Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Waar zit je? Hier in Ermelo zit wel een zaak met 2e hands aangepaste artikelen. Misschien eens rondbellen??
Wat kost een normale maat? Als die betaalbaar is, eens kijken of een handig iemand hem kleiner kan maken??
Wendy_Komen schreef:Jeetje wat zwaar allemaal...
Enige wat ik zo 123 kan bedenken is een elektrische trippelstoel met daarop een anti decubitus kussen.
En een hoog/laag bed beneden?
Wat een ontzettend nare situatie, veel sterkte gewenst!
jasmijn16 schreef:http://www.interzit.nl/sta-op-stoelen?g ... gL7i_D_BwE
Je zou hier eens kunnen kijken, ongeveer halve wege de pagina staat het type Stockholm, speciaal voor kleine mensen. Daar zou je eventueel een AD kussen in kunnen leggen misschien?
Polly schreef:Ik heb geen tips voor je maar wil je wel even een hart onder de riem steken. Wat een vreselijk lieve dochter ben jij en wat krijgen jullie een hoop over jullie heen.
Ik ga zeker mijn ogen en oren open houden of ik iets hoor over zo'n stoel.
milatje schreef:Ik zou niet zomaar zelf gaan rommelen met allerlei kussentjes en stoelen en hier goed ergotherapeutisch advies over inwinnen. Dit ook in verband met het toch gaan ontwikkelen van decubitus wat bij een slechte zit of lighouding zeker mogelijk is!
In principe ligt hier wel een rol voor de zorgverzekering in het vergoeden van de sta op stoel. Hebben jullie alleen gebeld of is er ook een formele aanvraag (en dus afwijzing) geweest? Ik zou het formeel aanvragen en indien er sprake is van een afwijzing hier tegen in bezwaar gaan. Mocht er dan nog geen toekenning zijn zou je kunnen proberen om m bij de Wmo (gemeente) aan te vragen. Weet wel dat dit voor de Wmo geen standaard vraag is en je wel echt moet kunnen aantonen dat de zorgverzekering dit niet vergoed ook niet in bezwaar.. De Wmo moet namelijk je melding aannemen en dit onderzoeken.
Mocht er echt geen geld zijn en een minimum inkomen, zou je ook nog kunnen denken aan bijzondere bijstand als laatste optie.
Echwel schreef:
Birdie60 schreef:Inderdaad je kan ze huren in een zorgwinkel.
Weet je dat er ook sta op wc's zijn?
https://www.pronkergo.nl/producten/sani ... op-toilet/
Daar kan de de bril van rechtop zetten en op een knopje en die gaat weer naar beneden.
malih schreef:Heeft je moeder geen hooglaag bed? Hierbij kan ze namelijk ook het hoofd einde rechtop zetten en eventueel haar benen omhoog. Dat in combinatie met een luchtwissel matras kan haar misschien iig qua slapen verlichting brengen?
Misschien is een roho kussen om op te zitten ook nog een idee voor je moeder?
peach2001 schreef:Ja ergotherapeut is er ook. En die kan daarin ook niet veel doen. Trippelstoelen etc wel, maar niet qua sta op stoelen. Trippelstoel heeft ze ook maar ook daarin kan ze niet langdurig zitten want ze moet haar benen omhoog kunnen doen om ze te ontlasten en tegelijk de druk op het zitvlak te verleggen. Er wordt veel vergoed, maar eigenlijk het belangrijkste niet. Ze kan niet plat liggen om te slapen dus ze slaapt in die stoel ook overdag en als ze verkouden is ook in de nacht.