Ontstoken vinger gaat niet over.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ontstoken vinger gaat niet over.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 16:30

Hallo allemaal,

Zo'n 8 weken geleden heb ik mij in mijn vinger gesneden wat heel erg is gaan ontsteken. Daarvoor ben ik bij de dokter geweest, zij heeft de boel opengesneden en mij een antibiotica kuur en antibiotica zalf voorgeschreven. Het ging wel steeds wat beter maar ik moest toch elke dag voor controle terug komen, gezien het proces niet zo snel ging als gehoopt.

Toen de kuur was afgelopen had ik de hoop dat het nu ook over zou gaan, het was wel beterende hand maar zeker niet over. Vorige week werd het plotseling weer erger wat ik heel gek vond wat de vinger zit helemaal dicht, daarom ben ik vorige week wederom naar de huisarts gegaan. Ik kreeg weer een antibiotica kuur en wederom een antibiotica zalf ook moest ik weer met mijn vinger in de soda. De dokter vertelde mij dat het na deze kuur toch wel een keer klaar moest zijn, zoniet moest ik mij weer melden.

Vanmorgen heb ik mijn laatste tablet gehad en gek genoeg komt er onder mijn nagel een nieuwe ontsteking die veel pijn doet. Wel is mijn vinger minder dik dan voor de kuur.

Het is geen overdreven heftige ontsteking meer zoals het in het begin was, maar het is zeker niet pijnloos en het lijkt wel alsof het mijn lichaam maar niet wil verlaten.

Ik heb dus net netjes de dokter gebeld en mijn verhaal gedaan, woensdag moet ik weer terug naar de dokter en dan willen ze een kweek nemen van mijn vinger. Ondertussen ben ik heel benieuwd hoe dit gaat maken ze je vinger dan weer helemaal open? Verder vraag ik mij heel erg af of meer mensen dit hebben gehad? En zoja hoe is het bij jullie uiteindelijk verlopen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:05

Heb je geweekt in een badje soda of biotex? En betadine "trek"zalf met een pleister. Dit werkt bij mij altijd goed.

Succes.

Petrichor

Re: Ontstoken vinger gaat niet over.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 19:17

Ja heb ik allemaal gedaan maar helpt niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:31

Mesitran proberen. Hielp mij van een ellendige ontsteking van m’n teen af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:31

Hier helpt Zarqa dode zee zout daar fantastisch tegen. Heb een keer een kwallenbeet gehad die nog maanden bleef rommelen en etteren. Ging pas over door elke avond een badje dode zee zout te doen. Je zag zo de rommel eruit trekken.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:33

De kweek wordt gewoon afgenomen door middel van een speciaal wattenstaafje langs de vinger te gaan. Dus langs de open/ontstoken plekjes. Hoeft je vinger niet voor open gesneden te worden :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:37

MarjanB schreef:

Had je van een bepaald merk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:38

Herken dit verhaal mbt een kennis van mij.
Wekenlang bezig geweest met de huisarts, ziekenhuis, en dit heeft geleid tot amputatie.
Succes Y;(

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:47

Beterschap ts. Ik heb geen tips.

Ik kijk er wel van op dat je een soda badje moest nemen. Ik lees overal dat dit soort badjes inmiddels achterhaald is en averechts werkt:

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... wonden.htm

Ik zou trouwens niet te lang bij de huisarts blijven tobben. Op een gegeven moment moet die je doorsturen. Mijn huisarts deed dat niet met alle nare gevolgen van dien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:52

Zit er niet nog iets in je vinger?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:55

Ik zou naar het ziekenhuis gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 20:56

Ja 2 dokters zeiden dat ik een paar keer per dag in de soda moest, dus dat doe ik dan ook braaf.

Ik heb geen idee of er wat in mijn vinger zit, maar dat denk ik niet. Ik voel of zie namelijk verder niks behalve dan gevulde bloederige kleine blaasjes.

