Kater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:34

Lieve Bokkies,

Huis nu al een poosje op dit forum, en we zijn zoeterdjes. We zijn paardenLIEFhebbers, we hebben het beste met elkaar voor.
We gaan elkaar niet uit de weg om te vertellen hoe we onze beesten èn elkaar horen te behandelen.

Ondanks dat MB vindt dat we veel kût zeggen, zijn we best brave bokkies( klopje op de hals).

Maar, dan nu, iedereen die een borrel lust.
Iedereen die af en toe net even té enthousiast de glaasjes naar binnen hengst(<= een paardenwoord!)
Iedereen die wéét hoe het voelt om na een avond ‘ Just because it’s a bad idea, doesn’t mean it won’t be a good time’ heeft beleefd.

Wat zijn je tips?

Ik deed iets met een(mijn) verjaardag, afgelopen vrijdagaaf, mijn broer vond gin een goed idee, was het ook, was goeie gin, maar ik heb gister als een ‘walking dead’ doorgebracht...

Yoghurt en coca-cola werkte goed voor mij.

In dit topic zijn reacties:
Citaat:
Ik drink niet, nergens last van

Citaat:
Gewoon niet drinken

Tell me your secrets?

MilesNF

Re: Kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:37

Tip die wel werkt, maar waar je echt geen zin in hebt met een kater: hardlopen of een andere sport waarmee je je goed in het zweet werkt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:38

Voordat ik naar bed ga drink ik dan een grote mok melk. Dat helpt vaak wel iets.

Maar mijn ervaring is hoe ouder je wordt hoe erger de kater %)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:40

Ik drink veel water tussendoor, dat helpt echt enorm.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:41

Lieke schreef:
Tip die wel werkt, maar waar je echt geen zin in hebt met een kater: hardlopen of een andere sport waarmee je je goed in het zweet werkt.

Gatsiedarrie. Wat je zegt. Als je ergens geen zin in hebt.
Water drinken voordat je gaat slapen werkt hier het beste. En nog een glas naast je bed. Verdunt de boel een beetje.
En een normaal ontbijt nemen. Hoeft niet uitgebreid, maar ga geen koekjes of chips eten. Broodje met een kop thee en glas jus.

Sterkte. :D

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:43

Je OP is nog steeds een beetje zombie, zogezegd. Heb je echt een eigen bedrijf?

Tegen een kater? Veel water drinken, vooraf een goede bodem leggen en je verdiepen in wat alcohol eigenlijk echt met je lichaam doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:49

Nabster schreef:

Waar staat dat?

Nee, dus :o

Ik drink elke dag sowieso 1,5 liter spa. ( ja, spa, want dat vind ik lekker water )

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:52

daantjuhhh schreef:
Voordat ik naar bed ga drink ik dan een grote mok melk. Dat helpt vaak wel iets.

Maar mijn ervaring is hoe ouder je wordt hoe erger de kater %)

Uhg ja ik deel die ervaring.

Verder appelsap the morning after. Mijn vader neemt voor hij naar huis gaat in de kroeg een warme chocolademelk met slagroom. :r ik krijg t niet weg.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:53

Mijn vriend zijn strategie is om ‘s nachts een pita gyros te eten bij el greco in Utrecht, met extra tzatziki en daarbij een flesje cola te drinken en een paracetamol te nemen. :Y)

Helpt bij mij niet, zodra ik over mijn grens heen ben moet alles er uit. Dus ik tel mijn drankjes en stop als ik mijn tax bereikt heb ( of ik geen zin meer heb). :o

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:53

Lol ik heb er vaak weinig last van, maar ondertussen ben ik dan ook een brave werkende burger.

Een paar jaar geleden wel een kater gehad waarna ik stellig beweerde 30 jaar niet meer te zullen drinken. Dat is uiteindelijk 9 maanden en nog wat geworden. De boosdoener: vriendelijke mensen die ALLES lieten proeven van over heel Europa. Alcoholtechnisch dus, niet qua hapjes.
Mijn magic system: het op 1 ding houden (enkel bier of enkel zoete meuk), af en toe een Ice-tea incalculeren en bij overload alles er uit en daarna stoppen met drinken. Maar ik gooi dan ook makkelijk alles er uit, ben een rasechte brave emmerknuffelaar die nadien niet verder gaat drinken.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:54

Nielojram schreef:
Nabster schreef:

Waar staat dat?

