Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Betreft het een middelbare school?
Is het mogelijk dat ze een geluidsdempende koptelefoon gebruikt tijdens werkmomenten? Ze kan dan tijdens instructiemomenten en nakijken gewoon mee doen en tijdens het werken of tijdens het maken van een toets de koptelefoon op doen.
Faelynn schreef:herkenbaar, ik had hier ook erg veel last van op de middelbare. Wij hadden vaak aparte "hokken" of lokalen waar je gebruik van mocht maken als je graag rust wou. Leraren weten vaak wel welke kinderen daar serieus willen zitten voor de rust en welke gewoon willen keten zonder toezicht. Misschien kan ze dit eens vragen.
2e school waar ik heen ging hadden ze hier minder ruimte voor, maar hadden ze bijvoorbeeld wel een straf/nablijf ruimte waar het altijd dood stil was, hier ging ik ook wel eens gewoon zitten
tamary schreef:Mijn ervaring met lawaai maken (pallets slopen dan wel) is dat je 2 lagen gehoorbescherming wil om herrie echt tot fijn niveau terug te brengen en inderdaad minder van je omgeving ook te horen. En doppen en zo'n koptelefoon dus.
soesita schreef:tamary schreef:Mijn ervaring met lawaai maken (pallets slopen dan wel) is dat je 2 lagen gehoorbescherming wil om herrie echt tot fijn niveau terug te brengen en inderdaad minder van je omgeving ook te horen. En doppen en zo'n koptelefoon dus.
Begrijpelijk. Doppen moet ik waarschijnlijk op maat laten maken als ik wil dat ze echt helpen. Bovendien kan ik me voorstellen dat die doppen nog wel geaccepteerd zullen worden. Maar ik denk niet dat leraars die les staan te geven zitten te wachten op leerlingen met koptelefoons op hun hoofd.Bovendien krijg ik er zelf op den duur hoofdpijn van als ik die dingen meer dan een uurtje draag.
soesita schreef:DiantaM schreef:En noise cancelling?
Ja, daar zit ik dus nu over te denken.Maar de vraag blijft: hoe prakticabel is dit op school in lessituaties. Heeft daar iemand ervaring mee? Je wil tenslotte nog wel merken wat er in de les gebeurt.
Goof schreef:Daar heb ik je serieus al antwoord op gegeven
Tijdens instructiemomenten en werk nakijken, vragen stellen etc gewoon klassikaal meedoen en tijdens werkmomenten de koptelefoon op.
soesita schreef:Goof schreef:Daar heb ik je serieus al antwoord op gegeven
Tijdens instructiemomenten en werk nakijken, vragen stellen etc gewoon klassikaal meedoen en tijdens werkmomenten de koptelefoon op.
Heb ik gelezen, dankjewel.Dat doet ze nu al maar dan moet ik dus op zoek naar een kwaliteitsvollere koptelefoon blijkbaar.
Schemerdier schreef:Wat ik niet snap, is er dan tijdens de les zoveel lawaai? Want iedereen moet toch stil zijn dan? Lijkt me eerder dat de leerkrachten dit moeten oplossen en strenger optreden dan dat jullie koptelefoons moeten dragen?