Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Independence schreef:Interessant! Ik kan alleen weinig toevoegen, omdat ik, mede door die stigmatisering, weinig openheid geef over mijn diagnoses.
Wel merk ik dat het me wat doet. Laatst las ik weer iets in de krant van een criminele daad, en de dader had een persoonlijkheidsstoornis. Alsof dat verklaart waarom je in het criminele circuit terechtkomt, dat het dan bijna vanzelfsprekend is.
En verder, tja er heerst gewoon een negatief beeld van veel stoornissen. Niet zozeer op depressie, want dat komt al te veel voor, maar wel op heel veel andere dingen.
Ik durf er dan ook niet echt voor uit te komen dat ik bijv. antipsychotica slik, want dan kan de fantasie van mensen nog al eens op hol slaan.
Resistance schreef:Ontzettend bedankt voor de antwoorden!Sorry voor het wat laat reageren, ik was enorm druk bezig met het ontwikkelen van het concept. Ik ben hiervoor ook op zoek naar mensen met psychische aandoeningen die eraan mee willen werken. Mocht iemand hier interesse voor hebben, dan stuur ik het concept graag per PB naar je door.
germie schreef:Ik heb zelf geen 'afwijking'. Maar kan de andere kant dus wel vertellen. Met autisten kan ik prima omgaan. Bij sommigen merk je het niet, bij anderen wel, maar vaak is het niet erg. Ik heb ook wel mensen met autisme lesgegeven, en ook een paar collega's hebben duidelijk een vorm van autisme. Je hebt autisme en autisme immers. En met de intelligentie is niets mis vaak.
Maar ik heb zeer slechte ervaringen met een borderliner, en ja, daar zal ik ook nooit een relatie mee aangaan. Ik denk zelfs dat die niet lang in mijn vriendengroep zou blijven. Dit komt doordat de borderliner die ik dus kende iemand was van manipuleren. Altijd zielig doen en dan had ze je nodig en daarna je keihard laten vallen. Die stemmingswisselingen. Nee, ik zal niet verliefd kunnen worden op iemand met borderline. Je gaat mij niet zomaar uitschelden, of raar gedrag vertonen. Sorry als ik daarmee iemand beledig, maar het is nu eenmaal zo. Heb het gewoon te hard gezien. Misschien was dit een erge vorm van borderline, maar zo heb ik het ervaren.