Ik drink elke dag sowieso 1,5 liter spa. ( ja, spa, want dat vind ik lekker water )

Link in je profiel. Staat ook dat je in NY woont.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:56

Nielojram schreef:
Nabster schreef:

Waar staat dat?

Dat is toch niet vreemd? Zoveel mensen drinken Spa.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:59

Als ik mezelf er toe kan zitten bak ik een eitje en dwing ik mezelf het op te eten :') Of ik eet naturel chips, waar ik helemaal niet van hou, maar de volgende ochtend voel ik me wel enigsinds oke.

Of het daadwerkelijk is of vooral psychisch is weet ik niet hoor _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:08

Nabster schreef:

Nabster schreef:
Nielojram schreef:
Waar staat dat?

Who cares? :') Als je niks beters hebt te zeggen dan wat ik hier van je lees waarom reageer je dan überhaupt?

Anyway, sowieso water drinken tussen de alcohol door is echt iets wat je moet doen en ik probeer altijd toch om als ik richting bed ga wat minder of niet meer te drinken, anders voelt mijn bed als een schip en word ik kotsmisselijk :P

En idd vermijd mix en probeer het op 1 soort drank te houden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:11

Goed eten voor, tijdens en na het drinken werkt voor mij. Hierdoor is je maag gevulder, waardoor het langer duurt voordat de ingegoten alcohol in je bloed komt. Vertraagde afgifte. Plus je zit ook sneller vol, waardoor je misschien eerder een drankje laat staan. :P

The day after gewoon beetje hangen, cola drinken, tosti eten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:13

Ik heb eigenlijk bijna nooit een kater. Als je de hele avond dezelfde drank drinkt, is het goed te doen.
In mijn geval kan ik sowieso alles behalve zoete witte wijn drinken, dan knalt mijn kop er af de volgende dag. Droge witte wijn/ rosé en shotjes gaat prima samen.
Veel water drinken tussendoor helpt ook. Schijnt ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:14

Voor het slapen gaan paar glazen water en 2 paracetamolletjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:21

Nabster schreef:

:D

Was vast 'zombie' toen ik mijn profiel invulde.

'The word is' twee slokken olijfolie, aleer je aan een natnek-procedure start, zijn er B's met ervaring hiermee?

Vwb hetzelfde drinken, ik drink alleen witte wijn.
( oke, op mijn verjaardag werd het tanquery...)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:22

Kebab of shoarma na het stappen. Bij thuiskomst preventief een roze rakker met een halve liter water en bij het ontwaken uit de coma weer een halve liter water met een roze rakker. Dan terug naar de slaapkamer om het raam open te zetten want daar stinkt het alsof er een lijk ligt te ontbinden. Dan poosje douchen en een kop koffie en ontbijt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:38

Kotsen helpt het beste. :+

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:44

Ik dronk eerst altijd vodka redbull. Dag daarna altijd ontzettende katers. Nu afgelopen week de hele avond skinny b*tch gedronken. Vodka met bruiswater en citroen. Als ik thuis kom altijd 2 paracetamol + water. En had letterlijk nergens last van. Dacht plak er nog maar een avond achteraan ;)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:45

Een kater krijg je omdat je bent uitgedroogd, omdat alcohol een uitdrogen effect hebben. Tussendoor water drinken en bij thuiskomst iets met zout. Dus chips, gezouten nootjes of cup a soup ofzo.
Verder niet met alcohol in je lichaam iets van pijnstillers nemen, werkt vaak toch niet en een combi van alcohol en pijnstillers worden echt sterk afgeraden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:47

Al heel wat jaren geen kater meer gehad, gelukkig. Maar in mijn studenten tijd, ontelbaar. Heerlijk altijd die vrijdag ochtenden tijdens college. :):)

Maar wat hier altijd goed hielp was twee grote glazen water drinken voor ik ging slapen (kater krijg je vooral omdat je uitgedroogd bent). Maar beter nog voor én na even lekker vette hap erin (en tussen door dingen zonder alcohol drinken). Voor altijd friet, erna was alleen de shoarma/kebab tent nog open. _O-

En twee paracetamolletjes met groot glas water naast je bed klaar zetten. Zodra je wakker bent die er helemaal in en nog even blijven liggen. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:54

Ik drink standaard grote mok thee als ik thuis ben voor ik ga slapen en heb nooit last van katers. De mensen die bij mij slapen en ook mok thee drinken ook niet :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 02:49

Als ik dit zo lees - - > alcohol laten staan.