Woensdag wil ik eigenlijk wel graag meer duidelijkheid want ik heb geen zin om hier nog een x aantal weken mee te lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:00

Wat heb je voor antibiotica gehad?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:05

Boras schreef:
Beterschap ts. Ik heb geen tips.

Ik kijk er wel van op dat je een soda badje moest nemen. Ik lees overal dat dit soort badjes inmiddels achterhaald is en averechts werkt:

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... wonden.htm

Ik zou trouwens niet te lang bij de huisarts blijven tobben. Op een gegeven moment moet die je doorsturen. Mijn huisarts deed dat niet met alle nare gevolgen van dien.

Hier ga ik in mee. Ik doe de opleiding tot wondverpleegkundige. Soda badjes zijn echt achterhaald, wond wordt er week van en je zit in je eigen ‘vuil’.

Ik heb haast het idee dat er nog iets in je vinger zit als het steeds blijft ontsteken.
Het kan dan wel zijn dat de wond gesloten is, maar als het daaronder nog pussig is breekt dat toch ergens uit.
Ik zou een verwijzing vragen naar de wondpoli. Daar zijn ze er veel meer in thuis dan de HA.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:09

Boras schreef:
MarjanB schreef:

Had je van een bepaald merk?

Klineon ofzo dacht ik :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:24

Bijzonder dat sommigen wat aanbevelen qua middeltjes, maar niemand een arts is! Goed dat er woensdag naar gekeken wordt. Stel het wordt erger of je ziet een rode baan lopen vanaf de ontsteking naar boven: acuut HA bellen. Het laatste is namelijk een vaatontsteking.

Woensdag zou ik echter geen genoegen nemen met nog een kuurtje. Nu eens een knappe behandeling/doorverwijzing naar het ziekenhuis.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 23:25

Ik heb Claritromycine gekregen van de huiarts en Fusidinezuur.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:40

Jeetje, nog niet over?! Ik herinner me je topic nog!

Ik begin toch wel heel benieuwd te worden wat er aan de hand is. Nogmaals beterschap!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 00:34

Nee nog steeds niet over, gelukkig is het niet meer zo ernstig als het was maar het zou gewoon allang weg moeten zijn.

Vooral stoten van de vinger doet ongelofelijk veel pijn wat logisch is. Na een soda bad voel ik ook heel veel pijn. En zoals nu valt het mee, het is iets stram en een beetje gevoelig.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:40

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:44

Is het geen herpes vinger? Anti virale middelen (tablet via ha) moet dan snel helpen! Succes ermee !

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:51

Gewoon de kweek even afwachten TS, bacteriën kunnen heel verschillend reageren op antibiotica. Er zijn vrij veel soorten :) als ze een uitstrijk maken kan er ook getest worden op virale verwekkers als de huisarts dat vermoed. Een kweek duurt gemiddeld 2 tot 5 dagen. Ik hoop dat de uitslag uitsluitsel geeft en je behandeling slaagt, houd je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:52

Jeetje, ik herinner me je vorige topic ook nog en dat vond ik al vreselijk om te lezen, wat ontzettend naar dat je daar nu nog steeds mee zit! :( :(:)
Ik hoop dat ze nu toch echt iets kunnen vinden om je mee te helpen, want het lijkt mij een griezelig idee dat het steeds ontsteekt terwijl het al dicht zit, dan kan het ook geen kant op.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 23:06

Vandaag ben ik weer bij de huisarts geweest, ik twijfelde of ik wel zou gaan omdat het er opeens heel goed uit zag maar voor de zekerheid ben ik toch gegaan. De dokter vond het er ook rustig uit zien en denkt dat de kuur toch wel zijn werk heeft gedaan, op dit moment denk ik zelf ook dat het over is.

Mocht er toch weer een nieuwe ontsteking komen moet ik mij direct weer melden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:14

Wat was je aan het snijden toen het mis ging? En hoe diep ?