony ben ik naar huis gestrompeld en gelijk gaan koelen en met mijn been omhoog gaan zitten. Naarmate de uren verstreken nam de pijn steeds meer toe. Aangezien mijn ouders en ik de overtuiging hadden dat er weinig aan gedaan kon worden, besloten we in eerste instantie tot maandag af te wachten en dan naar de huisarts te gaan.
De pijn werd alleen heviger en heviger en ik werd op een gegeven moment echt naar van de pijn, dus toch zaterdagochtend maar even naar de huisartsenpost geweest. Daar werd geconstateerd dat mijn knie op slot zat en dat kon volgens de dienstdoende huisarts komen door een breuk of scheur in mijn knieschijf of problemen met m'n meniscus. Uit de foto's is niets gekomen, dus is het vermoeden van de arts nu dat er schade aan mijn meniscus is..
Er is overleg geweest met de orthopeed en deze wil mij morgen of dinsdag zien om verder te kijken en zeer waarschijnlijk een mri-scan te maken. Voor nu mag ik hem absoluut niet belasten en dat betekent zitten, zitten en nog eens zitten en als ik moet lopen met krukken. Helaas zorgt dit ervoor dat ik niet erg mobiel ben aangezien ik aan het herstellen ben van een zenuwkneuzing in mijn schouder.

Voor nu is het vooral afwachten en hopen dat ik snel terecht kan en er snel iets gedaan kan worden om de pijn te verminderen. Het lucht al op even mijn ei kwijt te kunnen omdat ik er zo verschrikkelijk van baal en bang ben dat ik hier niet met een paar dagen vanaf ben... Hopelijk zitten er op Bokt wat mensen met succesverhalen van snel herstel bij dit soort klachten zodat de hoop hier snel vanaf te zijn een beetje aangewakkerd kan worden. Ergens hoop ik nog steeds de volgende ochtend wakker te worden met een knie die ik weer kan bewegen.
Mochten er mensen zijn met tips op het gebied van goede slaaphouding of leuke series en/of spelletjes om de dag door te komen houd ik me aanbevolen.