Mijn haar voelt gezond aan, ik heb geen vette of droge huid, geen last van roos, en met bepaalde periodes uitgezonderd geen extreme uitval. Maar ik heb altijd last van pluishaar. Dus een 'ruw' laagje op het oppervlakte. Ook als ik net bij de kapper ben geweest, of als ik het net heb gekamd. Ik kan er veel indoen, ik kan er niks in doen: het pluist gewoon altijd.
Geen vreselijk probleem natuurlijk, maar ik ben vooral benieuwd of er producten of bepaalde manieren van verzorgen zijn die het pluizen minder maakt.
Ik ben het sinds een halfjaar, in plaats van om de dag wassen, twee keer per week gaan wassen, waarvan één keer met conditioner (maakt geen verschil voor het pluizen).
Qua shampoo zie ik soms door de bomen het bos niet meer, zo veel verschillen. Ik wissel met regelmaat om, maar eigenlijk is het met alle shampoo's hetzelfde. Momenteel ik sinds een paar maanden weer shampoo van Rituals.
Ik heb de vraag al eens bij de kapper neergelegd, maar die kwam uiteraard met allerlei producten uit de eigen lijn. Tja...
Ik ben vooral nieuwsgierig of er producten zijn waar mensen goede ervaringen mee hebben als het gaat om pluizen, want ik moet toch niet de enige zijn.