Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een nier hebben gedoneerd. En wat jullie ervaring daar mee is. Het herstel na de operatie, in combinatie met het hebben van paarden.
Het zit zo. Mijn vader zijn nieren werken nog maar voor 15% ik heb direct gezegd ik wil je proberen te helpen. September 2017 zijn alle onderzoeken gestart februari 2018 was ik helemaal goed gekeurd om te doneren. Daarna wouden ze wachten tot hij echt een nieuwe nier nodig zou hebben. Rond november weer wat bloedtests en urine controle daaruit bleek ik soms microscopisch bloed in urine te hebbe. Nadat mijn blaas en baarmoeder helemaal gecontroleerd zijn nog een nierbiopt gehad. Alles was helemaal goed. Nu word het hele proces in gang gezet voor de donatie omdat mijn vader na longproblemen in het ziekenhuis heeft gelegen, en daarbij de nieren weer een flinke klap hebben gehad. Eventueel gaan we crossover doen, hier word in april de database voor gecheckt of dat mogelijk is.
Nu word het wel heel spannend allemaal. Een vraag ik mij af hoe goed of slecht je je voelt na de operatie. Of je snel alweer iets kan of echt ziek bent en lange tijd niets kan doen. Ervaring met vergoedingen die je krijgt vanuit de overheid of verzekeringen?
Daarbij heb ik 2 paarden die bij mijn ouders thuis staan. 1 op subtop niveau en de ander M maar wat comunicatie problemen. Deze paarden zou ik graag ergens stallen omdat er niemand voor kan zorgen, hebben jullie hier ook ervaring mee? Hoe snel kan je weer gaan rijden

Ik weet dat ik deze informatie ook bij de artsen kan voorleggen maar hoor graag wat ervaringen van mensen die dit zelf ook hebben meegemaakt