Ik wil actief paardrijden. Zeker 4 keer, liefst 5 keer per week op mijn paard zitten.
Daarnaast wil ik minstens 1 keer per week (liefst 2 keer) een sport doen om zelf in conditie te blijven. En dan niet op eigen houtje een halfuurtje per week hardlopen, maar eerder een sport in clubverband.
Het begint altijd goed: ik vlieg enthousiast in een nieuwe sport en de eerste weken lukt alles goed. Maar dan begint het. Je wilt eens 1 avondje in de week niets doen, je gaat al eens naar een extra training, etc. Voordat je het weet zit je toch minder vaak op je paard dan je zou willen. Zeker van zodra ik met de andere sport competitie start, merk ik dat het paardrijden op een lager pitje komt te staan. De week voor de wedstrijd rijd ik dan bijna niet, omdat je goed moet trainen en goed moet rusten.
En dan besef je weer dat paardrijden je nummer 1 sport is, dus bind je weer in op de andere sport. Maar zonder competitief element of zonder echt goed te kunnen trainen verliest die andere sport weer zijn charme. Uiteindelijk stop ik dus met die sport om mij volledig op het paardrijden te focussen. Deze cyclus heb ik nu al 3 keer doorlopen.

Momenteel zit ik dus weer in die beginfase. Ik heb een nieuwe sport ontdekt en ik wil mij hier weer helemaal in smijten, maar ik weet nu al dat ik het waarschijnlijk weer niet ga kunnen combineren.
Dus mijn vraag eigenlijk: doen jullie een andere sport naast paardrijden en zo ja, welke? Merken jullie ook dat de ene sport toch primeert boven de andere of lukt het jullie om beide op even actieve basis te doen?