Ik wil echt alle verf uit laten groeien om zo weer mooi gezond haar te krijgen. Als ik foto’s van voor het verven zie heb ik gewoon echt spijt, ik had een lange volle haardos met mooie krullen. Gelukkig groeit haar weer terug, dus nu wil ik weer voor die mooie bos haar gaan! Ik doe nu dan ook onwijs mijn best om zo goed mogelijk te zijn voor mijn haar. Hieronder even de veranderingen die ik doe ten opzichte van een paar maanden geleden:
- Ten eerste verf ik het uiteraard niet meer
- Ik föhn mijn haar niet meer
- Ik stijl mijn haar niet meer
- Ik borstel mijn haar niet meer als het nat is
- Ik gebruik een sulfaatvrije shampoo van Dr. Organic
Ik geloof niet zo in alle wondermiddeltjes in de vorm van conditioners en maskers, dus ik gebruik gewoon conditioners van de drogist die ik lekker vind ruiken. Mijn haar is van zichzelf onwijs vet, net als mijn huid, dus ik draag het wel vaak in een staart. Ik weet dat dat eigenlijk ook niet goed is, maar je kan niet alles hebben. Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van bokkers die hetzelfde als ik hebben gedaan, die dus gestopt zijn met alle chemische troep en weer gezond mooi haar hebben. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie haar er weer mooi toonbaar uitzag? Wat hebben jullie gedaan met knippen?, hoe lang hebben jullie het kort gehouden voordat jullie het weer lang lieten groeien? Wat zijn jullie echte do’s and don’ts?
Ik ben erg benieuwd!